2016-10-05, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Åter igen - jag har inte gjort något försök till att binda en användare till en fysisk person någonstans.
Du får gärna visa det inlägget
Du vet vad jag menar men väljer att spela dum.

Citat:
Självklart kan man jämföra Företag mot Företag - här handlar det om trovärdigheten för Granitporten som blev helt nerkörd i botten när polisanmälningarna las ut på Företagets hemsida av en privatperson.
Nej, man kan inte jämföra Ericsson som är ett utvecklings och produktionsföretag av gigantiska mått och men oerhört många anställda som ägs av massor av aktieägare.
Granitporten äger andra företags aktier (kallas investmentbolag) med ett fåtal anställda och ett fåtal ägare. Ett mindre bolag har avsevärt större möjligheter att styra eftersom det är färre som styr. Under sådana omständigheter är det ingen svår sak att lägga upp de dokument de vill lägga upp och som ingen annan har med att göra att de lagts upp.

Citat:
Det här är ditt egna inlägg

Läser man den sista länken som luffa så bra gett oss så framgår det klart och tydligt att Granitporten AB inte har rent mjöl i påsen - och där har du svart på vitt från Tingsrätten att det inte är ok.
Jasså:

Citat:
Ursprungligen postat av Luffa
Under onsdagen, idag alltså, skulle Granitportens ledande figur, xxx xxxx, ha inställt sig i Stockholms tingsrätt för att gå fakultativ ed på bouppteckningen i Scandic Construction Group AB.
Äger han inte detta företag kan han inte göra något där om det nu är sant att han skulle inställa sig.

Citat:
Men fegisen xxxxx dök inte upp!
Om han nu skulle infinna sig, hur vet du att han inte dök upp?
Företagaren går ut med vem han är men det gör inte Luffa så jag undrar vem som är fegis?

Citat:
Han har tidigare deklarerat att han inte har en aaaaaaning om vilken verksamhet bolaget bedrivit.
Säger han det måste man lita på det.

Citat:
Ändå är det han och "kamreren" xxxxx xxxxxxx som haft bolagets bankdosor.
Återigen även om det nu skulle vara sant, hur vet du att de haft bolagets bankdosor?

Citat:
xxxxxx är också den som styrt och ställt i bolaget som för ett par år sedan skulle säljas till Real Point investment AB för 218 miljoner kronor.
Här kan Ni läsa förvaltarberättelsen i bolaget, den understryker med all tydlighet vem som styrt och ställt: https://minafilar.org/Nf79ocbdb7/Scandic_construction_group_AB_F_rvaltarber_ttelse. pdf
Då kanske, men nu?

Citat:
Nu sätts edgångssammanträdet ut en gång till. Behagar inte xxxxx inställa sig då blir det hämtning genom polisens försorg.
Jasså, hur vet du det?

Citat:
Men redan om en vecka, den 14 september, är xxxxx kallad till edgång i två andra konkurser. Frågan är bara hur han ska kunna hinna vara i Stockholm och Varberg samma dag?
Var du bekymrad för det?

Citat:
Men det kanske löser sig via någon av helikoptrarna i Yazzer: http://www.yazzer.se/category/awesomeness/
En sådan gosse har kanske råd att äga en helikopter själv. Han drar in miljoner, måste vara skönt att kunna rulla sig i pengar. Tråkigt att alla fattiga lusar inte får vara med om sådant. Leva ett helt liv, slita som en galning för att ändå inte har råd med något.
Senast redigerad av Ackeson 2016-10-05 kl. 18:08.
Citera
2016-10-05, 18:25
Bannlyst
Citat:
Genom åren har staten, kommuner och landsting samt leverantörer, förlorat bortåt 100 miljoner kronor i de, numera 77 konkursade företag som xxxx haft ett avgörande inflytande i.
Hur vet du det?
Jag tror alldeles bestämt att denna person inte hunnit med att kursa 77 bolag hur mycket han än legat i. Det skulle vara nästan en konkurs varannan månad året runt i 10-15 år. Det är helt enkelt fysiskt omöjligt att klara.

Citat:
Naturligtvis nekar han själv till att ha haft ett avgörande inflytande, men eftersom xxxxxx lever i en fantasivärld så försöker han med alla medel vrida till verkligheten så att den passar honom.
Omvänd logik. Det är DU som vill få honom att passa in i den mallen.

Citat:
Vi brukar benämna sådana personer psykopater.
Ja, sådana personer brukar sprida det ordet runt sig på nätet.

Citat:
Människor som kommit i xxxxxxx väg har tvingats gå från hus och hem, hamnat i fängelse eller till och med fått sätta livet till.
Du verkar ha panik nu, men bara lugn, jag skall förklara:
Om du köper aktier i ett antal företag och några andra, vänner till dig, gör på samma sätt. Ni skapar ett bolag ihop som skall sköta om aktieportföljen. Bolaget går dåligt några förlorar pengar.

I ett sådant skede kan inte någon som förlorare skylla på annat än sig själv som lagt mer pengar än denna klarar. Skylla på den i denna tråd aktuella företagaren är långsökt och inte alls korrekt.

Citat:
En av de senaste affärsidéerna är att genom en uppblåst balansräkning locka investerare att satsa pengar i luftslottet Granitporten AB.
Jag hoppas innerligt att inte en enda människa lägger en enda krona i Granitporten!
Att företrädarna för Granitporten får gå lösa är en gåta!
Det enda som är uppblåst är du Luffa!
Det är förunderligt att Luffa får gå fri.
Citera
2016-10-05, 18:38
Medlem
Citat:
Genom åren har staten, kommuner och landsting samt leverantörer, förlorat bortåt 100 miljoner kronor i de, numera 77 konkursade företag som Thony Norelli haft ett avgörande inflytande i.
Naturligtvis nekar han själv till att ha haft ett avgörande inflytande, men eftersom Norelli lever i en fantasivärld så försöker han med alla medel vrida till verkligheten så att den passar honom.
Vi brukar benämna sådana personer psykopater.
Människor som kommit i Norellis väg har tvingats gå från hus och hem, hamnat i fängelse eller till och med fått sätta livet till.
En av de senaste affärsidéerna är att genom en uppblåst balansräkning locka investerare att satsa pengar i luftslottet Granitporten AB.
Jag hoppas innerligt att inte en enda människa lägger en enda krona i Granitporten!
Att företrädarna för Granitporten får gå lösa är en gåta!

Inte mycket att säga om detta, svårt att bortse från de fakta som läggs fram om hur dessa företag sköts. Det är ganska skrämmande att det får fortgå år ut och år in, någonstans borde gränsen för hur mycket man får blåsa folk gå. Bara de kostnader som Myndigheter och rättsväsendet lagt ner på denna företags ledare under årens lopp måste vara enorma. Exakt hur många vanliga människor som lockas med guld och gröna skogar för att efter ett tag inse att allt bara var bluff och båg lär vi nog aldrig få reda på.

Citat:
Ursprungligen postat av Ackeson
Ja knähund, jag skall hålla en god ton när Luffa-Bluffa och dess knähundar slutar att förtala, kränka och stalka dessa företagare med en massa tillmälen!

Ot: Du gör dig bara en stor otjänst när du gör exakt det du anklagar andra för. Du påstår att TS far med osanningar och att denna tråden endast finns till för att djävlas med "hederliga" företagare. Att då börja kalla folk för knähundar och annat strunt är ju ett självmål av episka mått.

Har du nu gett dig in i diskussionen så bör du hålla ett viss mått av anständighet i det du skriver SPECIELLT när du anklagar andra för att ljuga och hänga ut folk. Du sprider bara ett löjets skimmer över dig själv och den/de du själv satt dig att försöka försvara med näbbar och klor.
Citera
2016-10-06, 02:28
Medlem
Av en slump hamnade jag i den här tråden, och har med stigande förvåning och med (det medges) visst underhållningsvärde läst igenom stora delar av tråden och de länkade dokumenten.

Det är väl ingen som tvivlar på att det finns anhängare till båda sidorna av hela den här härvan. Och av det jag har läst så tycker jag inte att man entydigt kan säga att den ena eller andra har helt rätt. MEN, det är onekligen vissa saker som står ut när man sträckläser det så här:

1) Det påstås från ena sidan att bolagen aldrig haft någon egentlig verksamhet (alltså inga reellt påbörjade projekt). Som jag tolkar "den andra sidan" så skulle detta vara att felaktigt utpeka bolagen som bluffmakare. Det är allmänt känt att det är omöjligt att bevisa att något INTE har hänt - om nu inga projekt påbörjats så är det omöjligt för en utomstående att bevisa. Däremot skulle det vara relativt enkelt att bevisa om något faktiskt hade påbörjats. Jag har i alla fall inte hittat någonting, någonstans, som tyder på det.

2) Om man säljer något, med vetskapen om att köparen inte känner till vad denne rent faktiskt köper, så är det i alla fall i mina ögon att likställa med ett bedrägligt beteende (oavsett om det går att leda i bevis eller ej). Så som en konsekvens av avsaknaden av bevis på konkret verksamhet, så ligger misstanken nära tillhands att allt inte är som det skall vara. Fullt tillräckligt föra att varna lämpliga myndigheter, och i förlängningen allmänheten. I ett tidigt skede skulle det ju trots allt vara väldigt enkelt för företaget att komma med lämpligt underlag för att visa på motsatsen. Därifrån är det förvisso ett lite större steg till att kalla utpekade personer för bedragare och kriminella.

3) Det har påpekats att företrädarna för dessa bolag har hållit på så länge, att det i sig skulle tyda på att de är en seriös verksamhet. Jag har inte undersökt varken antalet konkurser, eller eventuella domar eller andra dokument som kan ge någon vägledning om detta. Men däremot kan jag konstatera att det finns flera exempel på individer i vårat land som drivit oseriösa (och i vissa fall kriminella) företag i minst lika lång tid - med eller utan domar mot sig. Så det argumentet ger inte något större intryck hos mig. Ett sidospår är att rent generellt, så ger det ett betydligt mera seriöst intryck om en person (eller grupp av personer) drivit ETT företag under väldigt lång tid kontra om de drivit och lagt ner (eller konkursat) ett större antal bolag under samma tid (även om det senare inte i sig behöver vara likställt med att det är oseriöst).

4) Om man bortser från allt annat i tråden, så är det ett enstaka dokument som i mina ögon räcker för att ta bort allt förtroende från den i tråden främst utpekade personen. Och det är givetvis förvaltningsberättelsen som postades den 7/9 i år. Så drivs inte ett seriöst företag. Och så beter sig inte seriösa företagare. Svårare än så är det inte. Om det resulterar i att någon döms, och därmed rent objektivt kan kallas för kriminell, kan jag ju givetvis inte veta. Men skulle jag, i något sammanhang, vilja göra affärer med företrädare för ett bolag som hanterats på detta sätt? Nej!

5) Det förekommer en del pajkastning i den här tråden. Men om man bortser från den, så är det påfallande tomt på fakta från den ena sidan, medans den andra sidan ändå presenterar en del dokument som onekligen är fakta (om än långt ifrån motsvarande den mängd inlägg som innehåller påståenden). Eftersom företrädarna bevisligen (utifrån diverse polisanmälningar och andra dokument) anser sig uthängda i just den här tråden, så skulle ju den eller dessa personer kunnat registrera ett konto och faktiskt komma med lite egen fakta som bevisar motsatsen. När det nu är ett så stort problem...

Ja, det var min snabbanalys efter några timmars läsande. Ska bli spännande att följa fortsättningen...
Citera
2016-10-06, 09:25
Medlem
[quote=DontSmellDontTell|58684431]
Citat:
Finns ingenting att stänga av mig för - jag har inte någonstans brutit mod 1.06

Nu har även jag läst dokumentet. Drack dock inte massa läsk då jag inte vill riskera att bli tjock och ful. Det förvånar mig faktiskt något att moderatorn inte tagit bort dokumentet då de helt klart visar vad jag i min värld skulle säga starka indicier, men vad Luffa skulle kalla som obestridliga fakta, att Luffa är samma frilansjournalist som skrivit samtliga artiklar från VLT som det länkas till i denna tråd.

Dvs att genom att publicera dokumentet begås något brott mot någon flashbacklag då man inte får spekulera i eller visa vem som gömmer sig bakom olika alias. Jag har personligen påpekat tidigare i tråden att Luffa och frilansjournalisten föder av varandra, men samtliga dessa inlägg har blivit borttagna ett par minuter efter att de publicerats i tråden. Jag är därför glad att dokumentet ligger uppe och att moderatorn bedömt det som ok då det inte tagits bort på så här lång tid.

Om min post trots detta anses OT så ber jag om ursäkt i så fall får moderatorn ta bort mitt inlägg, men i det fall det bedöms som OT så bör ju även det underliggande dokumentet bedömas som OT, och tas bort. Men för att klargöra, jag är glad att dokumentet finns här då det visar en hel del intressanta fakta som valts att inte tas upp i denna tråd.

Dokumentet bevisar även att ingen utredning från finansinspektionen pågår, eller ens någonsin har pågått, med andra ord att det frilansjournalisten i VLT, som Luffa konstant länkar till, presenterar som sant i själva verket är en lögn. Frilansjournalisten, samt Luffa, hade lätt kunnat kolla upp detta faktum och presentera det i VLT och/eller här, precis som de gör med mycket annat. Att de inte gör det är ytterligare ett bevis på att de inte önskar visa en helhetsbild baserad på alla fakta, utan bara dikt och fantasi genom att bara plocka de svarta lakritsbitarna ur gott och blandatpåsen.

Slutligen visar även dokumentet att en mängd anonyma email skickas till personer som benämns i den här tråden och refererar till dokument och svammel som nämns i den här tråden.

Sammankopplar jag med vad jag läst i tråden, samt länkade artiklar och dokument, så är indicierna helt klart mycket starka att allt har ett samband, att en eller ett fåtal personer svartmålar en stor grupp andra människor. Orsaken till detta är förmodligen att den som gör det privat ogillar TN och beslutat sig för att förfölja honom och alla som någonsin gör/gjort/köper/säljer etc något med honom.

I tråden nämns att TN skadats allvarligt genom att någon skjutit honom. Det gör ju inte honom till brottsling, snarare offer. Om man har blivit skjuten kanske man inte vågar stå med i officiella sammanhang. Det är ganska vanligt att brottsoffer byter namn och i övrigt försöker hålla sig borta från offentliga register. Om min partner blivit våldtagen, gör det även mig eller denne till bedragare? Betyder det att brottsoffret aldrig ska får göra några affärer, äga aktier eller arbeta igen? Bevisligen ligger ett mycket stort personligt engagemang från Luffa med vänner bakom denna tråd, precis som det ligger ett mycket stort personligt engagemang att skada någon annan människa fysiskt.

Jag har fortfarande inte brutit mot 1.06

Och i dokumenten framgår det inte att Finansinspektionen inte synar något av företagen som är inblandade i denna soppa. Det enda som står är att ett telefonsamtal gjorts till FI - men inget skriftligt eller liknande - dessutom gäller detta endast Granitporten AB och det finns ju ett gäng till företag i denna soppa

Viktigast dokumentet som faktiskt bevisar att saker inte är skötta på korrekt sätt är trots allt Tingsrättens dokument MÅLNR: K 2437-16 som gäller Scandic Construction Group AB

Här har Thony Norelli varit Styrelseledamot (Avskriven 8 dagar efter registrering - åberopat "felregistrering"- och företaget är begärt i Konkurs med c:a 2,5 Milj i skulder....

Vi edgånssammanträdet har Ulf Zetterholm uppgivit att verksamma i Bolaget varit
Thony Norelli
Johnny Widarsson
(Dessa 2 har haft bankfullmakt för bolaget)

Detta bolag (Scandic Construction Group AB ) skulle köpas av Real Point Investment AB för 218 Milj Kronor (??Ehh , varför då??) (Finns en annan tråd om detta om jag inte missminner mig) men det gick åt skogen då Aktietorget tvångsvis avlistade Real Point Investment AB och köpet blev aldrig av

Detta är bara början , för nu kommer det som är riktigt , riktigt illa...

* "Väsentliga tillgångsposter i bokföringen har inte kunnat verifieras"
* "Under konkursutredningen har en sammanställning som utvisar tillgångar i Bolaget om betydande belopp påträffas. Vederhäftningen av denna sammanställning har inte gått att bekräfta inom ramen för den utredning som genomförts"
* "Vid en jämförelse mellan bankkontot och huvudbokens konto 1930 kan konstateras att ett stort antal affärshändelser på Bolagets bankkonto inte bokförts."
* "Härutöver föreligger betydande brister i upprättad bokföring"
* Vidare har i Bolagets kontoutdrag noterats ett stort antal ut- och inbetalningar som av den angivna betalningsreferensen synes avse transaktioner till/från Migliore Holding AB och Granitporten AB. Dessa är i flera fall inte bokförda.

Så visst pågår det något fuffens.... Att i Oktober flytta 180.000 från Scandic Construction Group AB till Granitporten AB utan att kunna bokföra det , för att tre månader senare sätta företaget i KK är rent utsagt pinsamt.

Smutsigt värre - den stora frågan blir vem/vilka som kommer att få ta smällen för detta...

Utredningen pågår och Thony Norelli kommer att bli kallad till Tingsrätten för edgånssammanträde för Scandic Construction Group AB
Citera
2016-10-06, 10:06
Medlem
[quote=Pellets|58684980]
Citat:
Ursprungligen postat av DontSmellDontTell
Viktigast dokumentet som faktiskt bevisar att saker inte är skötta på korrekt sätt är trots allt Tingsrättens dokument MÅLNR: K 2437-16 som gäller Scandic Construction Group AB
Här har Thony Norelli varit Styrelseledamot (Avskriven 8 dagar efter registrering - åberopat "felregistrering"- och företaget är begärt i Konkurs med c:a 2,5 Milj i skulder....
Vi edgånssammanträdet har Ulf Zetterholm uppgivit att verksamma i Bolaget varit
Thony Norelli
Johnny Widarsson
(Dessa 2 har haft bankfullmakt för bolaget)
Detta bolag (Scandic Construction Group AB ) skulle köpas av Real Point Investment AB för 218 Milj Kronor (??Ehh , varför då??) (Finns en annan tråd om detta om jag inte missminner mig) men det gick åt skogen då Aktietorget tvångsvis avlistade Real Point Investment AB och köpet blev aldrig av
Detta är bara början , för nu kommer det som är riktigt , riktigt illa...
* "Väsentliga tillgångsposter i bokföringen har inte kunnat verifieras"
* "Under konkursutredningen har en sammanställning som utvisar tillgångar i Bolaget om betydande belopp påträffas. Vederhäftningen av denna sammanställning har inte gått att bekräfta inom ramen för den utredning som genomförts"
* "Vid en jämförelse mellan bankkontot och huvudbokens konto 1930 kan konstateras att ett stort antal affärshändelser på Bolagets bankkonto inte bokförts."
* "Härutöver föreligger betydande brister i upprättad bokföring"
* Vidare har i Bolagets kontoutdrag noterats ett stort antal ut- och inbetalningar som av den angivna betalningsreferensen synes avse transaktioner till/från Migliore Holding AB och Granitporten AB. Dessa är i flera fall inte bokförda.
Så visst pågår det något fuffens.... Att i Oktober flytta 180.000 från Scandic Construction Group AB till Granitporten AB utan att kunna bokföra det , för att tre månader senare sätta företaget i KK är rent utsagt pinsamt.
Smutsigt värre - den stora frågan blir vem/vilka som kommer att få ta smällen för detta...
Utredningen pågår och Thony Norelli kommer att bli kallad till Tingsrätten för edgånssammanträde för Scandic Construction Group AB

...och här var Thony Norelli också kallad till fakultativ edgång, men valde att inte dyka upp: https://minfil.org/F9Ufo1bfb8/STN_Vacation_AB_Edg_ngsprotokoll_2.pdf

Det handlar om STN Vacation AB (SofiaThonyNorelli Vacation AB) där "målvakten" Ulf Zetterholm vid det första edgångssammanträdet med all tydlighet förklarade att han bara var ett namn på ett papper och att Norelli var den som hade det avgörande inflytandet över bolaget.

Men Norelli kommer få en ny chans att förklara varför bolaget inte betalade för fastigheten i Hofors och varför inga pengar kom från JKW försäkring för fastigheten i Skinnskatteberg.
Citera
2016-10-06, 10:50
Bannlyst
Citat:
Luffa, varför ska jag bevisa någonting? Jag har inte hävdat något, jag ifrågasätter det du hävdar. Du säger dig kunna bevisa varje sak du säger. Jag har upprepade gånger bett dig bevisa att nedanståenden personer som du vid ett flertal tillfällen i denna tråd beskrivit som bedragare och medlemmar i bedragar ligor.

Johnny Widar*son, Jan Erik Ol*son, Tony N*relli, Anders M*ssberg, Lars Nil**on, Magnus K*ll, Tom Lern*ahl, Lotta Ande*son, Tomas Ande*son, Peter Ha*man, Peter Lillie*ök, Bo Ö*in, Ulf Zett*holm, Erik *gerup, Anders Åh*ing, In*var Mi*eau

Du själv säger ju att du kan bevisa allt du säger, kan du inte göra det då? Dina krav på att jag ska bevisa något är ju bara patetiska, de visar ju bara att du inte kan bevisa något, du bara svammlar.
Hej Luffa
Jag väntar fortfarande på bevis på att de personer ovan du beskriver som bedragare är bedragare. Har du tänkt att komma med det eller är ditt "bevis" att du kommer med andra frågor som du vill att jag ska bevisa?
Senast redigerad av DontSmellDontTell 2016-10-06 kl. 10:51. Anledning: felstavning
Citera
2016-10-06, 13:24
Medlem
Citat:

...och här var Thony Norelli också kallad till fakultativ edgång, men valde att inte dyka upp: https://minfil.org/F9Ufo1bfb8/STN_Vacation_AB_Edg_ngsprotokoll_2.pdf

Det handlar om STN Vacation AB (SofiaThonyNorelli Vacation AB) där "målvakten" Ulf Zetterholm vid det första edgångssammanträdet med all tydlighet förklarade att han bara var ett namn på ett papper och att Norelli var den som hade det avgörande inflytandet över bolaget.

Men Norelli kommer få en ny chans att förklara varför bolaget inte betalade för fastigheten i Hofors och varför inga pengar kom från JKW försäkring för fastigheten i Skinnskatteberg.

Inte lika smutsig som den för Scandic bolaget.....

Men likt förbaskat kommer det fram en del roliga detaljer i detta också...
(Föutom att Thony Norelli lös med sin frånvaro.....)

"enligt ett köpekontrakt den 5 maj 2014 har bolaget sålt
fastigheten Gunnilbo - Österbo i Skinnskatteberg till JKW Försäkring AB för en
köpeskilling om 200 000 kr"
"På fråga från
förvaltaren uppger Ulf Zetterholm att han inte har mottagit någon köpeskilling med
anledning av försäljningen."

"konkursbolaget förvärvade en fastighet i Hofors mot revers för
en köpeskilling om 250 000 kr. Enligt uppgift från säljaren har köpeskillingen aldrig
betalats. Konkursbolaget har därefter sålt fastigheten vidare till bolaget ”Nyhyttan Real
AB” för en köpeskilling om 250 000 kr. På fråga från förvaltaren uppger Ulf
Zetterholm att han inte har mottagit denna köpeskilling. "

"enligt en pressrealese förvärvade bolaget ”Cellpoint Connect”
aktierna i fastighetsbolaget Högalid Fastigheter AB och som säljare av fastighetsbolaget
uppgavs konkursbolaget. På fråga från förvaltaren uppger Ulf Zetterholm att
han inte känner till att försäljningen ägt rum och att han inte heller sett några pengar
eller aktier med anledning av påstådd försäljning."

Rätt humoristiskt med styrelsemedlemmar i företag som inte vet vad som försigår i bolaget....
Senast redigerad av Pellets 2016-10-06 kl. 13:30.
Citera
2016-10-06, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boilugnet

Hej Normalt sätt brukar ju du prata om 100 tals miljoner, inte 180 000 kronor.
Jag är övertygad om att allt är skött i ordning.
Vad som inte är i ordning är att tack vare dig har Följande bolag gått i kk.

Real Point
Nyhyttan
Scandic
Anledningen är att det skickades ett papper med en grov förtalstext till aktietorget med följd att Cellpoint (nuvarande Real point i kk) till slut inte orkade längre. Real Point ägde de andra bolagen, de drogs med i konkursen.

Luffa DU är boven Liv är förstörda BARN far illa kvinnor flyr och byter identitet, ÄNDÅ förföljer du.
Du outar kvinnor, allt i dina trådar och genom det du gör.
DU är anmäld
Du måste genomgå åtal

DU har skapat familjefejder
Liv är förstörda.Barn far illa.
Detta kommer att publiceras.

Att du hänvisar till mitt inlägg men pekar ut Luffa är nog bara ett misstag.
Men man kan inte beskylla Luffa eller någon annan användare på Flashback att Styrelsemedlemmarna i de nämnda bolagen i denna tråd inte sköter sitt jobb.

1) Det är inte en användare på Flashbacks fel att XXX AB betalar fakturor som YYY AB skall betala och bokföringen är åt helvette

2)Det är inte en användare på Flashbacks fel att det inte finns några köpeskillingar för försäljningar i bolagen

3) Det är inte en användare på Flashbacks fel att styrelsemedlemmar (Eller f.d. , eller utpekade som drivande) inte dyker upp på kallade rättegångar för konkurser.

Om styrelsemedlemmarna gjorde det som dom åtagit sig att göra , och dessutom haft en korrekt bokföring så hade det inte varit något problem.
Citera
2016-10-06, 14:14
Medlem
Citat:
Hej Luffa
Jag väntar fortfarande på bevis på att de personer ovan du beskriver som bedragare är bedragare. Har du tänkt att komma med det eller är ditt "bevis" att du kommer med andra frågor som du vill att jag ska bevisa?

OK, så att Du en gång för alla ska förstå vad det handlar om upprepar jag tidigare inlägg:
Anders Mossberg - har lämnat Norelli och alla hans företag när han väl genomskådat bluffen.
Lars Nilsson-Dag - Se ovan
Pierre Durant - Se ovan
Tom Lerndal - lämnade Granitporten innan det ens kom igång.
Lotta Andreasson - Se Lerndal.

Följande finns kvar i kretsarna kring Norelli:
Magnus Käll - Styrelseordförande i Granitporten, därmed i allra högsta grad delaktig i bedrägerierna.
Peter Hagerman - Styrelseledamot i Granitporten, därmed delaktig i bedrägerierna.
Ingvar Miraeu - Styrelseledamot i Granitporten och därmed delaktig i bedrägerierna.
Jonny Widarsson - Styrelsesuppleant i Granitporten och mångårig "kamrer" åt Norelli.
http://www.allabolag.se/5565133245/befattningar
Thomas Andersson - mångårig "hantlangare" åt Norelli och tidigare anställd i Scandic Construction Group AB.
Anders Årling - Styrelseledamot i bland annat Akvendia och därmed delaktig i bedrägerierna.
http://www.allabolag.se/befattningshavare/%25C5rling%252C_Anders_Eskil/f63bf74930414a4dfd8e0f8ce2eb8322
Jan-Erik Olsson - sedan nyårsafton 2012 en partner till Norelli: https://minfil.org/SfUcobbcb3/130306_Avtal_Olsson-Norelli.png
Peter Wittsten - Styrelseledamot i en rad bolag i Norelli-sfären samt "frontfigur" för Jan-Erik Olsson.
http://www.allabolag.se/befattningshavare/Wittsten%252C_Sven_Peter/34b9d1384b43354809853d5d5fea3228
Fredrik Bernshed - Styrelseledamot i en rad bolag i Norelli-sfären.
http://www.allabolag.se/befattningshavare/Bernshed%252C_Lars_Fredrik/05434dcc3b5163c799ab5bf9caa0ca4d
Erik Ågerup - Revisor i en mängd bolag i sfären runt Norelli.
Bo Öhlin - "Målvakt" som frontat för Norelli i flera år.
Ulf Zetterholm - "Målvakt" som frontat för Norelli ett flertal år.
...och sedan huvudpersonen själv, Thony Norelli, som hela tiden gömmer sig bakom de andra namnen.

Har jag varit tillräckligt tydlig nu, DontSmellDontTell?
Senast redigerad av Luffa 2016-10-06 kl. 14:28.
Citera
2016-10-06, 15:25
Bannlyst
Citat:
OK, så att Du en gång för alla ska förstå vad det handlar om upprepar jag tidigare inlägg:
.....
Följande finns kvar i kretsarna kring Norelli:
.....
Har jag varit tillräckligt tydlig nu, DontSmellDontTell?

För min del, om jag får svara på detta, har du inte alls varit tydlig och svar på DontSmellDontTell efterfrågade har du inte alls presenterat. Ytterligare en massa personuppgifter är inget svar det är brott mot PUL, tycker jag.

Du glömde en sak: Hela svenska folket gick inte ens med i Granitporten innan de kom igång. Betyder det att de tycker som du i denna fråga?

Jag kan inte mycket av detta men jag avser att ringa upp några av "avhopparna" och höra varför de "hoppade av". Bli svaren bli "jag kan inte längre vara kvar i sfären för jag smutskastas på nätet då" skulle jag inte alls bli förvånad.
Senast redigerad av Ackeson 2016-10-06 kl. 15:29.
Citera
2016-10-06, 22:18
Bannlyst
Citat:
Att du hänvisar till mitt inlägg men pekar ut Luffa är nog bara ett misstag.
Men man kan inte beskylla Luffa eller någon annan användare på Flashback att Styrelsemedlemmarna i de nämnda bolagen i denna tråd inte sköter sitt jobb.

1) Det är inte en användare på Flashbacks fel att XXX AB betalar fakturor som YYY AB skall betala och bokföringen är åt helvette

2)Det är inte en användare på Flashbacks fel att det inte finns några köpeskillingar för försäljningar i bolagen

3) Det är inte en användare på Flashbacks fel att styrelsemedlemmar (Eller f.d. , eller utpekade som drivande) inte dyker upp på kallade rättegångar för konkurser.

Om styrelsemedlemmarna gjorde det som dom åtagit sig att göra , och dessutom haft en korrekt bokföring så hade det inte varit något problem.

Nu är det så bästa "pellets"
Luffa har medvetet sänkt ett börsbolag genom sitt agerande // mer om detta kommer jag att hjälpa TN att publicera å annan arena.
Beträffande om XXX (sysslar detta bolag med porr månne)?har betalt fakturor förr YYY:
För det fall att det är ett koncernförhållande så är det dessutom ett vanligt sätt att hantera.
Jag har efter samtal med TN idag kunnat konstatera att det som han gjort i dessa bolag är korrekt och information om detta meddelas till för sådan information ansvarig person. Det finns dock en tröghet i detta då det samtidigt skall anmälas så man tillvitat TN mfl UPPREPADE gånger här på FB och IRL.

Lustigt att en så "insatt" person som du träder in på banan och fortsätter med spektaklet.

Kom ihåg vår Yttrandefrihet skall inte användas och får inte användas som en säkerhetszon att innanför den förtala, falskeligen tillvita, förfölja, stalka och terrorisera.
DM:a mig för mer info
Senast redigerad av Boilugnet 2016-10-06 kl. 22:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in