2016-10-05, 14:16
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ja, hur går det ihop med att folk stödjer honom i val?
Det enda folk han låtit rösta på honom i uppgjorda val är alawiter. Assad är som sin far en diktator som du mycket väl vet, familjen har mördat hundratusentals i 50 år för att hålla sig kvar vid makten. Torterat av slaget dragit ut naglar, elektricitet.

https://www.youtube.com/watch?v=eQni3qn6GIU
Citat:
WARNING: GRAPHIC CONTENT
Nine hundred and 50 days after his disappearance, the corpse of 14 year old Ahmad al-Musalmani was found in the Syrian regime’s catalogue of death.
The images of murder in custody, taken by a former Syrian military photographer known only as Caesar, were posted online last year in the hope that some of the 11,000 bodies photographed in Damascus military hospitals between 2011 and and 2013 might be identified.
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/syria/12053991/The-torture-victims-of-Bashar-al-Assads-most-infamous-prison.html

Det är inte första gången du försvarar tortyr, mord på kvinnor och barn av de fascister och diktatorer du gilar. Du kan sluta svara mig, du äcklar mig.
Citera
2016-10-05, 14:31
Medlem
beregistains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
Nej, det är inte en idé jag är ganska ensam om. Det har hittills inte skjutits ner några ryska flygplan av manpads i Syrien, eller menar du på att så är fallet? När hände detta? Jag menar manpads är ju inget nytt i Syrien och enligt dig så har dom inga problem att plocka ned ryssarnas flyg?

Däremot har ryska helikoptrar blivit nedskjutna av manpads eftersom dom inte kan operera på samma höjd som deras flyg.

Ryssarna anser såklart att det är ett hot mot dom och deras allierade att förse deras fiender med vapen övht? Tycker du att det är konstigt eller? Och intressant hur hälften av mitt inlägg ignorerades.

Förvisso är det skitsnack, då även om man passar på att göra av med äldre ammunition så är det långt ifrån bara det som används som du antyder.
Men om det nu är civila som är målet, så gör det ju ingen skillnad vad för bomber dom använder? Lustigt när någon försöker lägga fram ett löst argument för att i nästa rad själv gå emot samma argument.

Kan du inte svara på det jag faktiskt försökre få fram till dig? Hur menar du att en NFZ ska implenteras? Menar du att den ska ske genom att Usa m.fl ska gå i krig mot Ryssland? Eller ska NFZ bara bestå av manpads, då blir det ju inte mycket av en NO FLY ZONE?

Resten av inlägget är offtopic, men du är mer än gärna välkommen att Pma mig inlägget där jag ska skrivit det där vilket jag vet inte kommer hända då jag aldrig har skrivit så.
Hör General Dunford svar om en NFZ i Syrien, tycker jag säger allt,
https://www.youtube.com/watch?v=fmE9Jj-rEVs

Är här full interview av just det videosnuttet
https://www.youtube.com/watch?v=WnMyhyrG6eQ

Lindsey Graham och John McCain trycker på för fulla puckar för att gå in och bomba SAA i Syrien. Här är ett klipp till på dessa två bara ett halvår tidigare, pushar och pushar för att göra Syrien i ett värre skick än Libyen.
https://www.youtube.com/watch?v=p4f30Ass_b8

Ett klipp på en kristen kvinna, vädjar McCain om att sluta förespråka mer krig i Syrien, http://www.liveleak.com/view?i=138_1378482833
Citera
2016-10-05, 14:33
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrio
Utveckla gärna hur Assad har skapat ISIS. De med lite koll på mellanöstern vet att det till stor del är USAs invasioner och förstörande av Libyen/Irak som skapat ISIS. Deras vapensponsrande osv
Mycket snack om att USA har skapat IS genom sitt krigande, men få verkar komma ihåg Sovjets inblandning i Afghanistan under 70- och 80-talet där man backade upp kommunistkuppen som i sin tur ledde till grundandet av Mujahideen och i sin tur al-Qaida. De har också orsakat förödelse i Tjetjenien där man har velat bli bryta sig loss från Ryssland och bli självständiga, också har Putin samtidigt mage att göra samma sak i Ukraina. Snygg dubbelmoral där. Sovjet/Ryssland är grunden till i stort sett all islamistisk terrorism i Mellanöstern, medan USA har varit korkade nog att göda den i hopp om att själv kunna dra nytta av det i sin strävan om att erövra världen.
Citera
2016-10-05, 14:58
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Jag vill se dig visa klipp tagna från början av konflikten d.v.s (2011-01-01 till 2011-03-29) som visar på ett väpnat motstånd, och då pratar jag inte om stenkastning, för sådant förekommer i alla demonstrationer, utan att polisen, säkerhetstjänsten eller militären angripit med demonstranter med dödligt våld. För än så länge har du inte framfört någon som stödjer den tesen, utan istället har du ägnat dig åt att länka osammanhängande klipp som egentligen inte har med kärnfrågan vi diskuterar, nämligen att oppositionen utan fatala provokationer från regimens sida började skjuta helvilt mot regimens styrkor.
Nu tycker jag att du är oförskämd, du borde erkänna att du haft fel istället för att be om ännu mer klipp! Är det rimligt att tro att regeringen skulle ha angripit demonstranter mer i början och mindre senare? Vanligtvis eskalerar våldet.

Du griper helt enkelt efter halmstrån för att bevisa din eviga lögn om Assads övergrepp. Vi vet att maskerade män sköt i samband med demonstrationerna. Vi har sett dem springa runt med vapen i händerna. Varje regering sätter stopp för sånt, det måste man, man måste skydda folk från galningar som är beväpnade bland folk på gator och torg.

I en sådan situation blir det tumult och väldigt ofta onödiga dödsfall. Och det brukar vara väldigt svårt att i efterhand reda ut vem som gjorde vad. Tyvärr.

Citat:
Jag medger att oppositionen har agerat fel i vissa situationer (och detta är inget jag baserar på utan jag utgår ifrån att sådant har förekommit), men om man tar hänsyn till vad regimen gjort mot politiska aktivister och demonstranter har jag svårt att se människor trycka ner känslorna och vara passiva, för det vore orealistisk och osympatiskt. Ponera att vissa faktiskt använde vapen rättfärdigar detta inte urskillningslöst eld mot en massa.
Vilka är opposition enligt dig?

Har "regimen" verkligen använt "urskillningslös eld mot en massa"?. Varför hittar du på saker?
Om det vore så, så skulle folk vara i uppror mot Assad, eller hur. Men de har ju istället vänt sig emot "oppositionen". Hur får du ihop detta?
Folk stödjer Assad, de är enade mot en utländsk angripare. Det är inte en opposition mot Assad, det är terrorister mot Assad och terroristerna är lejda av USA & co.

Sluta med ditt tramsande och erkänn att du stödjer USA:s "regime change" alldeles oavsett vad Assad gjort sig skyldig till. Dina påståenden om Assads brott mot sitt folk är motbevisade, men du ger dig inte, för dig är han ändå skyldig.

Men om du skall vara ärlig för en gångs skulle så är Assads verkliga brott att han är kritisk mot Israel och självständig gentemot USA, eller hur! I själva verket struntar du i vad han eventuellt har gjort mot folket i Syrien, det blir ju lite galet när du sitter här i Sverige och dömer honom hårdare än folket i Syrien, de borde ju veta bäst. Tycker jag i alla fall.
Senast redigerad av humanlife 2016-10-05 kl. 15:02.
Citera
2016-10-05, 16:06
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nu tycker jag att du är oförskämd, du borde erkänna att du haft fel istället för att be om ännu mer klipp! Är det rimligt att tro att regeringen skulle ha angripit demonstranter mer i början och mindre senare? Vanligtvis eskalerar våldet.

Du griper helt enkelt efter halmstrån för att bevisa din eviga lögn om Assads övergrepp. Vi vet att maskerade män sköt i samband med demonstrationerna. Vi har sett dem springa runt med vapen i händerna. Varje regering sätter stopp för sånt, det måste man, man måste skydda folk från galningar som är beväpnade bland folk på gator och torg.

I en sådan situation blir det tumult och väldigt ofta onödiga dödsfall. Och det brukar vara väldigt svårt att i efterhand reda ut vem som gjorde vad. Tyvärr.

Vilka är opposition enligt dig?

Har "regimen" verkligen använt "urskillningslös eld mot en massa"?. Varför hittar du på saker?
Om det vore så, så skulle folk vara i uppror mot Assad, eller hur. Men de har ju istället vänt sig emot "oppositionen". Hur får du ihop detta?
Folk stödjer Assad, de är enade mot en utländsk angripare. Det är inte en opposition mot Assad, det är terrorister mot Assad och terroristerna är lejda av USA & co.

Sluta med ditt tramsande och erkänn att du stödjer USA:s "regime change" alldeles oavsett vad Assad gjort sig skyldig till. Dina påståenden om Assads brott mot sitt folk är motbevisade, men du ger dig inte, för dig är han ändå skyldig.

Men om du skall vara ärlig för en gångs skulle så är Assads verkliga brott att han är kritisk mot Israel och självständig gentemot USA, eller hur! I själva verket struntar du i vad han eventuellt har gjort mot folket i Syrien, det blir ju lite galet när du sitter här i Sverige och dömer honom hårdare än folket i Syrien, de borde ju veta bäst. Tycker jag i alla fall.
Istället för att selektivt välja de inlägg du vill svara på vill jag att du istället bemöter mina tidigare inlägg till dig om varför du vägrar erkänna brott begångna av regimen och Ryssland som även Amnesty har dokumenterat. Av hela den här tråden måste du vinna priset för hyckleri. Å ena sidan hänvisar du till Amnesty och anser att dessa är helt opartiska och seriösa, å andra sidan ignorerar du helt vad de har kommit fram. Hur ska man ta en sådan person seriöst?
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2016-10-05 kl. 16:14.
Citera
2016-10-05, 16:09
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beregistain
Jaha.."Osammanhängande klipp"..Vad var det som var så osammanhängande med de? Fick du inte datum och namn på de flesta? Tyken inställning. Varför ska endast jag behöva ägna mig åt att rada upp massa klipp åt dig? Du som anklagar regeringen för att ha kört in med pansarvagnar och mejjat ner ett flertal fredliga demonstrationer borde ju kunna bidra med något själv? Mellan datumen du uppgett. Och för samtliga städer "Hama, Damaskus, Homs, Latakia, Aleppo, osv"
Nå?

Nu har du ändrat dig till att säga att även ifall vissa av demonstranterna inte var så fredliga och demokratiska, så låg det alltså i deras rätt att agera våldsamt mot regeringen.

Vad tycker du om den här demonstrationen då? En gigantisk demonstration för Assad,
https://www.youtube.com/watch?v=d7zFUaDOPCE
Jag har aldrig tyckt att regimen agerat rätt oavsett om demonstranterna attackerade eller inte. Du får gärna citera mig om du vill stödja ditt påstående.

Du behöver inte länka något, men medan du ändå har gjort det kan du väl länka rätta klipp istället för klipp som visar på demonstranter kasta stenar?
Citera
2016-10-05, 16:46
Medlem
squeakys avatar
Den ryska desinformationen lunkar vidare.

SputnikNews Trumpetar ut att "militära experter" har kommit fram till att attacken emot konvojen var bluff.
Citat:
The September 19 attack on a UN humanitarian convoy in Aleppo was "a well-prepared hoax", according to a group of independent military experts attached to the International Syria Support Group (ISSG).
....

"The central part of the crater pulls objects in instead of scattering them around. Is it a black hole?"
https://sputniknews.com/middleeast/20161005/1046020958/un-convoy-attack-hoax.html

Det intressanta hur dessa "militära experter skulle bortförklara detta youtubeklipp.
https://www.youtube.com/watch?v=h35V4s75TK8&feature=youtu.be
Ljudet av jetmotorer är klart hörbara både i början av videon och 02:45.
Citera
2016-10-05, 16:54
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Istället för att selektivt välja de inlägg du vill svara på vill jag att du istället bemöter mina tidigare inlägg till dig om varför du vägrar erkänna brott begångna av regimen och Ryssland som även Amnesty har dokumenterat. Av hela den här tråden måste du vinna priset för hyckleri. Å ena sidan hänvisar du till Amnesty och anser att dessa är helt opartiska och seriösa, å andra sidan ignorerar du helt vad de har kommit fram. Hur ska man ta en sådan person seriöst?
Har jag någonsin påstått att jag vägrar erkänna brott som begåtts av Syriens regering eller av Ryssland? Varför hittar du på saker hela tiden, det går ju inte att föra en vettig diskussion när du bara slänger skit omkring dig.

Du bedriver klappjakt på Assad för att han är kritisk till Israel och det tänker jag upprepa oavsett om du svarar på det eller inte. Syrien står upp för sin rätt att vara ett självständigt land och det stödjer jag, det är det väsentliga i den här konflikten.
Citera
2016-10-05, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Den ryska desinformationen lunkar vidare.

SputnikNews Trumpetar ut att "militära experter" har kommit fram till att attacken emot konvojen var bluff.

https://sputniknews.com/middleeast/20161005/1046020958/un-convoy-attack-hoax.html

Det intressanta hur dessa "militära experter skulle bortförklara detta youtubeklipp.
https://www.youtube.com/watch?v=h35V4s75TK8&feature=youtu.be
Ljudet av jetmotorer är klart hörbara både i början av videon och 02:45.

Och de där bomberna då som jag antar träffar lastbilarna bränner endast ut dem så att de ser ut att vara lika utbrända som bilarna som brinner i våra förorter eller tror du inte att 270 kilos bomber demolerar en lastbil avsevärt och dessutom skapar kratrar där de missar och träffar backen?
Citera
2016-10-05, 17:52
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrio
Fast vilka var det som gav vapen och pengar till Muhajhideen? Jo, just USA...
USA gavekonomiska och militära resurser till jihadisterna-> Al Qaida kunde skapas.
Här är t.ex en tidningsartikel om "den moderata rebellen" Bin ladin. http://static3.businessinsider.com/image/52a1c37869bedd476f5aaefd-800-/independent-1993%20(1)-1.jpeg

Nåja. Nu är vi påväg lite för mycket åt off-topic. Men kopplingen är intressant. Då sågs Osama bin ladin som en moderat frihetskämpe av väst medan Sovjet/Ryssland sa att han var en ond terrorist...
Vilket du också hade sett att jag skrev om du hade läst hela min kommentar.

Citat:
Sovjet/Ryssland är grunden till i stort sett all islamistisk terrorism i Mellanöstern, medan USA har varit korkade nog att göda den

Hade inte Ryssland drivit på för en kupp i Afghanistan och även gått in själv så hade förmodligen inte Mujaheddin eller al-Qaida funnits idag. Det hade inte funnits en fiende för USA att uppbacka. Man ser klart och tydligt att USA begår samma misstag nu som de gjorde i Afghanistan under 80-talet. Idag ser västvärlden FSA som frihetskämpar. Om ett decennium så kan det vara FSA som självmordsbombar runtom i världen.

USA har i stort sett övergivit deras kanske mest viktiga allierade i Syrien och Irak idag, nämligen kurderna. USA har tagit Erdogan i hand och låter honom föra dansen. Och det är väl bara en tidsfråga innan de överger FSA helt också, och det är då de riskerar att gå samma destruktiva väg som al-Qaida. Under Gulfkriget så ställde sig USA på fel sida i al-Qaidas ögon, och tog de blodtörstande judarnas parti, och kort därefter kom den första attacken riktad mot USA.

Om en månad är det val i USA, vilket innebär en ny president med andra åsikter. Om FSA kommer känna sig förrådd av USA:s nästa president, på samma sätt som al-Qaida kände sig förrådd av H.W Bush, så är det möjligt att vi har en ny erkänd terroristgrupp. Ska bli intressant att se hur denna konflikt slutar. Man slutar aldrig att förvånas hur långt världsledare är villiga att gå för att säkra sina egna intressen.
Citera
2016-10-05, 18:27
Medlem
beregistains avatar
Citat:
Jag har aldrig tyckt att regimen agerat rätt oavsett om demonstranterna attackerade eller inte. Du får gärna citera mig om du vill stödja ditt påstående.
Jag har aldrig påstått att du sagt det heller. Men vad du skriver nu är alltså att det spelade aldrig någon roll för dig om demonstranterna var de som attackerade eller inte, då är du alltså inte ute efter att veta sanningen som du sa från början. Om ditt mål är att inte vara objektiv så saknar vi förutsättningarna att ha en givande diskussion om detta.

Däremot så skrev du att alla demonstrationerna i Syrien var endast fredliga och demokratiskt präglade (vill du att jag citerar det?), fram tills att regeringen tågade in med pansarvagnar och mejjade ner folkmassorna. Det demonstrerades i Damaskus, Aleppo, Latakia, Homs, Hama, Osv, och du har ju inte ens lyckats skrapa fram ett enda klipp själv som förstärker ditt påstående.
Citat:
Du behöver inte länka något, men medan du ändå har gjort det kan du väl länka rätta klipp istället för klipp som visar på demonstranter kasta stenar?
Kastar stenar? I det klippet jag länkade dig kan du tydligt se att det inte bara var stenar som avfyrades. https://youtu.be/ygDnMmd3Ou0?t=29 klicka på den så kommer du direkt skjutningen. Dvs av de männen som hade maskerat sig
Senast redigerad av beregistain 2016-10-05 kl. 18:39.
Citera
2016-10-05, 18:42
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Assad vunnit ett riktigt val.

Efter den meningen är du omöjlig att ta på allvar.
Vilket är bäst: kunskap eller fördomar?

Här kan du få kunskap om presidentvalet 2014. Assad vann med 88 % av rösterna. Valdeltatagandet var över 70 %. Det här är en pressträff i FN, där 5 valobservatörer berättar vad de har sett. De är förbluffade över det syriska folkets lojalitet mot sitt land och över hur angelägna de var att få rösta och visa sitt stöd för Assad. Folk reste många mil för att kunna rösta, flyktingar köade på sina ambassader i sina nya länder.

http://webtv.un.org/watch/bashar-ja’afari-syria-and-us-observers-on-the-syrian-presidential-elections-press-conference/3629865488001

Se inslaget om du vill tas på allvar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in