2016-10-04, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zRabbiT
Tankar på detta squad?
http://www.futhead.com/17/squads/777120/

http://www.futhead.com/17/squads/814176/ om du har råd
Citera
2016-10-04, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibraibrahimovic
Är väl mer värt att spara mer tanke på att det ändå är en OTW han fick? Det lär ju inte droppa om Higuain får IF efter IF? Eller har jag helt fel?

nä förvisso.. men de stålarna kan man få mycket för.. investerar man de rätt är de lätta att tradea upp till 1-1,5m ...
Citera
2016-10-04, 19:57
Medlem
Har jag fattat rätt om att OTW korten funkar såhär:
Innan if: spelaren har samma stats som standard kortet.
Vid if/sif/tif så går spelaren upp till samma nivå som IF/SIF/TIF osv när den får det.
En OTW spelare som gått upp i stats kan aldrig gå ner igen?

Står ju att "Each Ones To Watch player will have a dynamic rating that will increase based on their Team of The Week performances throughout the season." så vill anta att de inte kan sjunka iaf
Citera
2016-10-04, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
nä förvisso.. men de stålarna kan man få mycket för.. investerar man de rätt är de lätta att tradea upp till 1-1,5m ...

Ja, absolut! Sen ska man bara hitta ork till det och tradea rätt så man inte går minus istället
Citera
2016-10-04, 20:14
Medlem
boooyahhs avatar
Någon som skulle kunna hjälpa mig att få ihop en tysk/spansk hybrid, helst 4-5-1. Har runt 400k att röra mig med
Citera
2016-10-04, 20:14
Medlem
triquartistas avatar
Vilka spelare kan vara med i TOTW imorgon? Embolo är självklar.

http://news.futhead.com/posts/totw-predictions/34433-fifa-17-totw-predictions-week-3
Citera
2016-10-04, 20:17
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jochen-
Instämmer, rakt framåt med snabba kombinationspassningar, trianglar på sista tredjedelen och ha ett starkt mittfält för att vinna boll.

Sen är mitt tips att spela med en squad som har under 5 stjärnor, kan ju vara en placebo, men det känns som om när jag spelar med ett "sämre" lag så kickar inte det beryktade handicap-scriptet från EA in.

Absolut inte. Det är på riktigt. Hade två lag på förra fut. Ena hybrid fullproppad med bra Bundes/La Liga spelare (CR7, Suarez, Lewa, Robben osv osv) och den andra med värdelösa Serie A spelare. Du kan ge dig fan på att det gick mycket bättre med skitlaget. Allt flyter på bra, anfallarna gör mål regelbundet, löpningar i korrekt riktning osv osv. Körde över lag med både bra och dåliga spelare. Hamnade aldrig i en svacka med det laget. Spelade jag däremot med mitt riktiga lag så kunde det gå bra och sen helt plötsligt helt åt helvete. Felpassningar, spelare som springer in i varandra, otroligt dåliga bollmottagningar, omöjligt att sätta frilägen samtidigt som motståndaren sätter sin så fort chansen kommer osv. Inget går som det ska. Byter jag tillbaka till skitlaget eller spelar online (alltså ej FUT) så går det hur bra som helst igen. Spelade Div 1 med skitlaget, div2 med det bra laget och div 1 online.
Citera
2016-10-04, 20:23
Medlem
http://www.futbin.com/17/squad/60528

vs

http://www.futbin.com/17/squad/60542

(inte testat 352, vad tycker ni)
Citera
2016-10-04, 20:44
Medlem
Jochen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Absolut inte. Det är på riktigt. Hade två lag på förra fut. Ena hybrid fullproppad med bra Bundes/La Liga spelare (CR7, Suarez, Lewa, Robben osv osv) och den andra med värdelösa Serie A spelare. Du kan ge dig fan på att det gick mycket bättre med skitlaget. Allt flyter på bra, anfallarna gör mål regelbundet, löpningar i korrekt riktning osv osv. Körde över lag med både bra och dåliga spelare. Hamnade aldrig i en svacka med det laget. Spelade jag däremot med mitt riktiga lag så kunde det gå bra och sen helt plötsligt helt åt helvete. Felpassningar, spelare som springer in i varandra, otroligt dåliga bollmottagningar, omöjligt att sätta frilägen samtidigt som motståndaren sätter sin så fort chansen kommer osv. Inget går som det ska. Byter jag tillbaka till skitlaget eller spelar online (alltså ej FUT) så går det hur bra som helst igen. Spelade Div 1 med skitlaget, div2 med det bra laget och div 1 online.

Yes, lite så känner jag också, därför så siktar jag på att ha en "superstar" i laget och resten får vara bra nog.
Citera
2016-10-04, 20:48
Medlem
Vad bör man tänka på i år när det kommer till spelsätt och formation? Det känns som att årets upplaga kräver en taktik där man kan äga bollen. Gärna flera spelskickliga mittfältare som med bra bollkontroll, dribblingar och passningar kan skapa lägen, men också hantera bollen på ett skickligt sätt i trängda situationer. Snabba vändningar och så. Antar att en taktik med tre mittfältare är perfekt för detta.

Spelar just nu ett billigt Ligue 1 lag med 5-2-2-1-formationen, den jag kommit bäst överrens med än så länge. Lite justeringar i taktikanvisningarna för anfallstrion så är det en dödlig taktik. Också mycket bättre i defensiven än 4-3-3-taktikerna jag testat.

Alla tips uppskattas. Youtube-guider, släng iväg länkar. Foruminlägg, hänvisa dom också.
Citera
2016-10-04, 20:50
Medlem
någon som testat IF Balotelli och kan ge recension?=)
Citera
2016-10-04, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
någon som testat IF Balotelli och kan ge recension?=)

Spelat typ 5 matcher med honom idag. monster
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in