2016-10-05, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gnyyy
Finns det något lag i allsvenskan som känns mer välmående än AIK? Massa potentiella pengar på väg in. Laget ser ruskigt samspelt ut med Norling och hans 3-5-2.
Malmö?
Citera
2016-10-05, 21:18
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Isak kommer såklart ge AIK en alldeles för stor summa pengar. Eftersom jag trots allt vill se honom lyckas så... Låt oss hoppas på något i 30mkr-klassen.

En intressantare fråga är var man ska gå för optimal utveckling numera? Den biten diskuteras för lite och transfersumma för mkt. Liga? Klubb? Jag har inte läst många välgrundade förslag i den frågan.
Inte premier league även om de har mest pengar, känns inte som det är där han ska spela om han vill utvecklas.
Holland, är den ligan tillräckligt bra(?), om ja är väl ett topplag där aktuellt typ Ajax.
Mittenlag i la liga eller Serie A känns väl som ett bra steg, viktigt att det inte blir bänk för honom men det får ju inte vara ett för dåligt lag heller.

Bojan hyllade Isaks professionalitet i senaste avsnittet av Eurotalk, att Isak är väldigt seriös med sin träning till skillnad från hur Bojan var men det gäller att psyket är på rätt plats också.

Martin Åslund tror inte på transferrekord för Isak, Kalle Karlsson tror inte heller på det.
Citera
2016-10-05, 21:25
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelifter
Hur ställer ni aikare er till att Martin Ö som var betydligt mer jagad och ett namn på gemen mans läppar bara gick för 20 miljoner + klausuler? (20-30 miljoner men tror det var ca 20 mijljoner) Medan ni tror att Isak skulle gå för minst 82 miljoner kr? (Rekordsumma)
Hur långt var Ödegaards kontrakt när han blev såld?
AIK har väl större ekonomiska muskler än Strömsgodset och bör således kunna få mer betalt.
Ödegaard fick ett väldigt bra personligt kontrakt med 20 Mkr/år i lön också.
December 2016 verkar Ödegaards kontrakt ha gått ut med Strömsgodset.
Citera
2016-10-05, 21:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Ärligt, vem bryr sig om Balkander?

MFF som flera redan nämnt är väl en förening som definitivt är mer välmående än AIK. Drygt 400 MSEK mer i EK. Det slår högre än "potentiella pengar på väg in" i min värld.

"potentiella pengar på väg in" kan det var för MFF om de till skillnad från andra svenska lag går till gruppspel i kommande höst.
Citera
2016-10-05, 21:33
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
"potentiella pengar på väg in" kan det var för MFF om de till skillnad från andra svenska lag går till gruppspel i kommande höst.
... vad i hela friden har det med AIK:s välmående att göra? Att ännu mer pengar skulle vara positivt för MFF (och vilken klubb som helst) är väl solklart.
Citera
Medlem
ZlatanManias avatar
Avundas inte Björn Wesströms jobb, räcker med att läsa runt lite så inser man att det är pengar ala Zlatan som gäller eller avgå som är kravet. Med det sagt skulle jag bli besviken om han inte går för rekordsummor inom AIK och ribban ligger hyfsat lågt (24-25 miljoner för T.Bangura).
Citera
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Hoppas kan man ju, men jag tror inte det är helt omöjligt. Chansen finns.

Vågat inlägg.

Jag tror nog ändå att Isak kan komma att gå för drygt 42 miljoner +- 5, vilket skulle göra honom till en av allsvenskans dyraste försäljningar.

Vad gäller klubb så hade väl ett Bundesliga-lag kunnat passa. Mycket pengar och hyfsade utvecklingsmöjligheter. Synd att vidriga Red Bull Leipzig tog klivet upp, annars hade de kunnat vara ett alternativ.
Senast redigerad av Cruachan 2016-10-05 kl. 21:36.
Citera
2016-10-05, 21:36
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Avundas inte Björn Wesströms jobb, räcker med att läsa runt lite så inser man att det är pengar ala Zlatan som gäller eller avgå som är kravet. Med det sagt skulle jag bli besviken om han inte går för rekordsummor inom AIK och ribban ligger hyfsat lågt (24-25 miljoner för T.Bangura).

Oroa dig inte, vi pratar om förhandlingsmästaren som fick hela 4MSEK för en stekhet Borges med VM-succe i ryggen!
Citera
2016-10-05, 22:17
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Oroa dig inte, vi pratar om förhandlingsmästaren som fick hela 4MSEK för en stekhet Borges med VM-succe i ryggen!
Bättre förhandlare än den gamle svetsaren som förmodligen du, och andra svettiga äckel röstade fram till statsminister.
Citera
2016-10-05, 22:20
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Lite opassande exempel, Borges hade 1 år kvar på kontraktet efter VM och det fanns intressenter men Borges själv var inte intresserad av nån klubb utanför topp-5 ligorna och där var det nära med en fransk bottenklubb men affären sprack och han själv ville gå som bosman (intresset var alltså inte högt trots VM-succén) så med facit i hand var det bra att vi ens fick en slant för honom.
Citera
2016-10-05, 22:30
Avslutad
Citat:

Hasse Borg borde få kontrakt av SvFF att förhandla om alla svenska spelarförsäljningar.
Citera
2016-10-05, 23:38
Medlem
Shuyins avatar
Är det bara jag som inte tycker att det är jätteroligt att spekulera om övergångssummor för spelare? Det blir ju vad det blir i slutändan ändå, om nu en försäljning av Isak sker.

Jag njuter istället av att se honom sänka våra största rivaler samt fjolårets SM guld vinnare. Dessutom rycker det lite i en gammal moderator när vi diskutera silly frågor i den här tråden, nåväl.

För att bidra lite till tråden får man väl ändå säga att Allsvenskan är avgjord. Malmö vinner, Gefle och Falkenberg åker ut. Helsingborg får kvala. Hoppas att Gnaget kan fortsätta på sin fina form och gå förbi Norrköping i tabellen åtminstone, sedan blir det en intressant vinter där många spelare kommer att lämna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in