2016-05-25, 17:51
Medlem
En sak till grabben.
Du måste sluta komma med antaganden, du har absolut inget att komma med som bygger på fakta utan det är ren och skär spekulation.
Du har ju inte kommit med nånting konkret.

Vikten: Du sa att Carro väger 90kg = ren spekulation, då du INTE har nått bevis på det.
Du verkar få fel på vikten dessutom om nu det stämmer att hon vägde 75kg.

Att Toni inte skulle klara av att lyfta Carro= Ren spekulation då du INTE vet, du påstår att du vet, men det är bara rappakalja.

Att Toni hade medhjälpare eller skyddar sin son= spekulation som du inte kan bevisa då där inte finns nån bevis.

Och så klagar du på utredarnas jobb, när du själv gör ett sämre jobb ☺
Citera
2016-06-03, 20:04
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CassiopejaZ
Vi kan ju klargöra lite här:
Som nån tydligen skrev så vägde hon 75kg enligt en obduktionsrapport, men källan är ej bekräftad men som sagt styrker mitt påstående mer än ditt dock.

Du påstår att lille Toni absolut inte skulle orka bära nån över 70kg? Hur vet du det? Har du tagit han till ett gym där han fått visa vad han klarar? Om inte så är det bara ren och skär spekulation och inget som håller i rätten.
Jag är själv tämligen mager och ingen muskelknutte överhuvudtaget, och en 75kgs kropp skulle jag klara av om man bär den på rätt sätt.
Men detta är bara spekulation varken du eller jag vet vad han klarar, och tänk på att är du i en krissituation så klarar man mycket mer än vad man tror.

Fortfarande efter att ha läst FUP så pekar det på att din lilla polare körde berusad, när han då har hållt på med att vingla så har han kanske prejat Carro som då givetvis blev förbannad, och har då vid rastplatsen hotat med att anmäla din polare till polisen han fick då panik för att han då inte kunde dricka kaffe med dig utan hans alkoholmissbruk skulle komma upp i ljuset.
Han tar då nått trubbigt föremål och klipper till, Carolin faller och blir medvetslös, han lyfter in hon i bilen och kör iväg till rastplats 58.
Där upptäcker fanskapet att Carolin har vaknat och lyckats ta sig ut ur bilen, så han laddar bössan skjuter henne, hon faller till marken, men är inte död än då blodmärkena på marken tyder på att hon kravlat iallafall en halvmeter innan din polare skjuter henne i huvudet.

Kan man utesluta att dom var 2 som gjorde det? Nej men INGA bevis pekar på det, eller ja det enda som pekar på det är ju Tonis lögner, men som sagt det var bara ett sätt för din polare att få det till vållande till annans död och inte mord, tyvärr för dig och din polare så ljög han rätt så dåligt.

Ha det nu så bra och när du har fika med Toni kan du ju ge han en spark i skrevet och hälsa från oss alla

Citat:
En sak till grabben.
Du måste sluta komma med antaganden, du har absolut inget att komma med som bygger på fakta utan det är ren och skär spekulation.
Du har ju inte kommit med nånting konkret.

Vikten: Du sa att Carro väger 90kg = ren spekulation, då du INTE har nått bevis på det.
Du verkar få fel på vikten dessutom om nu det stämmer att hon vägde 75kg.

Att Toni inte skulle klara av att lyfta Carro= Ren spekulation då du INTE vet, du påstår att du vet, men det är bara rappakalja.

Att Toni hade medhjälpare eller skyddar sin son= spekulation som du inte kan bevisa då där inte finns nån bevis.

Och så klagar du på utredarnas jobb, när du själv gör ett sämre jobb ☺

Låt mig svara på allt du har skrivit och sedan får du bemöta med synpunkter. Då du verkar fästa störst betydelse vid huruvida Caroline vägde eller inte vägde 90 kg så kan vi börja med den teorin.

Caroline var en väldigt överviktig kvinna. Att hon skulle ha vägt 70 kg kan vi nog utesluta direkt. Huruvida hon vägde 90 kg är inget jag kan svära på, jag gav en ungefärlig vikt.

Om man bränner en kropp är nog med största sannolikhet det som försvinner först, fettet. Därav termen bränna fet, fet förbränns vid högre temperaturer, om det tom brinner så är det självfallet att fettet förbränns snabbare, varför behöver jag inte förklara, det förstår du säkert.

Caroline var 163 cm. Ungefär normal längd för en kvinna, aningens under så hon var alltså gravt överviktig om hon vägde över 80 kg vilket jag definitivt hävdar att hon gjorde allra minst!

Toni var vid tillfället svag, gick på antidepressiva, alkoholist, relativt vek, det ser alla som såg en bild på honom i rättegången och i förhöret.

Det fanns inga tygfibrer på marken. Toni måste alltså ha burit henne och att bära en livlös kropp kan jag säga, är inte lika lätt som att bära en människa som är vid liv. Om Toni hade försökt fumla upp Caroline på ryggen hade det med största sannolikhet blivit fibrer som jag ser det.

Toni måste alltså ha burit henne 25 i famnen, en person på minst 80 kg, dessutom livlös. Inte särskilt trolig.

Att Toni skyddar sin son är inte bara ren spekulation. Flera personer i närområdet till där mordet ägde rum har yttrat samma teori. Toni visste dessutom att han skulle få livstid om han fälldes men ändå teg om detaljer som du ser i förhöret. Varför erkänna och tiga om detaljer om du ändå blir dömd till livstid? Du har inget att förlora, så varför dölja?

Jo för att han vet något som vore ännu värre än att sitta på livstid. Som att han skyddar någon han älskar.

Jag tänker INTE sparka Toni i skrevet utan snarare skulle jag vilja utdela denna spark till Niva.

MVH Sverigegrabben
Citera
2016-06-27, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Låt mig svara på allt du har skrivit och sedan får du bemöta med synpunkter. Då du verkar fästa störst betydelse vid huruvida Caroline vägde eller inte vägde 90 kg så kan vi börja med den teorin.

Caroline var en väldigt överviktig kvinna. Att hon skulle ha vägt 70 kg kan vi nog utesluta direkt. Huruvida hon vägde 90 kg är inget jag kan svära på, jag gav en ungefärlig vikt.

Om man bränner en kropp är nog med största sannolikhet det som försvinner först, fettet. Därav termen bränna fet, fet förbränns vid högre temperaturer, om det tom brinner så är det självfallet att fettet förbränns snabbare, varför behöver jag inte förklara, det förstår du säkert.

Caroline var 163 cm. Ungefär normal längd för en kvinna, aningens under så hon var alltså gravt överviktig om hon vägde över 80 kg vilket jag definitivt hävdar att hon gjorde allra minst!

Toni var vid tillfället svag, gick på antidepressiva, alkoholist, relativt vek, det ser alla som såg en bild på honom i rättegången och i förhöret.

Det fanns inga tygfibrer på marken. Toni måste alltså ha burit henne och att bära en livlös kropp kan jag säga, är inte lika lätt som att bära en människa som är vid liv. Om Toni hade försökt fumla upp Caroline på ryggen hade det med största sannolikhet blivit fibrer som jag ser det.

Toni måste alltså ha burit henne 25 i famnen, en person på minst 80 kg, dessutom livlös. Inte särskilt trolig.

Att Toni skyddar sin son är inte bara ren spekulation. Flera personer i närområdet till där mordet ägde rum har yttrat samma teori. Toni visste dessutom att han skulle få livstid om han fälldes men ändå teg om detaljer som du ser i förhöret. Varför erkänna och tiga om detaljer om du ändå blir dömd till livstid? Du har inget att förlora, så varför dölja?

Jo för att han vet något som vore ännu värre än att sitta på livstid. Som att han skyddar någon han älskar.

Jag tänker INTE sparka Toni i skrevet utan snarare skulle jag vilja utdela denna spark till Niva.

MVH Sverigegrabben

Jag håller inte med dig om hennes vikt, men absolut, finns tvivel om hur Toni skulle ha klarat av att bära henne.
MEN det betyder i sig inte att han är oskyldig, han kan ha använt nått för att dra henne på. Tänk på att han har haft låång tid på sig att göra av med bevis.

Lägg där till att polisen gjorde ett fatalt misstag när man väntade 16 dagar innan man åkte till 58an för att följa upp tipset om en blodpöl, så Toni har haft god tid på sig att undanröja, lägg där till väder så där försvann nog en hel del bevis.

Tänk på att bara för att folk i omgivningen har liknande teori ändrar inte på faktumet att det är spekulationer.

Att Toni inte erkänner fullt ut är ju för att han ville bli dömd för vållande till annans död och inte mord, han avslöjar INGET, sålänge han inte blir överbevisad.

Men sen finns där en mängd obesvarade frågor.
Vad hände vid Stenbron?

Om Carro blev skadad vid en knuff, varför såg inte Toni till att hon fick hjälp?

Varför körde han omkring med offret i bilen i flera timmar?

Vad hände vid 58:an?

Vem har lagt sand på blodspåren?

Varför kom Toni tillbaka och la ut en trasa indränkt i diesel?

Lämnade han en arbetskamrats gummihandske på platsen?

Lämnade han ett stort antal olika typer av tomhylsor på samma plats?

Varför lämnade han kroppen vid stenåldersboplatsen nära bebyggelse och inte på en öde skogsväg?

Varför körde han så lång sträcka för att köpa bensin?

Varför flyttade han kroppen till en annan plats, även den nära bebyggelse?

Varför fanns inte fler spår av kroppen i hans bil?

Varför markerade en likhund för en död människa i släpvagnen?

Hur har Carro kropp varit i kontakt med byggplasten som påträffades vid stugan?

Vad har hänt med de kläder som Toni borde ha fått blod på?

Är det möjligt för den spenslige Toni att ensam hantera offrets kraftiga och tunga kropp?

När, var och hur erhöll Carro de med trubbigt våld orsakade skadorna i huvudet och på första halskotan?

När och varför lämnade Toni den blodiga mattan nära skottplatsen, och inte längre in i skogen?

Varför har mynningen på hans jaktgevär blivit skadat?

Men den enda som vet vad som hände är Toni och han kommer aldrig att berätta vad som verkligen hände.

Mvh Danne
Citera
2016-09-20, 05:57
Medlem
Satt och läste igenom FUP på detta fall för ett tag sen.
Snacka om värdelös advokat han hade, inte för att det hade hjälpt honom nämnvärt men ungefär var enda gång advokaten öppnade munnen så var det till åklagarens fördel.
Citera
2016-10-11, 13:21
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Jag håller inte med dig om hennes vikt, men absolut, finns tvivel om hur Toni skulle ha klarat av att bära henne.
MEN det betyder i sig inte att han är oskyldig, han kan ha använt nått för att dra henne på. Tänk på att han har haft låång tid på sig att göra av med bevis.

Lägg där till att polisen gjorde ett fatalt misstag när man väntade 16 dagar innan man åkte till 58an för att följa upp tipset om en blodpöl, så Toni har haft god tid på sig att undanröja, lägg där till väder så där försvann nog en hel del bevis.

Tänk på att bara för att folk i omgivningen har liknande teori ändrar inte på faktumet att det är spekulationer.

Att Toni inte erkänner fullt ut är ju för att han ville bli dömd för vållande till annans död och inte mord, han avslöjar INGET, sålänge han inte blir överbevisad.

Men sen finns där en mängd obesvarade frågor.
Vad hände vid Stenbron?

Om Carro blev skadad vid en knuff, varför såg inte Toni till att hon fick hjälp?

Varför körde han omkring med offret i bilen i flera timmar?

Vad hände vid 58:an?

Vem har lagt sand på blodspåren?

Varför kom Toni tillbaka och la ut en trasa indränkt i diesel?

Lämnade han en arbetskamrats gummihandske på platsen?

Lämnade han ett stort antal olika typer av tomhylsor på samma plats?

Varför lämnade han kroppen vid stenåldersboplatsen nära bebyggelse och inte på en öde skogsväg?

Varför körde han så lång sträcka för att köpa bensin?

Varför flyttade han kroppen till en annan plats, även den nära bebyggelse?

Varför fanns inte fler spår av kroppen i hans bil?

Varför markerade en likhund för en död människa i släpvagnen?

Hur har Carro kropp varit i kontakt med byggplasten som påträffades vid stugan?

Vad har hänt med de kläder som Toni borde ha fått blod på?

Är det möjligt för den spenslige Toni att ensam hantera offrets kraftiga och tunga kropp?

När, var och hur erhöll Carro de med trubbigt våld orsakade skadorna i huvudet och på första halskotan?

När och varför lämnade Toni den blodiga mattan nära skottplatsen, och inte längre in i skogen?

Varför har mynningen på hans jaktgevär blivit skadat?

Men den enda som vet vad som hände är Toni och han kommer aldrig att berätta vad som verkligen hände.

Mvh Danne

Alla frågor du ställer är helt klart relevanta men du utgår hela tiden ifrån att Toni gjorde det. Jag är starkt övertygad om att hans son är den sanna gärningsmannen, bland annat är det ju rätt intressant att Toni uppges ha fått ett samtal och åkt iväg från jaktlagen till att senare "mörda" Caroline Stenwall.

Jag är ingen jägare men jag vet att man inte lämnar sitt jaktlag för en småsak. Den officiella förklaringen från Alldén var att han hade fallit i en lerpöl och behövde byta kläder. Men är man ute i skog och mark lär man väl ha ombyteskläder på plats?

Att åka till en stuga långt ifrån för att byta jaktkläder låter inte troligt i mina öron.

Jag är helt säker på att Alldéns bil har använts till att frakta Carolines kropp men att när han kom dit var Stenvall redan död.

Visst kan jag inte svära på 100% att Alldén är oskyldig till mord men bristen på undersökning om sonens närvaro vid tillfället och även tal från en viss användare i denna tråden vid namn "Bushtucker" om en viss Backroom deal mellan polisen och sonen får mig att bli ännu mer misstänksam.

Dessutom tiger Toni med en massa detaljer, se förhörsfilmen så får du se hur han medvetet undviker vissa frågor. Alldén hade Silbersky vilket anses av många som Sveriges bästa försvarsadvokat. Han lär ju ha informerat honom om att om han erkänner detta mord så skulle han få lagens strängaste straff=livstids fängelse. Så varför tiga med detaljer om du ändå inte kan få ett mildare straff?

Du är körd oavsett så att säga i en sådan situation.

Jag tycker alla dessa saker pekar på att Toni var den som kom till platsen, inte var först på platsen.
Citera
2016-10-11, 13:24
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Satt och läste igenom FUP på detta fall för ett tag sen.
Snacka om värdelös advokat han hade, inte för att det hade hjälpt honom nämnvärt men ungefär var enda gång advokaten öppnade munnen så var det till åklagarens fördel.

Well Toni erkände ju och då advokaten ska agera för sin klients vilja så blev det ju så. Toni såg till att han blev fälld genom att hela tiden begära att målet drevs emot en livstidsdom. Ändå undanhöll han flera detaljer vilket gör att jag anser att han täcker för någon annan.
Citera
2016-10-11, 17:41
Medlem
Citat:
Well Toni erkände ju och då advokaten ska agera för sin klients vilja så blev det ju så. Toni såg till att han blev fälld genom att hela tiden begära att målet drevs emot en livstidsdom. Ändå undanhöll han flera detaljer vilket gör att jag anser att han täcker för någon annan.

Tror du att det var grabben som gjorde det?
Knappast, det är ju bara att kika på hans mobiltrafik så förstår man att det är Toni.
Tvivlar starkt på att han skulle ha lånat ut sin telefon till någon.
Fast Toni erkände så ska advokaten se till att han får en rättvis dom,men den här advokaten var ju totalt värdelös i alla avseenden.
Att han fick livstid anser jag är advokatens fel.

"Jag läser igenom domen från Gällivare tingsrätt. Som advokat med lång erfarenhet av brottmål ställer jag mig frågan: hur kommer det sig att LKAB-anställde Toni Alldén fick ett så hårt straff som livstids fängelse?"

http://advokatfrisk.blogspot.se/2009/03/min-syn-pa-livstidsdomen-mot-toni_5851.html
Citera
2016-10-11, 18:35
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Tror du att det var grabben som gjorde det?
Knappast, det är ju bara att kika på hans mobiltrafik så förstår man att det är Toni.
Tvivlar starkt på att han skulle ha lånat ut sin telefon till någon.
Fast Toni erkände så ska advokaten se till att han får en rättvis dom,men den här advokaten var ju totalt värdelös i alla avseenden.
Att han fick livstid anser jag är advokatens fel.

"Jag läser igenom domen från Gällivare tingsrätt. Som advokat med lång erfarenhet av brottmål ställer jag mig frågan: hur kommer det sig att LKAB-anställde Toni Alldén fick ett så hårt straff som livstids fängelse?"

http://advokatfrisk.blogspot.se/2009/03/min-syn-pa-livstidsdomen-mot-toni_5851.html

Nu säger jag inte att det är Toni men hade GM bara knuffat Carro så hon av misstag landade på kroken och dog så skulle han på sin höjd bli dömd för grovt vållande till annans död. Men nu har ju vår gärningsman skjutit efter hon låg på kroken paralyserad och då finns det ingen advokat i världen som kan få en lindrigare dom.

Varför skulle inte Toni kunna ha lånat ut sin mobil om han tom lånade ut sin bössa till sonen?
Citera
2016-10-11, 18:51
Medlem
Citat:
Nu säger jag inte att det är Toni men hade GM bara knuffat Carro så hon av misstag landade på kroken och dog så skulle han på sin höjd bli dömd för grovt vållande till annans död. Men nu har ju vår gärningsman skjutit efter hon låg på kroken paralyserad och då finns det ingen advokat i världen som kan få en lindrigare dom.

Varför skulle inte Toni kunna ha lånat ut sin mobil om han tom lånade ut sin bössa till sonen?

Han kanske hade fått 14 år ist förlivstid med en vass advokat.

Klart han kan ha lånat ut mobilen, men sannolikheten är minimal. Dessutom var det bara en dag som grabben inte hade alibi.
Knuffen på dragkroken hade nog inte ens blivit grov vållande utan bara vållande till annans död.
Citera
2016-10-12, 15:29
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Han kanske hade fått 14 år ist förlivstid med en vass advokat.

Klart han kan ha lånat ut mobilen, men sannolikheten är minimal. Dessutom var det bara en dag som grabben inte hade alibi.
Knuffen på dragkroken hade nog inte ens blivit grov vållande utan bara vållande till annans död.

1 dag är fullt tillräckligt men bristen på material om utredning kring sonen är fortfarande beklämmande.
Citera
2016-10-24, 09:22
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Är också ganska säker på att hela sanningen inte kommit fram. Varför skulle ett tystlåtet ej tidigare våldsamt gammalt fyllo plötsligt ge sig ut och veva på en rastplats? Nej det stämmer inte.
Citera
2016-10-24, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Är också ganska säker på att hela sanningen inte kommit fram. Varför skulle ett tystlåtet ej tidigare våldsamt gammalt fyllo plötsligt ge sig ut och veva på en rastplats? Nej det stämmer inte.
Så du antar att utredningen har pressat fram en pursvensk Syndabock - i st. för att gräva djupare?
Ungef. som när Karim tortyrförhördes i gävle 2005, bara därför att utredare "kände på sig" att det bara kunde vara han som knivhuggit sin sambo till döds.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in