2016-10-04, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ackeson
Jag har sett folk som bannats för mindre. Men det är ok för mig, jag bara ville vara snäll och varna dig innan du stängs av en stund.

Finns ingenting att stänga av mig för - jag har inte någonstans brutit mod 1.06

Citat:
Seriösa företag, nu talar jag om mindre företag, gör vad de vill på sina hemsidor. Har sett massor av liknande. Jag är ingen serviceinstans dock som lägger upp exempel.

Då missar du det elementära att den lilla värdighet som Granitporten som företag eventuellt har kvar försvann i och med publiceringen av en aktieinnehavares fantasier

Citat:
Ett företag kan använda vem den vill för att framföra polisanmälan och använda vem den vill att föra dess ord.

Nu är du ju onekligen ett klappmongo.
I dokumenten som finns på Granitportens ABs hemsida - som är länkat - så framkommer det klart och tydligt att Målsägande är en privatperson och agerar i sin roll som privatperson.
Hade det varit företaget som stod bakom detta så hade det klart och tydligt framkommit att det var Granitporten AB <orgnummer> och inte Thony Norelli <Personnummer>

Det handlar alltså inte om att företaget gjort en polisanmälan

Citat:
Det är väl upp till dem vad de gör på sin hemsida.

Absolut - men med dom länkarna så har Granitporten onekligen bevisat att någonting inte stämmer i företaget - och som jag skrev ovan - nu är all trovärdighet borta för Granitporten AB

Citat:
Men snälla, har du sovit senaste seklet, det är ju hela gruppen som förtalats och vad vet jag men jag gissar att en person utsetts att sköta detta. Om jag inte minns fel nämns också den personen 22 ggr i varje post av Luffa.

Det duger åt Luffa då duger det åt mig också, eller hur?

Nej - det är inte riktigt hela gruppen - läs om Luffas inlägg där "Hen" klart och tydligt deklarerar att flertalet namn har lämnat skeppet efter att allt detta uppdagats.

Du skall även fundera på varför samma namn förekommer i de flesta styrelser där Thony Norelli är inblandad... Problemet är att Thony själv inte kan stå som ansvarig någonstans...

Och du har fått länk - det finns polisanmälningar och rättegångar
(FB) Granitporten AB, Migliore Fondspar mfl Thony Norelli-bolag /Mod

Den sistnämnda gällande Scandic construction group AB är riktigt skitig läsning...
"Aktiekapitalet uppgår till 50.000 Sek men uppgift om aktieägare saknas"

Citat:
Svårt att visa en polisanmälan då jag inte har den.

Spänningens väntan är över för här kommer mitt fullödiga svar:
Det är du som påstår att de inte byggt något, jag kan inte bevisa något du påstår.

Klart du inte har någon polisanmälning , men polisanmälningarna mot Thony Norelli och hans bolag fortsätter komma med jämn takt.... Och Thony Norelli ser till att undvika rättegångarna mot sina företagsaffärer.....
Citera
2016-10-04, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luffa
Nej, men Du "Ackeson", som verkar ha kunskap om Granitporten, kan kanske peka på något bygge som bolaget åstadkommit?
Vadå?
Jag har väl ingen kunskap om dem? Var har du fått det ifrån?

Du verkar dock ha en massa kunskap som jag tycker är misstänkt friserad och tillrättalagd. Jag ifrågasätter dina fakta och hur du lägger upp det, Luffa-Bluffa.

Det är allmänt sant att företagsblåsare flyr fältet när de är klara. Du som vet allt, vet du varför dessa inte flyr fältet utan väljer att stanna kvar och slåss för sin heder?
Citera
2016-10-04, 21:53
Medlem
Citat:
Vadå?
Jag har väl ingen kunskap om dem? Var har du fått det ifrån?

Det förklarar varför Du hela tiden ifrågasätter mina påståenden om att männen bakom Granitporten är ett gäng bedragare. Du vet absolut ingenting!

Citat:
Du verkar dock ha en massa kunskap som jag tycker är misstänkt friserad och tillrättalagd. Jag ifrågasätter dina fakta och hur du lägger upp det, Luffa-Bluffa.

Nyss påstod Du att Du inte hade någon som helst kunskap om Granitporten. Nu ifrågasätter Du mina fakta. Hur ska Du ha det, antingen har Du kunskap om Granitporten, eller också inte. Som Du nu uttrycker Dig slår Du bara knut på Dig själv.

Citat:
Det är allmänt sant att företagsblåsare flyr fältet när de är klara. Du som vet allt, vet du varför dessa inte flyr fältet utan väljer att stanna kvar och slåss för sin heder?

Jag har varken sett eller hört att en enda representant för Granitporten slagits för sin heder.
Citera
2016-10-04, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Finns ingenting att stänga av mig för - jag har inte någonstans brutit mod 1.06
Jaha:
Citat:
1.06
...
För att denna anonymitet inte ska sättas på spel är det förbjudet att avslöja information som leder till att någon riskerar att förlora sin anonymitet. Det är exempelvis förbjudet att avslöja en annan användares namn- eller personuppgifter, adress eller telefonnummer. Även annan information som kan binda en användare till en fysisk person är förbjuden att posta.
...

Citat:
Då missar du det elementära att den lilla värdighet som Granitporten som företag eventuellt har kvar försvann i och med publiceringen av en aktieinnehavares fantasier
Löjligt! Naturligtvis har de ingen värdighet alls i dina ögon.

Citat:
Nu är du ju onekligen ett klappmongo.
Elakt sagt!

Citat:
I dokumenten som finns på Granitportens ABs hemsida - som är länkat - så framkommer det klart och tydligt att Målsägande är en privatperson och agerar i sin roll som privatperson.
Hade det varit företaget som stod bakom detta så hade det klart och tydligt framkommit att det var Granitporten AB <orgnummer> och inte xxxxxxx <Personnummer>
Jag förstår inte vad du vill komma?
Menar du att det är ett bluff-företag bara för att en av dem postar länkar där?

Citat:
Det handlar alltså inte om att företaget gjort en polisanmälan
Nej, det brukar vara en människa som gör det!

Citat:
Absolut - men med dom länkarna så har Granitporten onekligen bevisat att någonting inte stämmer i företaget - och som jag skrev ovan - nu är all trovärdighet borta för Granitporten AB
Det finns mycket som inte stämmer i så gott som alla företag. På mitt jobb saknas alltid toalettrullar, besvärligt när man är skitnödig. Ändå vill jag inte säga att det är ett bluff-företag.

Citat:
Nej - det är inte riktigt hela gruppen - läs om Luffas inlägg där "Hen" klart och tydligt deklarerar att flertalet namn har lämnat skeppet efter att allt detta uppdagats.
Tro fan det (om det nu är sant), efter allt Luffa-Bluffa skrivit och ständigt skriver skulle vem som helst byta jobb.

Citat:
Du skall även fundera på varför samma namn förekommer i de flesta styrelser där xxxxxxxx är inblandad... Problemet är att xxxxxx själv inte kan stå som ansvarig någonstans...
Varför skulle det vara ett problem för dig?
De som är fullsketna med pengar har styrkan att låta andra sitta vid rodret.

Citat:
Och du har fått länk - det finns polisanmälningar och rättegångar
Som kommer att läggas ner som alla andra anmälningar Luffa-Bluffa dagligen skickar in för att hen och hens knähundar i tråden skall samställt rapa:
xxxxx är föremål för utredning.

Citat:
Den sistnämnda gällande Scandic construction group AB är riktigt skitig läsning...
"Aktiekapitalet uppgår till 50.000 Sek men uppgift om aktieägare saknas"
Oh, herregud, är det så illa.....
Har Luffa-Bluffa polisanmält? Om inte, skynda innan någon hinner plita dit ett namn.
Sedan kan Luffa med knähundar återigen skriva att xxxx är föremål för undersökning.
Citat:
Klart du inte har någon polisanmälning , men polisanmälningarna mot xxxxxx och hans bolag fortsätter komma med jämn takt.... Och xxxxxxxxxxxx ser till att undvika rättegångarna mot sina företagsaffärer.....
Fel, det skall inte vara "jämn takt" det skall vara "hög takt"!

"ser till att undvika" är en så kallat "maktmening" som man tar till för att visa att man har större horn än den andra bocken.
Citera
2016-10-04, 22:24
Bannlyst
Citat:
Det förklarar varför Du hela tiden ifrågasätter mina påståenden om att männen bakom Granitporten är ett gäng bedragare. Du vet absolut ingenting!
Men det är ju därför jag frågar, Luffa-Bluffa!

Citat:
Nyss påstod Du att Du inte hade någon som helst kunskap om Granitporten. Nu ifrågasätter Du mina fakta. Hur ska Du ha det, antingen har Du kunskap om Granitporten, eller också inte. Som Du nu uttrycker Dig slår Du bara knut på Dig själv.
Jag vet ingenting om detta företag men jag ifrågasätter dina fakta ändå!
Det är ett systemfel hos dig när du kräver att alla skall känna till företaget när de ifrågasätter dit förtal av en person i företaget.

Citat:
Jag har varken sett eller hört att en enda representant för Granitporten slagits för sin heder.
Jag frågade vad apelsinerna kostade och du svarade "jag slog inte kärringen idag".

Jag fick ikväll rådet: "slåss inte med en gris, du skitar ner dig men grisen är fortfarande en gris"
.
Citera
2016-10-04, 22:35
Medlem
Citat:
Men det är ju därför jag frågar, Luffa-Bluffa!
Jag vet ingenting om detta företag men jag ifrågasätter dina fakta ändå!
Det är ett systemfel hos dig när du kräver att alla skall känna till företaget när de ifrågasätter dit förtal av en person i företaget.

Undrar var systemfelet finns?
Du har helt frivilligt letat Dig till den här tråden. Var det en slump, eller var det något annat som lockade Ditt intresse?
Och nu kommer Du med nya fantasier om att jag förtalar någon person i Granitporten. Vem skulle det vara?
Citera
2016-10-04, 22:44
Bannlyst
Citat:
Du har helt frivilligt letat Dig till den här tråden. Var det en slump, eller var det något annat som lockade Ditt intresse?
Det var ingen slump, det var något annat!
Se, ett korrekt svar!

Citat:
Och nu kommer Du med nya fantasier om att jag förtalar någon person i Granitporten. Vem skulle det vara?
Ja, man kan undra det efter att ha skummat igenom tråden. Granitporten närstående, skall det för övrigt vara.
Nya fantasier? Har jag kommit med gamla fantasier ens?
Citera
2016-10-05, 08:50
Medlem
Citat:
Jaha:

Löjligt! Naturligtvis har de ingen värdighet alls i dina ögon.

Elakt sagt!

Jag förstår inte vad du vill komma?
Menar du att det är ett bluff-företag bara för att en av dem postar länkar där?

Nej, det brukar vara en människa som gör det!

Det finns mycket som inte stämmer i så gott som alla företag. På mitt jobb saknas alltid toalettrullar, besvärligt när man är skitnödig. Ändå vill jag inte säga att det är ett bluff-företag.

Tro fan det (om det nu är sant), efter allt Luffa-Bluffa skrivit och ständigt skriver skulle vem som helst byta jobb.

Varför skulle det vara ett problem för dig?
De som är fullsketna med pengar har styrkan att låta andra sitta vid rodret.

Som kommer att läggas ner som alla andra anmälningar Luffa-Bluffa dagligen skickar in för att hen och hens knähundar i tråden skall samställt rapa:

Oh, herregud, är det så illa.....
Har Luffa-Bluffa polisanmält? Om inte, skynda innan någon hinner plita dit ett namn.
Sedan kan Luffa med knähundar återigen skriva att xxxx är föremål för undersökning.

Fel, det skall inte vara "jämn takt" det skall vara "hög takt"!

"ser till att undvika" är en så kallat "maktmening" som man tar till för att visa att man har större horn än den andra bocken.

Du kan ju börja med att anmäla mig för brott mot 1.06 - dock så finns det inget inlägg där jag resonerar över en användares identitet så jag ser ingen risk med att bli fälld för 1.06.
Men varsågod och anmäl

När det kommer till Granitporten AB så kan ett företag mycket väl göra en polisanmälning - detta har inte gjorts - utan det är en privatperson som gjort det - som inte har något med ledningen i Granitporten att göra - bara det säger att det är skumma saker som händer.

Och att jämföra med att en privatperson får lägga ut polisanmälningar på företagets hemsida - med att det saknas toalettrullar gör att du ännu mer blir ett klappmongo i mina ögon.

Tänk dig om en privatperson med kopplingar till Ericsson gör en polisanmälning - tror du öht att Ericsson lägger ut den/dom polisanmälningarna på deras hemsida? Precis som Granitporten gjort?

Länkar till förundersökningar och Tingsrättsprotokoll har du fått - och att hävda att dom läggs ner är direkt felaktigt då dom redan är i Tingsrätten (eller har varit).

Och självklart är den sistnämnda som jag länkade riktigt skitig läsning.
- Granitporten AB har fått sina fakturor betalada av annat bolag
- Thony Norelli är frånvarande i förhandlingen
- Ytterligare andra företag har fått sina fakturor betalda av det nu konkursade bolaget
- Redovisningen är under all kritik
- Medel har plockats ut ur bolaget , utan giltiga verifikationer , trots att det fanns utestående skulder såsom löner m.m

(FB) Granitporten AB, Migliore Fondspar mfl Thony Norelli-bolag /Mod -> Kommer att bli roligt att följa denna och se hur det slutar.....
Citera
2016-10-05, 10:54
Medlem
En stor eloge till Luffa som säkert har räddat mången hederlig investerare från dessa
bedragare.
Citera
2016-10-05, 11:55
Medlem
Citat:

Citat:
Det var ingen slump, det var något annat!
Se, ett korrekt svar!

Klart att du inte är här av en slump, någon i "sfären" måste ju bemöta Luffas granskning, synd bara att motståndet inte är vassare. Men med utgångspunkt i hur Granitporten och de andra företagen sköts, så är det ingen större överaskning att företagens "försvarare" är lika inkompetenta som den de är satta att försvara.

Citat:
Ja, man kan undra det efter att ha skummat igenom tråden. Granitporten närstående, skall det för övrigt vara.
Nya fantasier? Har jag kommit med gamla fantasier ens?

Ännu så länge har du inte presenterat något som ens liknar motbevis på Luffas påståenden om dessa företag. Bara samma visa om att Luffa är en avundsjuk människa, Luffas förtalskampanj emot Granitportens ägare och så vidare i all oändlighet.

Citat:
/.../ Som kommer att läggas ner som alla andra anmälningar Luffa-Bluffa dagligen skickar in för att hen och hens knähundar i tråden skall samställt rapa:

Min första fetning: Som jag skrev till DontSmellDontTell i går, er desperation lyser igenom mer och mer. Är det så Luffa kallas på kontoret nu??

Min andra fetning: Jag kan inte tala för de andra här utan bara för mig själv. Jag är ingens knähund, har aldrig varit och kommer aldrig bli någons knähund. Om du och D.S.D.T tillsammans eller var för sig kan presentera hållbara och trovärdiga dokument på att Granitporten och de andra företagens "projekt" är fullt legala.

Vida att dessa projekt antingen är påbörjade eller skall innom snart påbörjas. Kan ni ge mig bevis på de bygglovs ansökningar som torde vara inlämnade. Det måste finnas överenskommelser mellan Granitporten och berörda kommuner om dessa projekt. Visa mig detta så kommer jag att få ett ökat förtoende för er.

Fram till det är gjort håller jag för troligt att min röst ligger på att Luffa verkligen har rätt i det han/hon skriver här. Upp till bevis nu, övertyga mig om att ni är på de godas sida och att Luffa är den onde.
Citera
2016-10-05, 15:03
Medlem
Kan inte Luffa göra en kort sammanfattning om hur och vem som Thony Norelli vill lura.
Ackeson, jag tycker du är ohövlig och jag blir lite kränkt av att bli kallad knähund,
försök att hålla en god ton är mitt råd till dig.
Citera
2016-10-05, 16:28
Medlem
Citat:
Jag bygger mitt resonemang på att föregasfolk som är kvar inom gebitet i decennier knappas kan vara några bluffmakare. Det innebär inte alls att de är ofelbara men att göra fel är inte samma sak som att de bluffar. Så sluta nu med att komma dragandes med att jag skall "bevisa" det ena eller det andra. Företagarna är kvar i på marknaden helt öppet, det räcker mycket gott som bevis! Knähundar!

Genom åren har staten, kommuner och landsting samt leverantörer, förlorat bortåt 100 miljoner kronor i de, numera 77 konkursade företag som Thony Norelli haft ett avgörande inflytande i.
Naturligtvis nekar han själv till att ha haft ett avgörande inflytande, men eftersom Norelli lever i en fantasivärld så försöker han med alla medel vrida till verkligheten så att den passar honom.
Vi brukar benämna sådana personer psykopater.
Människor som kommit i Norellis väg har tvingats gå från hus och hem, hamnat i fängelse eller till och med fått sätta livet till.
En av de senaste affärsidéerna är att genom en uppblåst balansräkning locka investerare att satsa pengar i luftslottet Granitporten AB.
Jag hoppas innerligt att inte en enda människa lägger en enda krona i Granitporten!
Att företrädarna för Granitporten får gå lösa är en gåta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in