2016-10-05, 08:20
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det var inget svar på frågan om var de befintliga invånarna tar vägen när bidragsturister tar deras bostäder. Har du svårt att svara på det?
Som alltid när dina byxor åker ned så försöker du undvika svara.

De fåtaliga svenskar som är kvar i blatteområden kan inte köpa en Br utan blir kvar.
De hus som byggs i de områdena befolkas av lite blattar som är well off.

Så berätta gärna hur en demografiskförändring där absoluta majoriteten försörjs av bidrag kan hålla uppe bostadsbubblan?

Hur kan en bubbla fortsätta pumpas när nettoinkomsterna står still och sjunker? När hände det i historien?

Jag vet att du inte kan svara på något av ovanstående men den här gången kanske är annorlunda?
2016-10-05, 08:24
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Som alltid när dina byxor åker ned så försöker du undvika svara.

De fåtaliga svenskar som är kvar i blatteområden kan inte köpa en Br utan blir kvar.
De hus som byggs i de områdena befolkas av lite blattar som är well off.

Så berätta gärna hur en demografiskförändring där absoluta majoriteten försörjs av bidrag kan hålla uppe bostadsbubblan?

Hur kan en bubbla fortsätta pumpas när nettoinkomsterna står still och sjunker? När hände det i historien?

Jag vet att du inte kan svara på något av ovanstående men den här gången kanske är annorlunda?

Nu var det jag som ställde en fråga till dig först som du vägrar att svara på. Kom med motfrågor när du gett ett svar. Var ska de som blir av med lägenheterna ta vägen när bidragsturisterna tar dem? Kan du ge ett klart svar på den frågan?
2016-10-05, 08:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Nu var det jag som ställde en fråga till dig först som du vägrar att svara på. Kom med motfrågor när du gett ett svar. Var ska de som blir av med lägenheterna ta vägen när bidragsturisterna tar dem? Kan du ge ett klart svar på den frågan?
Nej du kommer med ett påstående! Vilka bostadsrätter tar invandrarna ? Förutom ett hundratal i några kommuner?
Jag har besvarat ditt påstående och hävdar att det inte stämmer, de svenskar som är kvar i de alltmer trångbodda blatteförorterna kan inte konkurrera på bomarknaden annars skulle de med få undantag inte bo där.

Så nu har du en fjärde chans!http://www.dn.se/ekonomi/skl-varnar-for-kommunal-skattechock/

Hur skall bostadspriserna fortsätta klättra när nettoinkomsterna kommer stå still och sedan sjunka?

Bidragsturister som saknar utbildning och inte får jobb får inga lån.
2016-10-05, 08:31
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej du kommer med ett påstående! Vilka bostadsrätter tar invandrarna ? Förutom ett hundratal i några kommuner?
Jag har besvarat ditt påstående och hävdar att det inte stämmer, de svenskar som är kvar i de alltmer trångbodda blatteförorterna kan inte konkurrera på bomarknaden annars skulle de med få undantag inte bo där.

De flyttar förstås in i någon bostad där det redan bor folk idag, så var ska de ta vägen frågar jag nu igen? Eller tror du att invandrarna flyttar in i nybyggda eller tomma bostäder?
2016-10-05, 08:37
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
De flyttar förstås in i någon bostad där det redan bor folk idag, så var ska de ta vägen frågar jag nu igen? Eller tror du att invandrarna flyttar in i nybyggda eller tomma bostäder?
Jaha det var som fan! De bor inte hos släktingar och vänner eller bekanta? I ett normalt blatteområden bor det ofta betydligt fler i varje lägenhet än i en lägenhet bebodda av en svensk familj.

Så nej en inflyttning av bidragsturister på verkar alls inte bristen på hyresrätter på samma sätt som inflyttning av arbetande svenskar.

Sen blir jag fortfarande nyfiken på hur svenska pensionärer, studenter och soc.fall i samma områden kan driva upp priserna på Br?
2016-10-05, 08:37
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Nej, du fattar uppenbarligen ingenting.
Det beror antagligen på att du är inkonsekvent. Att ta en ekonomisk risk och göra vinst på "Aktier" är ok. Att göra samma sak med "Fastigheter" är inte ok.

Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Din dumma jävel, jag har aldrig sagt att jag skulle sälja. Men att sjunkande priser inte vore negativt för mig och att ett sådant scenario inte skulle störa mig det minsta.
Jag fattar (igen). Värdeminskningen är ok när någon annan skall betala. Det är en väldigt vanlig inställning.
2016-10-05, 08:38
Medlem
Sonnenwendes avatar
Och hur var det med nettoinkomsterna? Glömde du den?
2016-10-05, 08:42
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jaha det var som fan! De bor inte hos släktingar och vänner eller bekanta? I ett normalt blatteområden bor det ofta betydligt fler i varje lägenhet än i en lägenhet bebodda av en svensk familj.

Så nej en inflyttning av bidragsturister på verkar alls inte bristen på hyresrätter på samma sätt som inflyttning av arbetande svenskar.

Sen blir jag fortfarande nyfiken på hur svenska pensionärer, studenter och soc.fall i samma områden kan driva upp priserna på Br?

Ser att du är svarslös, du kan inte svara på var de som redan bor i bostäderna ska ta vägen. Motfrågor svarar jag på när du har svarat på min fråga.
2016-10-05, 08:46
Avslutad
http://www.di.se/nyheter/svenskarnas-skulder-ar-rekordhoga/

Ännu mer desinformation från svenska medier. Vi har ju redan konstaterat att svensk privat skuldsättning inte är alls hög egentligen. Haha, dumma idiotmedier. Läser de inte bostadsbubblantråden på flashback?! LOL!
2016-10-05, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
I första inlägget påstår du att du investerat 10-25 tusen i månaden på börsen sedan slutet av 2007. I andra inlägget påståt du att du köpte en stor del av ditt aktieinnehav i förra finanskrisen. Inte ett jävla spår av någon jävla månatlig investering på 10-25 tusen på börsen, där inte!

Du är helt otrolig, Ljug-Bosse.
Skärp till dig för fan, tro fan du sitter upp till öronen i skuld med din iq.
Man kan faktiskt börja handla på börsen 2007 och öka sina köp 2008-2009, förstår du verkligen inte det? Förstår du inte att man kan föra över pengar i aktiedepån var månad men göra inköp när man tycker priset är det rätta?
Har du överhuvudtaget några aktie själv, du verkar ju helt vilse på detta (oxå)?
Är du så korkad på riktigt eller vill du bara trolla?
2016-10-05, 08:52
Medlem
Citat:
Det fattar väl vilken apa som helst att en stor del av befolkningstillväxten och inflyttningen till städerna är bidragsturister. Majoriteten av dem är oanställningsbara på svensk arbetsmarknad och kan aldrig få ett jobb som är konkurrensutsatt eller som kräver utbildning.

Att tro att den gruppen kan hjälpa till att driva efterfrågan är ett tecken på strutsmentalitet.

SKL säger för att upprätthålla dagens nivå på service i kommunerna kommer kräva en skattehöjning på flera kronor. Oavsett om räntan ligger still så kommer nettoinkomsterna börja sjunka för löneanställda de kommande åren.
Frågan är inte om smällen kommer utan när?
Du verkar inte förstå... vi vill inte ha kvalificerad arbetskraft, vi vill ha folk som torkar våra gamla i röven, folk som målar våra hus, servar våra bilar..
2016-10-05, 08:53
Medlem
Citat:
Har du svårt att svara på min fråga:

Så om bidragsturister tar bostäder från befintliga invånare var tror du då de tar i vägen i sin tur?
Nu byggs det ju som aldrig förr, så snart har vi överskott på bostäder.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in