Citat:
Ursprungligen postat av
olovpalme
Ja verkligen märkligt att inte TW vårdläraren med psykproblemen inte synades rejält.
Varför gjordes inte detta?
Ja det kan man verkligen fråga sig, man har ju tom gått ut och sagt att man inte är säker på om TW har det vattentäta alibi som en del vill påskina. Måste man som polis producera en gärningsman för att pleasa vissa människor så är ju det ju enklast göra precis som man gjort, sen om det blir rätt eller inte är ju en annan sak.
Citat:
Ursprungligen postat av
olovpalme
Jag tror att TW kan vara GM.Han kanske tyckte Johan var i vägen för ett förhållande med A-C eller retade upp sig på Johan av nån anledning.Tyckte kanske Johan tog för mycket av A-Cs tid.
Jag tror också att det är ett möjligt scenario, om man läser hur den galningen har varit mot tidigare kvinnor och barn så krävs det ju att man blundar fullständigt för att inte misstänka den mannen som dessutom sov där samma natt som Johan försvann.
Citat:
Ursprungligen postat av
olovpalme
Sundsvallspolisen är inte kända för att vara knivskarpa.Det räcker med att läsa om Olle Högboms försvinnande för att inse det.
Antar att polisarbetet var ungefär som det brukar vara när Sundsvallspolisen var inblandade.Mycket dåligt med andra ord.Litar inte alls på deras utredning.Antar att den mest gick ut på att sätta dit LA till varje pris för att främst tillfredställa A-C(Johans mamma)och mörka alternativa GM.
En av poliserna inledde en kärleksaffär med Johans mamma har jag hört.Hur opartisk blir en utredning av en sån sak.
Det osar inte direkt professionalism om utredningen och jag litar inte heller på mycket av det som står i den.
Citat:
Ursprungligen postat av
olovpalme
Med lite tur kanske det går att köra på 2-3 minuter.Hur lång är sträckan?
Hur räknade polisen angående tiden egentligen när dom uteslöt TW som GM?
Vill veta mer om TW.Slutade hans problem när han flyttade ifrån Sundsvall?vad hände med TW sen?
Jag körde den på sex minuter enkel väg, då tog jag den vanliga vägen, alltså från Johans bostad till vårdskolan. Då hade jag en bromskloss framför mig så med lite flyt kan den kapas till hälften, helt klart.
Sen på den här tiden gick det fortare att köra över Hemmansvägen pga mindre trafik(än vanliga vägen) och att man då inte hade spärrat av en genomfart upp till Bosvedjan som gör att man kan tjäna lite tid och den kan han i så fall mycket väl tagit på tilbaka vägen. Då kommer man rakt upp mot Johans väg och den sträckan går väldigt fort att köra, helst på den tiden.