2016-10-04, 21:04
Medlem
Sitter med 900k och vet inte vad jag ska bygga för något lag.

Det jag vet är att jag vill ha Kante med i laget. En riktig beats som vinner många bollar.

Skulle uppskatta om någon vill fixa ihop ett lag för mig.

Jag är en sådan som gillar att ha bollinnehavet men också gillar att kontra om det finns möjlighet.
Citera
2016-10-04, 21:19
Medlem
Qirrens avatar
Innan jag värvade ihop mitt nya bra lag och hade ett halvdant så vann jag väl i snitt två av tre matcher, nu vinner jag för bövelen inte en enda knappt. Vad är det med det här jävla spelet egentligen?

Är jag dum i huvudet men detta borde väl vara ett jävligt bra lag? Har bollvinnare på mitten och speed och skills på kanterna. Blir less. Varför ska man spendera tid på att skaffa bra lag om man blir sämre av det?

http://www.futhead.com/17/squads/818652/
Citera
2016-10-04, 21:23
Medlem
Herculandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qirren

Släpper du in mycket mål? I så fall rekomenderar jag dig att spela 4-3-3 med tre väldigt centrala mittfältare, där ena mittfältaren ligger snäppet längre ner som understöd för dina mittbackar.

Alltid spelat i division 1 sedan de började med divisionsspelet, och på FIFA 16 vann jag ligatiteln 20 gånger på div 1.

Och jag har aldrig spelat 4-4-2, den formationen har aldrig funkat, och jag ser extremt sällan spelare i Div1 spela med en sån formation.
Citera
2016-10-04, 21:56
Medlem
Har inte hunnit med att spela jättemånga matcher på FUT ännu, men jag har spelat helt okej fram tills dom tre senaste matcherna där jag ställs mot lag med 50-70 kemi, med mix av guld/silver/brons-spelare.

Jag har blivit totalt utspelad av dessa lagen och min trupp är helt handlingsförlamad, passarna sitter i midjehöjd och backlinjen krockar med varandra. Jag själv har högst mediokra lag men har satt kemin fullt ut.

Kan mycket väl bero på att jag har skit bakom spakarna-syndromet, men var bara tvungen att skriva av mig istället för att ta ut min ilska på något i lägenheten
Citera
2016-10-04, 22:08
Medlem
EnLitenFryss avatar
Suttit lite med SBC Ultimate, 9N7L. Den här dyker upp rätt ofta när man googlar:

http://www.futhead.com/17/squads/548163/

Och eftersom jävligt många sitter och ska göra den, har priserna på en del av spelarna stuckit iväg en del. Lägsta BIN på en skitspelare som Bruno Cesar är t.ex. nästan 5k på XBOX.

Jag har pusslat lite och kom fram till att den här varianten bör vara klart billigare:
http://www.futhead.com/17/squads/820377/

Spelarna från Milan kostar under 1000 coins alla tre. Bryan Ruiz är i TOTW nu, men imorgon är hans NIF-kort åter i packs så kortet lär droppa rejält i pris - hoppas jag. Alternativt så lär Bruno Cesars kort sjunka som en sten eftersom Ruiz har 4 mer i overall.

Sakho är lite dyr men så är det ju med PL-spelare. Han är ändå klart billigare än Mertesacker och Höwedes.

Någon som löst det billigare än mig?
Citera
2016-10-04, 22:08
Medlem
Börjar komma in i spelet lite grann nu känns det som, långsam uppbyggnad av anfallsspelet är key. 4-3-3 med en stor pjäs centralt som kan hålla uppe anfallet verkar vara framgångskonceptet i år. En spelare som Andy Carroll går på vatten (klockrena workrates för att komma in i mellanytan dessutom)
Citera
2016-10-04, 22:15
Medlem
Jochen-s avatar
Att sälja Modric eller inte... har turen som packade den kroatiske dvärgen idag
Citera
2016-10-04, 22:17
Medlem
Vilken svårighetsgrad är Offline draft och är items man får i packsen osäljbara?
Citera
2016-10-04, 22:18
Medlem
Jochen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Vilken svårighetsgrad är Offline draft och är items man får i packsen osäljbara?

Du kan välja svårighetsgrad upp till Legendary, den enda skillnaden blir antal coins som du får i bonus. Items som du får i packs är säljbara.
Citera
2016-10-04, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaackie
Spelat typ 5 matcher med honom idag. monster

köpte honom bör väl stiga i värde efter imorrn iallafall
Citera
2016-10-04, 22:34
Medlem
Rackkartygarns avatar
Packade Messi i söndags borde jag sälja honom nu eller vänta? Frågar igen för dåliga svar förra gången.
Citera
2016-10-04, 22:36
Medlem
Jochen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rackkartygarn
Packade Messi i söndags borde jag sälja honom nu eller vänta? Frågar igen för dåliga svar förra gången.

Kanske vänta efter helgen (Weekend tourny + packs) så folk lär ha lite coins i plånkan att gör av med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in