2016-10-11, 17:30
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Krafth - Lindelöf - Granen - Augustinsson
Forsberg - Hiljemark - Ekdal - Sam Larsson
Guidetti - Toivonen

För många unga och oefarna?
Kanske fattas något defensivt?
Varför ska det alltid föreslås att Forsberg ska spela på högerkanten?! Han är vänsterytter.
Citera
2016-10-11, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Varför ska det alltid föreslås att Forsberg ska spela på högerkanten?! Han är vänsterytter.

Fixat!
Citera
2016-10-11, 19:32
Medlem
Citat:
Krafth - Lindelöf - Granen - Augustinsson
Sam Larsson - Hiljemark - Ekdal - Forsberg
Guidetti - Toivonen

För många unga och oefarna?
Kanske fattas något defensivt?

Ser onekligen intressant ut, hoppas verkligen att Sam Larsson får och är redo för en debut mot Frankrike,
Krafth är helt klart intressant men valet hamnar nog på Lustig och skulle vilja ha Wendt på vänsterbacken då han känns som den starkaste i defensiven vilket kommer vara nyckeln mot ett väldigt starkt Frankrike.
Skulle nog börjat med att låta Guidetti börja med tanke på att han är väldigt löpstark men Berg känns som det målfarligare alternativet.
Citera
2016-10-11, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Nej. Strandberg har än så länge bara gjort avtryck i allsvenskan och i U21, det väger inte vidare tungt alls.

Sluta överskatta U21, det är ingen dem som spelar på någon högre nivå och många av nyckelspelarna har svårt att platsa i sina klubblag. Tankovic har inte spelat en enda minut den säsongen t.ex. även Tibbling och Olsson har haft svårt att platsa, ändå kan de briljera i U21-laget. Det säger en del om kvalitén.

Håller med om att kvalitén inte känns jättehög i U21 men alla dom namn som nämns känns som riktigt lovande spelare, Strandberg måste byta klubb eller se till att få mer speltid för han är grym, jag vill ha upp Strandberg i A-laget men konkurrensen är hård så vet inte vem jag vill byta med heller.
Citera
2016-10-11, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.xduba
Ser onekligen intressant ut, hoppas verkligen att Sam Larsson får och är redo för en debut mot Frankrike,
Krafth är helt klart intressant men valet hamnar nog på Lustig och skulle vilja ha Wendt på vänsterbacken då han känns som den starkaste i defensiven vilket kommer vara nyckeln mot ett väldigt starkt Frankrike.
Skulle nog börjat med att låta Guidetti börja med tanke på att han är väldigt löpstark men Berg känns som det målfarligare alternativet.

Ja mot Frankrike är det kryss som gäller så menade inte till den matche . Då ar det viktigare att stanga igen.

Mer en framtidselva och mot Luxemburg och Bulgarien.
Citera
2016-10-11, 19:53
Medlem
Citat:
Ja mot Frankrike är det kryss som gäller så menade inte till den matche . Då ar det viktigare att stanga igen.

Mer en framtidselva och mot Luxemburg och Bulgarien.

Ja helt klart.
Jag tror på en skräll mot Frankrike med en seger med två mål mot ett.
Kan vara en önskedröm men tror att Sverige kan göra en riktigt bra match mot Frankrike.
Citera
2016-10-11, 20:19
Medlem
von_Ss avatar
Dags att bänka Forsberg mot Frankrike? Han och "Bundesligas bäste vänsterback" hade ingen rolig match mot Holland och mot fransmännen lär det bli än mer åka av.
Citera
2016-10-11, 20:38
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Dags att bänka Forsberg mot Frankrike? Han och "Bundesligas bäste vänsterback" hade ingen rolig match mot Holland och mot fransmännen lär det bli än mer åka av.

Hoppas Augustinsson får starta där, kanske med Wendt framför. Sen vill jag se Olsson på innermittfältet, han överträffar sig själv varje match i u21, tror inte jag sett någon imponera så i u21 sedan Källström...
Citera
2016-10-11, 20:41
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Om det är Wendt du pratar om så är han långt ifrån Bundesligas bästa vänsterback..En bit till Alabas nivå tex..Har någon ens sagt det? Däremot är han ordinarie i ett lag som gått till CL senaste två åren. Det är definitivt bra. Men han behöver inte jobba lika hårt bakåt där som i landslaget. Han borde nog användas mer som vänstermittfältare i landslaget. Hans styrkor ligger i offensiven helt klart.
Citera
2016-10-11, 20:58
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Och vem vill du hellre se istället för Forsberg? Mot Frankrike lär vi få storstryk oavsett vilka som ställer upp men det är ingen som räknar med nåt annat.

Trevlig match igår kväll
Citera
2016-10-11, 21:01
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Och vem vill du hellre se istället för Forsberg? Mot Frankrike lär vi få storstryk oavsett vilka som ställer upp men det är ingen som räknar med nåt annat.

Trevlig match igår kväll

Wendt förslagsvis som inte någonsin imponerat på mig (följer ej BL) men rimligen bör ha större defensiv kompetens än Forsberg.

Mycket bra match igår! Visst var Bulgarien usla men jag har inte sett Sverige spela så fint mot ett dåligt lag på väldigt länge.
Citera
2016-10-11, 21:06
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Hoppas Augustinsson får starta där, kanske med Wendt framför. Sen vill jag se Olsson på innermittfältet, han överträffar sig själv varje match i u21, tror inte jag sett någon imponera så i u21 sedan Källström...

Vad spelar det för roll vad han gör i U21? Han sitter på bänken i Danska ligan nu, givetvis är han alldeles för vek och orutinerad för att spela en sådan match.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in