2016-10-05, 23:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gnyyy
Finns det något lag i allsvenskan som känns mer välmående än AIK? Massa potentiella pengar på väg in. Laget ser ruskigt samspelt ut med Norling och hans 3-5-2.

- Publiksnittet är ner från förra året
- EK är ok men samtidigt är det under "goda tider" utan större förluster, finns inte så mycket gamble utrymme
- Man sålde för 23 miljoner förra året och lyckades ändå inte få plusresultat
- Målet med EK har varit MINST 30 miljoner, inte 30 miljoner sen är man nöjd

Summan är att AIK mår ok och klarar precis att hålla uppe sin dyra kostym så länge man drar in +20 miljoner på spelarförsäljningar

Dock är EL nästa år klart så där har man en öppning.

Skulle nog säga att Norrköping "mår" bättre än aik. Man har mer EK, man spelar EL nästa år, man har sålt extremt många spelare och man har betydligt mindre kostym. Plus att sett till uttagningar till landslagen i olika ådrar så har man en väldigt produktiv ungdomsdel.

Värre är det för ifk gbg, ska bli väldigt intressant och se hur den klubben mår efter 2016. Lika så helsingborg oavsett nedflytt eller ej.
Senast redigerad av PalmiNio 2016-10-05 kl. 23:44.
Citera
2016-10-06, 00:09
Medlem
Marskens avatar
Att Isak skulle gå för 100 miljoner är såklart löjligt att tro.

En bra peng lär det dock bli och det är såklart välkommet, han är trots allt bara 17 och mycket kan hända.

Vi kan väl tycker jag vara överens om att han är en av de största talangerna allsvenskan har producerat och nöja oss med det tillsvidare?

Det förhandlas om en förlängning med Ofori vad jag har förstått men vet någon om hur situationen med Carlgren ser ut?

Jag själv skulle gärna ge Linnér chansen mer nästa säsong då jag anser honom ha större potential än Carla.

Kul att Linnérs lillebror som är anfallare är aktuell också, där fick djurgården ett tips på en spelare att signa.
Citera
2016-10-06, 08:21
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Vågat inlägg.

Jag tror nog ändå att Isak kan komma att gå för drygt 42 miljoner +- 5, vilket skulle göra honom till en av allsvenskans dyraste försäljningar.

Vad gäller klubb så hade väl ett Bundesliga-lag kunnat passa. Mycket pengar och hyfsade utvecklingsmöjligheter. Synd att vidriga Red Bull Leipzig tog klivet upp, annars hade de kunnat vara ett alternativ.

Jag stack ut hakan på liknande sätt när AIK:arna här diskuterade försäljningen av Borges. Jag sa att han kommer att vänta ut kontraktet så länge som möjligt. Jag fick springa gatlopp här.

Kom väl också närmast hur det slutade.
Citera
2016-10-06, 08:36
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag stack ut hakan på liknande sätt när AIK:arna här diskuterade försäljningen av Borges. Jag sa att han kommer att vänta ut kontraktet så länge som möjligt. Jag fick springa gatlopp här.

Kom väl också närmast hur det slutade.

Vadå vänta ut sitt kontrakt? Att han inte gick förrän i januari var snarare AIKs fel framför Borges. AIK förhandlade med två klubbar, där Evian var den ena, där man inte kom överens varpå man värderade borges tjänster.

Generellt borde MFF få löpa gatlopp oftare
Citera
2016-10-06, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Hur långt var Ödegaards kontrakt när han blev såld?
AIK har väl större ekonomiska muskler än Strömsgodset och bör således kunna få mer betalt.
Ödegaard fick ett väldigt bra personligt kontrakt med 20 Mkr/år i lön också.
December 2016 verkar Ödegaards kontrakt ha gått ut med Strömsgodset.

Ödegaards far sålde ut han endast för pengar och inget annat. Efter det att han hamnat i RM så har man inte hört något bra från denna norsk.

AIK hemma om ett tag. Då hoppas jag man lägger sig och ger AIK 3 poäng och chansen på guldet.
Citera
2016-10-06, 09:57
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnyyy
Finns det något lag i allsvenskan som känns mer välmående än AIK? Massa potentiella pengar på väg in. Laget ser ruskigt samspelt ut med Norling och hans 3-5-2.

Allt detta transfersnack hör ju hemma i silly-tråden kan man tycka...

Dock är ju "potentiella pengar" inte något värda. Pengar på banken är det dock. Visst att det är bättre att ha möjligheterna att få in cash än att inte ha det men innan man fått pengarna på kontot är det inte värt nåt. Lex Söder...

Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio

Värre är det för ifk gbg, ska bli väldigt intressant och se hur den klubben mår efter 2016.

Ytterst dåligt är svaret. Om än något bättre än för ett tag sen men likväl inte bra. Från respirator till endast intensiv-vård ungefär...
Citera
2016-10-06, 10:34
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Allt detta transfersnack hör ju hemma i silly-tråden kan man tycka...

Dock är ju "potentiella pengar" inte något värda. Pengar på banken är det dock. Visst att det är bättre att ha möjligheterna att få in cash än att inte ha det men innan man fått pengarna på kontot är det inte värt nåt. Lex Söder...

Ytterst dåligt är svaret. Om än något bättre än för ett tag sen men likväl inte bra. Från respirator till endast intensiv-vård ungefär...

Tråkigt att en ärorik klubb har skötts så illa. Kan du i korta ordalag förklara vad och ev. vem har misskött klubben. Jag har inte följt det sedan Janne plånbok och Sela historien.
Citera
2016-10-06, 10:48
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tråkigt att en ärorik klubb har skötts så illa. Kan du i korta ordalag förklara vad och ev. vem har misskött klubben. Jag har inte följt det sedan Janne plånbok och Sela historien.

Kort sagt är det ju styrelser som bara gasat och givetvis en för dyr kostym i övrigt på Kamratgården.
Vi har alltför ofta försökt köpa oss till framgång på sistone och det har resulterat i värdelösa värvningar som kostat på tok för mycket.
MIlds usla värvningar har satt spår vi än idag lever med och Gren har fått jobb stenhårt med att rensa där.
Visst har trupperna de senaste åren räckt till topplaceringar och ett par cuptitlar men det hjälper ju inte när man inte har ekonomin för att klara av det.

Tidigare styrelser och Milds katastrofvärvningar är de stora bovarna.
Citera
2016-10-06, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Kort sagt är det ju styrelser som bara gasat och givetvis en för dyr kostym i övrigt på Kamratgården.
Vi har alltför ofta försökt köpa oss till framgång på sistone och det har resulterat i värdelösa värvningar som kostat på tok för mycket.
MIlds usla värvningar har satt spår vi än idag lever med och Gren har fått jobb stenhårt med att rensa där.
Visst har trupperna de senaste åren räckt till topplaceringar och ett par cuptitlar men det hjälper ju inte när man inte har ekonomin för att klara av det.

Tidigare styrelser och Milds katastrofvärvningar är de stora bovarna.

Det ekonomiska förfallet började redan på -90talet med Wernersson och skiten. Som jag ser det i dag så måste man frångå gamla stadgar och annan skit. Man pratar skit om Prio Nisse. Men oavsett så har han gjort mycket för klubben. Faktiskt så ser jag han "ta över" med lika tänkande. IFK. Hör ordet. Den tiden är över. Det är business som gäller nu för tiden.

Och ut med den där jävla pytten nu. Den är lika möglig som föreningen är. Tänk nytt är vad som gäller nu.
Citera
2016-10-06, 11:02
Medlem
zio86s avatar
Varför inte sälja Isak till Ajax för 20-30 miljoner + 40-50 % i vidareförsäljning? Hade varit tråkigt om han hamnade på Reals läktare.
Citera
2016-10-06, 11:09
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zio86
Varför inte sälja Isak till Ajax för 20-30 miljoner + 40-50 % i vidareförsäljning? Hade varit tråkigt om han hamnade på Reals läktare.

Ungefär vad jag också tänker. Ajax skulle nog vara en bra klubb. 30 mille låter som en realistisk siffra + 25 - 30% i vidare försäljning. Stor klubbar och även vissa mellanstora klubbar har råd att köpa spelare på chans för att sedan låna ut dem till mindre klubbar.

En tanke som jag läste här i tråden som lät bra var att sälja honom i vinter men att han lånas ut till AIK under nästa säsong för att låta honom växa och utvecklas i en trygg miljö. Jag tycker det är ett sunt resonemang.
Citera
2016-10-06, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
- Publiksnittet är ner från förra året
- EK är ok men samtidigt är det under "goda tider" utan större förluster, finns inte så mycket gamble utrymme
- Man sålde för 23 miljoner förra året och lyckades ändå inte få plusresultat
- Målet med EK har varit MINST 30 miljoner, inte 30 miljoner sen är man nöjd

Summan är att AIK mår ok och klarar precis att hålla uppe sin dyra kostym så länge man drar in +20 miljoner på spelarförsäljningar

Dock är EL nästa år klart så där har man en öppning.

Skulle nog säga att Norrköping "mår" bättre än aik. Man har mer EK, man spelar EL nästa år, man har sålt extremt många spelare och man har betydligt mindre kostym. Plus att sett till uttagningar till landslagen i olika ådrar så har man en väldigt produktiv ungdomsdel.

Värre är det för ifk gbg, ska bli väldigt intressant och se hur den klubben mår efter 2016. Lika så helsingborg oavsett nedflytt eller ej.

Du glömmer BK Häcken. Dom hade väl 70 mille i skattkistan innan säsongen började. Dom har egentligen allt, utom publik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in