Citat:
Ursprungligen postat av
Sverigegrabben
Låt mig svara på allt du har skrivit och sedan får du bemöta med synpunkter. Då du verkar fästa störst betydelse vid huruvida Caroline vägde eller inte vägde 90 kg så kan vi börja med den teorin.
Caroline var en väldigt överviktig kvinna. Att hon skulle ha vägt 70 kg kan vi nog utesluta direkt. Huruvida hon vägde 90 kg är inget jag kan svära på, jag gav en ungefärlig vikt.
Om man bränner en kropp är nog med största sannolikhet det som försvinner först, fettet. Därav termen bränna fet, fet förbränns vid högre temperaturer, om det tom brinner så är det självfallet att fettet förbränns snabbare, varför behöver jag inte förklara, det förstår du säkert.
Caroline var 163 cm. Ungefär normal längd för en kvinna, aningens under så hon var alltså gravt överviktig om hon vägde över 80 kg vilket jag definitivt hävdar att hon gjorde allra minst!
Toni var vid tillfället svag, gick på antidepressiva, alkoholist, relativt vek, det ser alla som såg en bild på honom i rättegången och i förhöret.
Det fanns inga tygfibrer på marken. Toni måste alltså ha burit henne och att bära en livlös kropp kan jag säga, är inte lika lätt som att bära en människa som är vid liv. Om Toni hade försökt fumla upp Caroline på ryggen hade det med största sannolikhet blivit fibrer som jag ser det.
Toni måste alltså ha burit henne 25 i famnen, en person på minst 80 kg, dessutom livlös. Inte särskilt trolig.
Att Toni skyddar sin son är inte bara ren spekulation. Flera personer i närområdet till där mordet ägde rum har yttrat samma teori. Toni visste dessutom att han skulle få livstid om han fälldes men ändå teg om detaljer som du ser i förhöret. Varför erkänna och tiga om detaljer om du ändå blir dömd till livstid? Du har inget att förlora, så varför dölja?
Jo för att han vet något som vore ännu värre än att sitta på livstid. Som att han skyddar någon han älskar.
Jag tänker INTE sparka Toni i skrevet utan snarare skulle jag vilja utdela denna spark till Niva.
MVH Sverigegrabben
Jag håller inte med dig om hennes vikt, men absolut, finns tvivel om hur Toni skulle ha klarat av att bära henne.
MEN det betyder i sig inte att han är oskyldig, han kan ha använt nått för att dra henne på. Tänk på att han har haft låång tid på sig att göra av med bevis.
Lägg där till att polisen gjorde ett fatalt misstag när man väntade 16 dagar innan man åkte till 58an för att följa upp tipset om en blodpöl, så Toni har haft god tid på sig att undanröja, lägg där till väder så där försvann nog en hel del bevis.
Tänk på att bara för att folk i omgivningen har liknande teori ändrar inte på faktumet att det är spekulationer.
Att Toni inte erkänner fullt ut är ju för att han ville bli dömd för vållande till annans död och inte mord, han avslöjar INGET, sålänge han inte blir överbevisad.
Men sen finns där en mängd obesvarade frågor.
Vad hände vid Stenbron?
Om Carro blev skadad vid en knuff, varför såg inte Toni till att hon fick hjälp?
Varför körde han omkring med offret i bilen i flera timmar?
Vad hände vid 58:an?
Vem har lagt sand på blodspåren?
Varför kom Toni tillbaka och la ut en trasa indränkt i diesel?
Lämnade han en arbetskamrats gummihandske på platsen?
Lämnade han ett stort antal olika typer av tomhylsor på samma plats?
Varför lämnade han kroppen vid stenåldersboplatsen nära bebyggelse och inte på en öde skogsväg?
Varför körde han så lång sträcka för att köpa bensin?
Varför flyttade han kroppen till en annan plats, även den nära bebyggelse?
Varför fanns inte fler spår av kroppen i hans bil?
Varför markerade en likhund för en död människa i släpvagnen?
Hur har Carro kropp varit i kontakt med byggplasten som påträffades vid stugan?
Vad har hänt med de kläder som Toni borde ha fått blod på?
Är det möjligt för den spenslige Toni att ensam hantera offrets kraftiga och tunga kropp?
När, var och hur erhöll Carro de med trubbigt våld orsakade skadorna i huvudet och på första halskotan?
När och varför lämnade Toni den blodiga mattan nära skottplatsen, och inte längre in i skogen?
Varför har mynningen på hans jaktgevär blivit skadat?
Men den enda som vet vad som hände är Toni och han kommer aldrig att berätta vad som verkligen hände.
Mvh Danne