Citat:
Ursprungligen postat av
newbiecracker
Jag hör dig, och visst är han psykopat – enligt journalerna antisocial personlighetsstörning (samt ADHD). Det är genetik inblandat i båda fallen men för den utveckling mot psykopati som MJ genomgått krävs miljöfaktorer. Poängen är att samhället inte bara svek LR utan också MJ och hans läskiga storebrorsa, för väldigt länge sen och sedan gång på gång. Som barn borde de blivit omhändertagna –*jag menar, hur är det att utsättas för sexuella övergrepp av sin MAMMA?

Istället utvecklades de till vettlösa skinnbulor, huliganer, mördare. Samhället svek också när de släppte ut MJ; överallt i journalerna står det hur farlig han är, ändå får han gå fri.
Jag tycker inte synd om MJ, det är solklart att han måste få lagens strängaste straff, men jag är inget fan av att demonisera människor utan vidare. Det är väldigt lätt att hävda att det finns monster och att de är helt oförklarliga som fenomen. Det lyfter bara ansvaret från alla ansvariga instanser. När samhället misslyckats så kapitalt som i hans fall, då tycker jag det är på sin plats med självrannsakan... just saying.
Jag vet inte i just Martins fall huruvida detta med sexuella övergrepp mot honom som barn och av då sin moder utspelat sig eller ej, men jag vet i vart fall en psykopat som hävdar samma sak, att den(det är en hon)blivit sexuellt utnyttjad som barn(detta med sexuella övergrepp är alltså ett grepp bl. a Psykopater gärna håller sig med och då till dess egna fördel- Psykopater parasiterar, eller hur, detta inbegriper bl. a att gärna taga över sådant och då ALLTID och UTESLUTANDE av dåligt och som alla andra blivit drabbade av).
Vilket jag i det fallet vet är en lögn och att sanningen i just det fallet är att hon själv, och detta mycket tidigt också, utsatt andra för det hon själv anklagar just andra för.
Vad gäller just detta sexuella här så är Martin som psykopat intressant?
För han har aldrig våldtagit, tvärtom, han var en mjuk älskare.
Ej heller har han Martin här gått på barn i övrigt heller, förutom då den krossade barnhjälmen.
Jag saknar här också i den klassiska psykopatbilden vad gäller Martin skador på hunden Ecco.
Glöm här alltså inte heller EGOISTEN i PSYKOPATEN.
ALLT en psykopat ÄR och FÖRBLIR just egoistiskt styrt...
Men!
Man skall inte låta sig luras av en psykopat; varför psykopaten här skonat just dessa tre ting är för att han identifierat sig med dessa, Martin är själv ett litet barn och det så pass fortfarande att han vid 33 års ålder fortfarande vittnar om den saken, i slutet av sms: en så t. o. m Lotta inser samma sak varpå hon då detta då
moderligt försöker få honom att söka/ uppsöka vården och ett liv ett eget utvecklande= helt enkelt bli vuxen.
Martin som då just Psykopat varandes är den allra ömkligaste sorten.
Och därmed då den alla mest farliga för just kvinnor.
Det är tufft att se på en annan levande människa som inte som en människa.
Men ibland bara måste man.
Så är det bara.
Nej, enligt mig så blir ingen psykopat utan den föds sådan.
Och ja, trots detta så VET den vad den sysslar med.
Jo, en Psykopat ÄR ond, den ÄR självaste Ondskan.