2016-10-11, 14:54
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Undrar om Jennifer och Sigrid i själva verket har för avsikt att hitta en livspartner bland hågade kavaljerer i programmet? Att få figurera som åtråvärda kvinnor i en dejtingsåpa ger jättemycket PR. Ja,de blir ju kändisar med allt vad detta innebär för framtida jakt när serien är slut. Nu kanske jag genom mitt ifrågasättande är något stygg. Men man undrar när attraktiva kvinnor ställer upp för att få draghjälp av TV4. Förlåt min misstänksamhet. Men som tjej undrar man.
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Tror inte att varken Sigrid eller Jennifer egentligen behöver hjälp med att finna kärleken.

De kanske ser på det hela som "en kul grej". Givetvis har de inget emot att synas i tv heller med de fördelar som det kan innebära, annars hade de knappast ställt upp.

TV4 tar inte bara ut bönder som behöver hjälp att finna kärleken. Vissa "hopplösa fall" har tagits med under åren (t ex Roger, Fredrik, Ann-Katrin) men detta har alltid varvats med "snyggingar" som egentligen inte borde ha några problem att finna kärleken på egen hand (om man bara ska se till det yttre) men som TV4 tar med pga deras attraktionskraft. "Snyggingarna" attraherar människor att såväl söka till programmet som att titta på det. Enkel psykologi.
Citera
2016-10-11, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Nej, det borde vara lite mer bönder som sticker ut för det var ju det som gjorde programmet lite mer underhållande. Sist det var någon med avvikande beteende var väl 2011 när sliskige Pär-Ola var med.

Precis, det är ju 4 tjejer som kommer till gården och bonden vill ju känna om det finns kemi med dem så det är ju inte så konstigt att han pussar på flera. Minns ju den där barnsliga Amanda som var hos Johan 2010....som blev sur för att han hånglade med både henne och Sofie..."om du håller på såhär så tror jag inte nån av oss vill följa med dig på nån resa"..... Löjlig tjej som inte fattat konceptet. Sen om bonden faller för en av tjejerna som ju är meningen så kan ju knappast nån annan tycka det är otrohet.. .

Hur ska man tycka att det är otrohet innan man ens är tillsammans?? När Pär-Ola var med kändes som att TV4 hetsade fram ett bröllop mellan honom och Louise. Jag tror det kan vara bra om man har delat vardagen tillsammans innan man gifter sig, då har man även upplevt motgångar och man vet mer om hur man funkar tillsammans. Det kan inte heller vara helt lätt att lämna sitt gamla liv och flytta hem till någon annan, i synnerhet inte en bonde som jobbar extremt mycket.
Citera
2016-10-11, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzzii
Undra vilka av årets bönder som har tillbringat natten tillsammans enligt tidningen

JA,eller hur! Det undrar jag också!

Varför är det ingen som skriver om det? Vilka deltagare tror ni att det rör sig om?
Citera
2016-10-11, 16:22
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Fiskhandlaren från Göteborg har samma typ av medelhavsutseende som Sigrids fd har, så det kanske tilltalar henne. Kommer fiskhandlaren att ge upp sitt företag för att flytta till Bergåkra och bli Sigrids älskare ? Tror inte det.

Förra året hade Sigrid en kortare romans med en spansk stuteri-ägare , det hela rann ut i sanden dock, men det bekräftar att Sigrid föredrar en medelhavsman att roa sig med.
Hur vet du detta? Hur kan du ha info om Sigrids ex? Känner du Sigrid?
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzzii
Undra vilka av årets bönder som har tillbringat natten tillsammans enligt tidningen
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta

Varför är det ingen som skriver om det? Vilka deltagare tror ni att det rör sig om?
Vilken rumpchock! Haha, så onödigt av produktionen att gå ut med detta, men all pr är god pr...

http://lindalindorff.blogg.tv4.se/20...dbyholms-slott

Vilka tror jag att det är då? Sigrid och gammelbonden!

/Alplandskap
Citera
2016-10-11, 18:00
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Hur vet du detta? Hur kan du ha info om Sigrids ex? Känner du Sigrid?

Vilken rumpchock! Haha, så onödigt av produktionen att gå ut med detta, men all pr är god pr...

http://lindalindorff.blogg.tv4.se/20...dbyholms-slott

Vilka tror jag att det är då? Sigrid och gammelbonden!

/Alplandskap
Självklart

Men alltså... vad händer nu då om 2 av bönderna redan är ute ur leken? Kommer de köra på som vanligt - bjuda hem till gården och sen dissa personen som är kvar i sista avsnittet, hoppa i varandras famn och åka på kärleksresa?
Citera
2016-10-11, 18:14
Medlem
NiccoJs avatar
Har hört att gammgubben o Sigrid utförde felatio
Citera
2016-10-11, 18:27
Medlem
ApanBapans avatar
Citat:

Medelst uteslutningsmetoden så borde det vara de två yngsta dvs Jennifer och den 21-åriga grabben.

Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Självklart

Men alltså... vad händer nu då om 2 av bönderna redan är ute ur leken? Kommer de köra på som vanligt - bjuda hem till gården och sen dissa personen som är kvar i sista avsnittet, hoppa i varandras famn och åka på kärleksresa?

Enligt Aftonbladet blev produktionen oroliga för hur det hela skulle fortlöpa om det två bönderna fattade tycke för varandra, men efter att ha snackat mer med dem båda efteråt så kom det fram att det endast var en engångsgrej pga nervositet inför hela situationen etc.
Citera
2016-10-11, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Har hört att gammgubben o Sigrid utförde felatio

Det har jag svårt att tro. Vad skulle hon se hos den där gamlingen? Och rik är han ju inte heller vad det verkar.
Citera
2016-10-11, 18:46
Medlem
exoticspices avatar
Citat:

Jag gissar på att det är Sigrid och killen som var bland de sista på speeddatingen, den blonda, han som hon mötte tidigare på ett tåg eller var det var någonstans.
Citera
2016-10-11, 19:19
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanBapan
Enligt Aftonbladet blev produktionen oroliga för hur det hela skulle fortlöpa om det två bönderna fattade tycke för varandra, men efter att ha snackat mer med dem båda efteråt så kom det fram att det endast var en engångsgrej pga nervositet inför hela situationen etc.
Hmm, tror nog ändå att de kommer ha varann som första val om ingen av de sökande är en riktig pärla. De har väl skrivit på ett kontrakt om säsongen så klart att de bortförklarar sig.
Citera
2016-10-11, 19:56
Medlem
Citat:

Shit vad kul! Nu blir det otippat spännande i morgon. Jag tyckte det glimrade till mellan Jessica och Erik. Men enligt Expressen ("inte sedan 90-talet") borde åtminstone någon av de äldre (Sigrid eller Per) varit inblandad. Sigrid och Erik? Det skulle förklara Lindas uppmaning om att inte döma.
Citera
2016-10-11, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Hur ska man tycka att det är otrohet innan man ens är tillsammans?? När Pär-Ola var med kändes som att TV4 hetsade fram ett bröllop mellan honom och Louise. Jag tror det kan vara bra om man har delat vardagen tillsammans innan man gifter sig, då har man även upplevt motgångar och man vet mer om hur man funkar tillsammans. Det kan inte heller vara helt lätt att lämna sitt gamla liv och flytta hem till någon annan, i synnerhet inte en bonde som jobbar extremt mycket.

Nej precis, är man inte tillsammans så är det ju rimligen inte någon otrohet, men i den barnsliga Amandas värld så ansåg hon tydligen det och även tjejerna på Andreas gård.

Ja inte var det helt vettigt, sen kan ju Louise påstå i kvällspressen bäst hon vill att det var så äkta och alla känslor för Pär-Ola var äkta. Jag tror som jag tror i alla fall. Det är ju enkelt att gifta sig snabbt om man får ett sagobröllop betalat av TV 4 där man får önska sig allt man vill. Sen gick det ju åt helvete också

Ja såklart man ska dela livet ett bra tag tillsammans innan man gifter sig. Man måste ju se hur personen fungerar i vardagen under lång tid, se om känslorna håller i sig. Där har ju flera av våra kära bönder haft bråttom och sen har det inte gått så bra. Är ju flera som blivit lämnade under säsongerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in