Citat:
Ursprungligen postat av
Pinkflowers
Jag tycker jag ofta ser på nyheterna att de fördömer IS och deras handlingar. Och jag kan ju inte låta bli att tro att en muslimsk familj som sitter i tv-soffan och får höra om gruppvåldtäkter också tycker att det är hemskt och vidrigt. Sen kanske de inte organiserar nån sorts protest, men det gör ju inte vi svenskar heller (förutom möjligen mot muslimer då. Mig veterligt fanns inga protester gällande mäns våld mot kvinnor när Hagamannen eller Eliasson var lösa).
Återigen så är det våldet som sker från muslimer mot svenskar som jag avhandlar. Inget annat.
Och så länge muslimerna håller sina munnar stängda så är det inte orimligt att anta att de inte har något emot det.
Har vi haft demonstrationer mot muslimer i detta land så får du gärna upplysa mig.
Allt jag ser är demos mot rasism in absurdum.
Eller vänta. Jag hittade denna.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2054&artikel=6058485
Sen hoppas jag att du förstår - liksom jag - hur absurt och onödigt det hade varit att demonstrera mot en enskild gärningsman. Men när gärningsman efter gärningsman uppdagas från samma grupp individer, då är det inte så konstigt att så kallade fördomar väcks till liv. Och att eventuella hämndmotiv dyker upp ifrån andra sidan, i vissa fall med all rätt.