Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Jag vill se dig visa klipp tagna från början av konflikten d.v.s (2011-01-01 till 2011-03-29) som visar på ett väpnat motstånd, och då pratar jag inte om stenkastning, för sådant förekommer i alla demonstrationer, utan att polisen, säkerhetstjänsten eller militären angripit med demonstranter med dödligt våld. För än så länge har du inte framfört någon som stödjer den tesen, utan istället har du ägnat dig åt att länka osammanhängande klipp som egentligen inte har med kärnfrågan vi diskuterar, nämligen att oppositionen utan fatala provokationer från regimens sida började skjuta helvilt mot regimens styrkor.
Nu tycker jag att du är oförskämd, du borde erkänna att du haft fel istället för att be om ännu mer klipp! Är det rimligt att tro att regeringen skulle ha angripit demonstranter mer i början och mindre senare? Vanligtvis eskalerar våldet.
Du griper helt enkelt efter halmstrån för att bevisa din eviga lögn om Assads övergrepp. Vi vet att maskerade män sköt i samband med demonstrationerna. Vi har sett dem springa runt med vapen i händerna. Varje regering sätter stopp för sånt, det måste man, man måste skydda folk från galningar som är beväpnade bland folk på gator och torg.
I en sådan situation blir det tumult och väldigt ofta onödiga dödsfall. Och det brukar vara väldigt svårt att i efterhand reda ut vem som gjorde vad. Tyvärr.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Jag medger att oppositionen har agerat fel i vissa situationer (och detta är inget jag baserar på utan jag utgår ifrån att sådant har förekommit), men om man tar hänsyn till vad regimen gjort mot politiska aktivister och demonstranter har jag svårt att se människor trycka ner känslorna och vara passiva, för det vore orealistisk och osympatiskt. Ponera att vissa faktiskt använde vapen rättfärdigar detta inte urskillningslöst eld mot en massa.
Vilka är opposition enligt dig?
Har "regimen" verkligen använt "urskillningslös eld mot en massa"?. Varför hittar du på saker?
Om det vore så, så skulle folk vara i uppror mot Assad, eller hur. Men de har ju istället vänt sig emot "oppositionen". Hur får du ihop detta?
Folk stödjer Assad, de är enade mot en utländsk angripare. Det är inte en opposition mot Assad, det är terrorister mot Assad och terroristerna är lejda av USA & co.
Sluta med ditt tramsande och erkänn att du stödjer USA:s "regime change" alldeles oavsett vad Assad gjort sig skyldig till. Dina påståenden om Assads brott mot sitt folk är motbevisade, men du ger dig inte, för dig är han ändå skyldig.
Men om du skall vara ärlig för en gångs skulle så är Assads verkliga brott att han är kritisk mot Israel och självständig gentemot USA, eller hur! I själva verket struntar du i vad han eventuellt har gjort mot folket i Syrien, det blir ju lite galet när du sitter här i Sverige och dömer honom hårdare än folket i Syrien, de borde ju veta bäst. Tycker jag i alla fall.