Citat:
Ursprungligen postat av
pelle.snus
Du skriver att alla indicier pekade på en enda person, jag vill säga att allt pekade på LA sen första stund och det är antagandet man gör från första stund.
Ja, allt pekade på LA från första stund,
MEN - ingen behöver ljuga om det
VET att de är oskyldiga. En rimlig och sannolik sanning kan alltid verifieras med vittnen osv. LA hade kunnat berätta som det var,
OM han nu var oskyldig till Johans bortförande, dråp alt. mord. Att ljuga
FLERTALET gånger och bli avslöjad som lögnare/beslagen med lögner är inget som gagnar en misstänkt. Varför agera så? Lägg dessutom till besvärande omständigheter. Ett antagande från polisens sida kan enkelt avfärdas med verifierbara uppgifter från den misstänkte.
Varför är det osannolikt att det inte gått exakt till som det står i utredningen och hur kan du vara så säker på det undrar jag?
Vad är enligt dig '
det exakta förloppet' i utredningen? Kan du skriva, länka till eller klistra in?
Jag blir så säker som jag kan vara pga. LA:s alla lögner, undanflykter, krumbuktande samt de indicier som finns. Det sammantagna intrycket är att LA är gärningsmannen - ''hata slumpen och tillfälligheten'' - även om de specifika bevisen saknas för mord. Svensson klantade till det rejält i hovrätten genom att lägga till det åtalet. Utan det kanske fallet varit löst. Sorgligt...