2016-10-11, 13:11
Medlem
John Köttbullen vägrade prata med pressen efter matchen.
Citera
2016-10-11, 14:11
Medlem
56ks avatar
Ola Toivonen borde komma mer till sin rätt nu när Zlatan har slutat, Ola spelar lite som zlatan, att han gillar att gå ner i plan plocka bollar och agera mer som en targetplayer snarare än en måltjuv som löper runt straffområdet.
Ola borde fungera väldigt bra med både guidetti/berg, framförallt berg som är mer en straffområdesanfallare men även guidetti som sliter och jobbar hårt.
Citera
2016-10-11, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Hur kom du fram till den slutsatsen? Det finns ingen ersättare till Zlatan. Kanske, kanske att vi kan få fram någon i de yngre årskullarna, t ex Isak, men det ligger ju i sådana fall några år framåt i tiden(och man vet aldrig hur spelare utvecklas), tills dess får vi hålla till godo med spelare som inte är av superhög europeisk standard. Utan, i princip, medelmåttor.

Sedan är det bara att konstatera att folk som klagar på Wendt, speciellt efter förra matchen mot Holland, är straight up fotbollsanalfabeter.

Låter som att ni inte inte såg u21 mot Kroatien; bästa matchen jag sett på år & dagar. Och längst fram showade en komplett Carlos Strandberg med sin tyngd teknik och omätbara mod. Kommentatorn sa: "Om inte hans situation förändras i cska moskva så måste ju något hända såsom han spelar...."

Helt klart 100% redo för alandslaget, frågan är bara på vems plats.

criss olsson var oxå magisk. Vilken teknik!
Citera
2016-10-11, 15:06
Medlem
56ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Låter som att ni inte inte såg u21 mot Kroatien; bästa matchen jag sett på år & dagar. Och längst fram showade en komplett Carlos Strandberg med sin tyngd teknik och omätbara mod. Kommentatorn sa: "Om inte hans situation förändras i cska moskva så måste ju något hända såsom han spelar...."

Det är ingen anfallare som är given just nu så det borde inte vara något problem att lotsa in en ny, problemet är väl att vi är mitt uppe i kvalet men Luxenburg hemma borde vara en match man skulle kunna köra in en ny anfallare.
Citera
2016-10-11, 15:21
Bannlyst
Rasisten Markus Berg missar för mycket lägen i landslaget..
Citera
2016-10-11, 16:03
Medlem
different_trips avatar
Herregud alltså, det har nog ALDRIG varit tydligare vad vi förlorat med Zlatan och det är en riktig målgörare. Märkligt nog fick han nästan aldrig chanserna som utspelat sig i dessa matcherna för då jävlar hade han öst in mål.

Det är så jävla tydligt. Antingen är avsluten för lösa men väl placerade eller så chansas det på kraft och bollen går utanför. Berg har missat så många öppna mål nu att han borde få sitta, man borde testa Guidetti och Toivonen bara för att. Man vill gärna att det ska lossna för Berg så han får lite kyla med självförtroendet.

Det fanns helt klart ljuspunkter under matchen då vi spelade bra fotboll, i synnerhet när vi tryckte upp på en 3-backslinje och började rulla runt bollen.

Jag förstår dock inte alls kritiken mot Olsson då han i mina ögon varit lysande, speciellt i anfallet med sina fina inlägg.
Citera
2016-10-11, 16:19
Bannlyst
Stark insats av Sverige mot Bulgarien, å andra sidan var ju motståndet inte särskilt hårt!
Citera
2016-10-11, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Herregud alltså, det har nog ALDRIG varit tydligare vad vi förlorat med Zlatan och det är en riktig målgörare. Märkligt nog fick han nästan aldrig chanserna som utspelat sig i dessa matcherna för då jävlar hade han öst in mål.

Det är så jävla tydligt. Antingen är avsluten för lösa men väl placerade eller så chansas det på kraft och bollen går utanför. Berg har missat så många öppna mål nu att han borde få sitta, man borde testa Guidetti och Toivonen bara för att. Man vill gärna att det ska lossna för Berg så han får lite kyla med självförtroendet.

Det fanns helt klart ljuspunkter under matchen då vi spelade bra fotboll, i synnerhet när vi tryckte upp på en 3-backslinje och började rulla runt bollen.

Jag förstår dock inte alls kritiken mot Olsson då han i mina ögon varit lysande, speciellt i anfallet med sina fina inlägg.

Förmodligen för att ett anfallsspel med Zlatan på plan går genom honom, antingen som target eller att han går ned för att hämta bollen. Det är ofrånkomligt att andra spelare måste anpassa sig, blir mer lättlästa och kommer till färre lägen. Detta är det nya landslagets chans, man kommer bränna mer så länge vi inte får fram en ny toppanfallare(eller åtminstone målgörare) men man har också chansen att skapa mer genom ett rörligare spel. Får man till effektiviteten i enstaka matcher kan man rentav vara bättre än tidigare.
Citera
2016-10-11, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WayneClooney
Rasisten Markus Berg missar för mycket lägen i landslaget..
Det är mycket möjligt att Markus Berg är rasist, men vad det gäller Marcus Berg har jag svårt att tro det.
Citera
2016-10-11, 17:10
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:

Nej. Strandberg har än så länge bara gjort avtryck i allsvenskan och i U21, det väger inte vidare tungt alls.

Sluta överskatta U21, det är ingen dem som spelar på någon högre nivå och många av nyckelspelarna har svårt att platsa i sina klubblag. Tankovic har inte spelat en enda minut den säsongen t.ex. även Tibbling och Olsson har haft svårt att platsa, ändå kan de briljera i U21-laget. Det säger en del om kvalitén.
Citera
2016-10-11, 17:13
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
[Strandberg] Helt klart 100% redo för alandslaget, frågan är bara på vems plats.
Är det inte bättre om Bojanic spelas in först? Vem ska annars slå för världsfotbollen helt revolutionerande passningar till Strandberg?
Citera
2016-10-11, 17:24
Medlem
Krafth - Lindelöf - Granen - Augustinsson
Sam Larsson - Hiljemark - Ekdal - Forsberg
Guidetti - Toivonen

För många unga och oefarna?
Kanske fattas något defensivt?
Senast redigerad av flirk 2016-10-11 kl. 17:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in