Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-18, 11:10
  #5029
Medlem
Blissummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Vi med Xbox One kan i framtiden glädja oss åt en ny streamingtjänst, som likt EA Access, låter användare ladda hem såväl 360- som One-spel för en förmånlig slant varje månad. Xbox Game Pass heter tjänsten som preview members kommer få testa inom kort.

Vad tror ni om detta? Vilka spel hoppas ni får uppleva?

Jag är mycket tillfreds med EA Access utbud och dess ambitioner att utökas varje månad. När Mass Effect-trilogin släpptes kände jag verkligen att jag fick valuta för pengarna! Xbox Game Pass känns i förhand som en toppentjänst som ligger i helt rätt riktning för framtiden.
Jag tror stenhårt på Xbox Game Pass, målgruppen är nog inte primärt erfarna gamers som redan spelat alla spelen, men för en lång rad barnfamiljer, casual gamers, nya gamers med flera så tror jag att det bara kommer att bli populärare och populärare. Och schysst att man faktiskt laddar ned spelen och inte bara streamar dem.
Citera
2017-07-18, 12:06
  #5030
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blissummer
Jag tror stenhårt på Xbox Game Pass, målgruppen är nog inte primärt erfarna gamers som redan spelat alla spelen, men för en lång rad barnfamiljer, casual gamers, nya gamers med flera så tror jag att det bara kommer att bli populärare och populärare. Och schysst att man faktiskt laddar ned spelen och inte bara streamar dem.

TRåkigt bara att utbudet är ganska glest och mest gamla games with gold spel.
Citera
2017-07-23, 11:37
  #5031
Medlem
Blissummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
TRåkigt bara att utbudet är ganska glest och mest gamla games with gold spel.
Samma sak sa folk om Netflix (vissa säger det fortfarande) men jag tror på en liknande utveckling även för liknande tjänster för spel framöver.
Citera
2017-08-04, 12:36
  #5032
Medlem
Hej,
Mitt Xbox har slutat läsa skivor.
Microsoft vill ha 126 euro för en utbytesenhet. Finns det någon som kan byta läsaren billigare? Tips tack
Citera
2017-09-01, 11:31
  #5033
Medlem
Harry_s avatar
kan man göra som på 360 att man kan ladda ner spel och spela i One?
vad kostar det att chippa/Flasha en One?
Citera
2017-09-03, 23:36
  #5034
Medlem
elephantstones avatar
Vad tycker ni om prenumerationstjänsten Xbox Game Pass? Jag är mycket tacksam att det postapokalyptiska äventyret ReCore Definitive Edition ingår. Var oerhört taggad på spelet innan lanseringen, men ett köp uteblev när jag läste alla recensioner av spelet som talade om ett linjärt äventyr. Med facit i hand måste jag säga att det är riktigt underhållande och charmigt. Påminner lite om Zelda med sina tempel-segment.

Ser också fram emot att få spela Metro Redux som jag egentligen har noll koll på. Är inte mycket för shooters, men har förstått att det ska vara stämningsfullt.
Citera
2017-09-04, 14:39
  #5035
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Vad tycker ni om prenumerationstjänsten Xbox Game Pass? Jag är mycket tacksam att det postapokalyptiska äventyret ReCore Definitive Edition ingår. Var oerhört taggad på spelet innan lanseringen, men ett köp uteblev när jag läste alla recensioner av spelet som talade om ett linjärt äventyr. Med facit i hand måste jag säga att det är riktigt underhållande och charmigt. Påminner lite om Zelda med sina tempel-segment.

Ser också fram emot att få spela Metro Redux som jag egentligen har noll koll på. Är inte mycket för shooters, men har förstått att det ska vara stämningsfullt.

Har inte tänkt prenumerera själv men det är väl en bra tjänst för dom som vill testa lite olika spel.

Metro är skitkul när man väl kommit in i det. Tyckte det var lite segt och märklig känsla i styrningen i början men det ger sig och som du hört så är det riktigt stämningsfullt. Kul också att man kan spela igenom banorna på olika sätt samt olika slut på spelet osv.
Citera
2017-09-04, 15:14
  #5036
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Har inte tänkt prenumerera själv men det är väl en bra tjänst för dom som vill testa lite olika spel.

Precis! Perfekt för casual gamers. Jag prenumererar även på EA Access även om jag egentligen inte är något större fan av EA. Att få bl. a hela Mass Effect-trilogin gör det lätt värt att betala 250 kr om året.

Kommer testa Metro så fort jag är färdig med ReCore! Låter kul!
Citera
2017-10-07, 19:03
  #5037
Medlem
Freebops avatar
Varifrån brukar ni köpa xbox live?
Citera
2017-10-09, 11:45
  #5038
Medlem
Hur kommer det sig att Xbox One S är så oerhört mycket billigare än PS4 S?
Citera
2017-10-09, 18:49
  #5039
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Hur kommer det sig att Xbox One S är så oerhört mycket billigare än PS4 S?

Troligtvis är det en kombination av att Microsoft som företag har en mycket starkare ekonomisk ställning än Sony (och därmed bättre kapacitet att sälja konsolen till viss förlust) och att de är mer angelägna om att öka antalet sålda konsoler (Sony leder ju på den fronten i dagsläget).
Citera
2017-10-09, 21:54
  #5040
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Varifrån brukar ni köpa xbox live?

Electronicfirst har jag köpt mina senaste, betala men paypal och koden kommer inom 5 min på mail.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback