Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Att förse grupperingar med SAM är en idé du måste vara ganska ensam om. Nej, Ryssarna flyger inte högt nog. Ryssarna säger själva, såklart, att de är (läs rädda) för att rebellerna ska få möjlighet att försvara sina kvinnor och barn mot de ryska terrorbombningarna. De som kan föra in SAM i området är såklart Turkiet. De har redan visat hur lätt det är att skjuta ner de ryska fascisternas flygplan.
Nej, det är inte en idé jag är ganska ensam om. Det har hittills inte skjutits ner några ryska flygplan av manpads i Syrien, eller menar du på att så är fallet? När hände detta? Jag menar manpads är ju inget nytt i Syrien och enligt dig så har dom inga problem att plocka ned ryssarnas flyg?
Däremot har ryska helikoptrar blivit nedskjutna av manpads eftersom dom inte kan operera på samma höjd som deras flyg.
Ryssarna anser såklart att det är ett hot mot dom och deras allierade att förse deras fiender med vapen övht? Tycker du att det är konstigt eller? Och intressant hur hälften av mitt inlägg ignorerades.
Förvisso är det skitsnack, då även om man passar på att göra av med äldre ammunition så är det långt ifrån bara det som används som du antyder.
Men om det nu är civila som är målet, så gör det ju ingen skillnad vad för bomber dom använder? Lustigt när någon försöker lägga fram ett löst argument för att i nästa rad själv gå emot samma argument.
Kan du inte svara på det jag faktiskt försökre få fram till dig? Hur menar du att en NFZ ska implenteras? Menar du att den ska ske genom att Usa m.fl ska gå i krig mot Ryssland? Eller ska NFZ bara bestå av manpads, då blir det ju inte mycket av en NO FLY ZONE?
Resten av inlägget är offtopic, men du är mer än gärna välkommen att Pma mig inlägget där jag ska skrivit det där vilket jag vet inte kommer hända då jag aldrig har skrivit så.