2010-12-31, 12:17
Medlem
Batmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Om du anser att jag är ett troll och en idiot så varför fortsätter du då att just som du säger skriva inlägg. Antagligen för att en del av dig tror att jag har rätt men att du vill leva i illusionen att rättsväsendet är felfritt en av de mest löjliga illusionerna någonsin. Tro på att användare som jag och Grammatica har fel men den riktiga mördaren går fri och kanske till och med tittar på den här tråden och skrattar åt er för er dumhet som utmärker de flesta av er. Däremot har det väl funnits en 7-9 st som har hållit med mig även om ni lyckas att jaga bort de flesta med era "såkallade elaka kommentarer." För det andra så köper man inte FUP Gneisha det har jag kollat med min juristvän som råkar vara en domare även om han ej är tar ställning i det här fallet så använder jag honom för att kolla lite fakta. En sista kommentar till batmannen: Jag tror att min berömmelse har varat längre än 15 minuter det var faktiskt över 1 år sedan jag började skriva i den här tråden så lycka till med att stoppa mig jag antar att du kommer lyckas lika bra med det som allting annat i dit liv...
Alla förtjänar en andra chans, även du kära Sverigegrabb! Bevisa nu att du inte är ett troll och en idiot! Svara på min fråga i inlägg 16777 (överst på sida 1399) i tråden!
Citera
2010-12-31, 20:31
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batmannen
Alla förtjänar en andra chans, även du kära Sverigegrabb! Bevisa nu att du inte är ett troll och en idiot! Svara på min fråga i inlägg 16777 (överst på sida 1399) i tråden!

Det stod så i det FUP jag hade iaf. Däremot så är det enda jag behållit är rättegångsprotokollet så jag kan inte hänvisa till någon sida. Däremot måste du väl tillstå att det är konstigt att ha US-dollar eller hur varför har man det i Sverige? Skumt. Mycket mer skumt än de andra pengarna som jag pratar om. US-dollar tyder på något form av skum planering...
Citera
2011-01-01, 12:51
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Det stod så i det FUP jag hade iaf. Däremot så är det enda jag behållit är rättegångsprotokollet så jag kan inte hänvisa till någon sida. Däremot måste du väl tillstå att det är konstigt att ha US-dollar eller hur varför har man det i Sverige? Skumt. Mycket mer skumt än de andra pengarna som jag pratar om. US-dollar tyder på något form av skum planering...

Tyvärr verkar det som om du har fått någon ful-fup eller liknande. Det är bra att du har gjort dig av med den, då den mestadels tycks ha gett dig felaktiga uppgifter som du sedan har postat i tråden.

På de sidor som 321 US-dollar omnämns i fup står alls ingenting om dessa 10.000 kr.
I den fup som jag och tydligen de flesta andra har införskaffat, finns 321 US-dollar omnämnda på sidorna 366 och 380 samt på sidan 248 i den Kriminaltekniska undersökningen.
Citera
2011-01-01, 21:47
Medlem
F.Zappas avatar
Citat:

Jag måste logga in och kommentera dig igen Grabben, du är ju ändå för rolig
Så om man åker omkring med några dollars i Sverige så är något skumt i görningen? Hur långt tror du man kommer med 321 USD, kanske man kan starta en terrorcell i lappland ?

Om du hade haft tillgång till FUP vilket du nu erkänt att du ej har (dessutom påstår ju din domarkompis att vi som har den, EJ har den, iaf ej köpt på Tingsrätten för 600 SEK) så hade du ju kunnat läsa om Carolines Tanzania resa där hon hade växlat till sig 605 USD, de upphittade är ju troligen resten från den resan.

Mitt råd till dig: skaffa en FUP antingen på CD eller i pappersform och läs innan du fortsätter kasta skit i denna tråd om saker som du hittar på, vi som har FUP vet nog lite mer än dig om fallet och vi behöver inte gissa...
Citera
2011-01-02, 01:17
Medlem
perVers2.1s avatar
Sverigegrabben är troligen en av de mest ignorerade användarna på FB, varför gå i polimik h*n?
Ni som citerar s-grabben gör hans inlägg synliga för alla oss som sedan länge har honom på sin ignorelista.. dvs ni gör honom en tjänst och oss en otjänst..
Citera
2011-01-02, 10:00
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Zappa
Jag måste logga in och kommentera dig igen Grabben, du är ju ändå för rolig
Så om man åker omkring med några dollars i Sverige så är något skumt i görningen? Hur långt tror du man kommer med 321 USD, kanske man kan starta en terrorcell i lappland ?

Om du hade haft tillgång till FUP vilket du nu erkänt att du ej har (dessutom påstår ju din domarkompis att vi som har den, EJ har den, iaf ej köpt på Tingsrätten för 600 SEK) så hade du ju kunnat läsa om Carolines Tanzania resa där hon hade växlat till sig 605 USD, de upphittade är ju troligen resten från den resan.

Mitt råd till dig: skaffa en FUP antingen på CD eller i pappersform och läs innan du fortsätter kasta skit i denna tråd om saker som du hittar på, vi som har FUP vet nog lite mer än dig om fallet och vi behöver inte gissa...

Jag menar inte att hon laddade upp för the big thing 11 september 2011 eller något sådant terrorrykte utan tror bara att hon hade för sig saker av skum karaktär för att hon hade dessa pengar med sig.

När man lär sig polisarbete lär man sig också att se på de ovanliga detaljerna. Dollar är ju inte så ovanligt men betydligt mer så än kronor. Ponera nu att hon hade haft 20000 baht alltså Thailändska mynt istället skulle ni då ignorera det?

Jag tror att Toni Allden kände mördaren och antagligen tom var släkt med denne men att att han har valt att skydda den person eftersom han betyder så mycket för honom. Jag tror däremot att Toni hjälpte till efter Carolins död men att han då bara är skyldig till brott mot griftefriden och inte mord. Ni måste kunna skilja dessa saker åt. Även så är det högst troligt att Carolin också hade kriminella preferenser.
Citera
2011-01-05, 01:06
Medlem
PutteThePimps avatar
Citat:
Även så är det högst troligt att Carolin också hade kriminella preferenser.

Du verkar veta betydligt mer om Carolin än alla som känt hon hela livet... Eller så är svaret att du haft cement i sandlådan och blåa brandbilar som liten
Citera
2011-01-05, 12:10
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutteThePimp
Du verkar veta betydligt mer om Carolin än alla som känt hon hela livet... Eller så är svaret att du haft cement i sandlådan och blåa brandbilar som liten

Jag har inte känt Carolin jag säger bara att det är konstigt att åka med 321 dollar om man ska söka jobb i Sverige och eftersom ingen anhöriga säger sig veta vad som hon skulle ha de pengarna till så är det ett svart hål i utredningen. Ytterligare så föreligger den konstiga situationen att Toni Allden och Carolin Stenwall skulle ha bråkat och stannat bilen av någon anledning och inte kände varann? Bilarna hade inte en enda repa på sig så varför stannade de om de inte kände varandra. Så här tror jag: Carolin Stenwall var skum men hennes gärningsman ännu skummare och en väldigt obehaglig typ. Dennat typ som jag pratar om är med högsta sannolikhet en släkting till Toni Allden och jag anklagar inte honom nu men hans son låter som en möjlig misstänkt om man tittar bara till åldern.

Toni tidigare ostraffad ska nu ha mördat Carolin och har erkänt till detta vansinnesdåd och inte kunnat ge en bra beskrivning vad som hände varför? Jo för att han har inte begått mordet han täcker upp för någon och jag har sett förhörsvideorna och jag erkänner att det var ett jävla jobb att få tag på de men likaså så fick jag det!

Så tänk om. Fallet har blivit behandlade av amatörer men det mesta är en då Tonis fel. Erkänn aldrig någonting du inte har gjort! Nu går mördaren fri medan ni slänger glåpord mot Toni tänk om tänk rätt!
Citera
2011-01-09, 20:40
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Jaha ni kanske har börjat förstå att jag har rätt nu så jag ska väl låta det sjunka in hos er.
Citera
2011-01-10, 14:25
Medlem
Kan någon vara snäll och uppdatera mig, jag har inte varit här på ett tag....

Menar Sverigegrabben att mördaren går lös? Vem är det i så fall??
Varför skyddar Toni h*n??

Menar ni andra att Toni är skyldig? Har han gjort allt det som han dömts för?
Ensam?
Citera
2011-01-10, 22:06
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anne67
Kan någon vara snäll och uppdatera mig, jag har inte varit här på ett tag....

Menar Sverigegrabben att mördaren går lös? Vem är det i så fall??
Varför skyddar Toni h*n??

Menar ni andra att Toni är skyldig? Har han gjort allt det som han dömts för?
Ensam?

Jo jag menar att Toni inte är mördaren och bevisen är som följer:

1. Toni skulle aldrig kunnat bära Caroline Stenwall som vid tiden för mordet vägde 90 kg. Toni var klent byggd och tärd av ett alkohol och pillerberoende. Toni måste ha haft en medhjälpare för detta. Min teori är att Toni var medhjälparen och därför har hjälpt till att bära kroppen.

2. 2 vittnen sägs ha sett Toni Allden då han fick ett telefonsamtal och sedan åkte iväg. Hans egen historia är att han skulle byta byxor och att de blev smutsiga då han ramlat i en dypöl.

3. Stenbron där Caroline bragts om livet är en plats där bilar kommer med allra minst 5 minuters mellanrum och på denna tiden skulle Toni ha burit den 90 kg Carolin ensam dränkt henne i bensin hunnit flytta kroppen några gånger och tänt på. Inte sannolikt.

4. Hur vet man då att Carolin inte har blivit lyft? Jo eftersom inte ett enda fiber har hittats på marken och det visar att hon inte blev släpad.

5. Både Carolin och Tonis bil hade inga som helst repor bucklor skador osv på sig överhuvudtaget så jag tror därför inte på Tonis historia utan tar det logiska alternativet att han täcker upp för någon.

6. Toni är tidigare ostraffad och därför är det inte sannolikt att han begår det här brottet.

7. Jag har också sett förhörsvideona med Toni och där ser man att han döljer någonting mer än bara detaljer om brottet hans berätelser går isär och då menar jag inte att han inte berättar om brottets vidrigheter ty dessa berättar han om ivrigt utan att han vill milda sitt straff utan att berätta om brottets verklighet och den är att den att han har haft en medhjälpare. Toni döljer den riktiga gärningsmannen.

8. Sist och kanske det minst viktiga men ändå nämnvärda indiciera mot hans skuld är att en användare här vid namn Bushtucker har sagt att det var känt i inofficiela kretsar att polisen ska ha haft en backroom deal med Toni Alldens son vilket är skumt... väldigt skumt!

Slutsatsen är följande: Tonis son eller någon släkting ligger bakom detta och han har täckt upp för denna person. Jag beskyller ingen direkt nu men bara det faktum att Toni förmodligen är oskyldig och att detta fall är en katastrof. Toni må ha varit dum och att den riktiga mördaren går fri är någonting förskräckligt. Vissa här säger att han bara får skylla sig själv men de är idioter. Vi kan inte bara tro på allt någon säger då hammnar vi i samma båt som med Thomas Kvick och hur många har inte dåren Van Der Kwast låtit gå fria då tror du?

Många här kommer att säga att jag är galen och det är för att de inte kan acceptera att mördaren inte är vem de tänkt sig och att rättvisan inte alltid segrar. Tänk själv och förkasta mina bevis om du vill men först efter du har reflekerat över dom!

Tänk alltid själv!

MVH Sverigegrabben
Citera
2011-01-11, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anne67
Det florerar ett ihärdigt rykte, nämligen att TAs äldste son skulle vara mördaren. Detta har det ryktats om länge, och jag har tyvärr inte tid att läsa ikapp i tråden, så om någon ville vara snäll och svara mig om hans alibi håller, samt om det är sant att han vägrat lämna dna?!

Jag har tidigare frågat om TAs son, men blivit "avförd" av andra i denna tråd. Vad jag glömde fråga då när det var aktuellt, var om sonens alibi blivit tillräckligt utrett?

Edit, citatet är från långt tidigare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in