2016-10-04, 14:58
Medlem
Xeliouss avatar
Tillslut tröttnade USA på de lögnaktiga ryssarna.

Citat:
"This is not a decision that was taken lightly," State Department spokesman John Kirby said in a statement announcing the suspension.
"Everybody's patience with Russia has run out," White House Press Secretary Josh Earnest told reporters Monday while addressing the decision.
Earnest said Russia had lost credibility by "making a series of commitments without any indication they were committed to following them," accusing Russia and its Syrian regime allies of trying "to bomb civilian populations into submission."
http://edition.cnn.com/2016/10/03/politics/us-suspends-talks-with-russia-over-syria/index.html

Inte en dag för sent. De får upprätta en flygförbudzon, något FN talar om nu och som borde gjorts 2012 redan.
Citera
2016-10-04, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Rykten om att Ryssland&Assad beväpnar PKK/YPG/SDF/PYD i Afrin så att de attackerar därifrån och bildar nån slags buffert mot framryckande FSA norrifrån i Aleppoområdet. Tanken är att skydda Assadstyrkor i Aleppo från FSA attacker norrifrån.

FSA påstår att de är i Dabiq om 48 timmar, DAESHs mytomspunna avgörande slag som de har siat hela tiden om.

FSA finns inte, de är turkiska soldater eller jihadister, lägg till MIT.

Sen så ser inget land YPG som PKK, sluta med din propaganda. Kom med källor som inte är turkiska.

Jasså? Här kan du se att den turkiske ledaren blev precis mördad utav ISIS vid Dabiq. Vem står vid honom? Turkiska soldater och MIT. Vart är FSA?

https://twitter.com/Dalatrm/status/783269820116701185
Citera
2016-10-04, 15:42
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious

http://edition.cnn.com/2016/10/03/politics/us-suspends-talks-with-russia-over-syria/index.html

Inte en dag för sent. De får upprätta en flygförbudzon, något FN talar om nu och som borde gjorts 2012 redan.

Det här uttalandet kommer alltså efter att Ryssland sagt detsamma(att man officiellt lägger ned att försöka förhandla och samarbeta med Usa).

Att Usa ska gå i krig mot Ryssland över Syrien är dock inget som kommer hända, då det är det som krävs om Usa ska upprätta en NFZ över Aleppo. Som du förstår så måste någon angripa ryska plan som vitsas inom området för att det ska funka, men först måste man slå ut AA batterierna på marken innan man gör detta(dessa utökades även för någon dag sedan när s300vm system anlände, vilket förmodligen är ämnat för att stoppa eventuella kryssningsmisiler mot SAA eller Ryska mål).

Det enda kortet Usa kan spela utan att starta ett storkrig är att förse diverse grupperingar med SAM's, men för en NFZ krävs kontroll över luftrummet.
Senast redigerad av postkran 2016-10-04 kl. 15:51.
Citera
2016-10-04, 15:50
Medlem
Citat:

Dom ärliga och hederliga ryssarna tröttnade på lögnaktiga och koloniserande amerikanare menar du nog...

Dom vågar inte upprätta en flygförbudzon.
Citera
2016-10-04, 15:52
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
Det här kommer uttalandet kom alltså efter att Ryssland sagt detsamma(att man officiellt lägger ned att försöka förhandla och samarbeta med Usa).

Att Usa ska gå i krig mot Ryssland över Syrien är dock inget som kommer hända, då det är det som krävs om Usa ska upprätta sin egen NFZ över Aleppo e.tc. Som du förstår så måste någon angripa ryska plan som vitsas inom området för att det ska funka, sedan man måste man även slå ut AA batterierna på marken innan man gör detta(dessa utökades även för några dagar sedan när s300vm system anlände, vilket förmodligen är ämnat för att stoppa eventuella kryssningsmisiler).

Det enda kortet Usa kan spela utan att starta ett storkrig är att förse diverse grupperingar med SAM's.
Att dela ut SAM? Jag antar du menar MANPADs. Det var effektivt i Afghanistan när Sovjetunionen ockuperade landet och hade en marionett likt Assad men USA och Turkiet bombar ISIS i området och Ryssland är inte att lita på. Ryssland skulle kunna skjuta ned civila passagerarflygplan igen och skylla på USA som med MH17. Ryskt luftförsvar är inte så stora problem har Israel visat då de slagit ut flera av Assads. Det kan göras från marken också av rebellerna.
Citera
2016-10-04, 16:03
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Att dela ut SAM? Jag antar du menar MANPADs. Det var effektivt i Afghanistan när Sovjetunionen ockuperade landet och hade en marionett likt Assad men USA och Turkiet bombar ISIS i området och Ryssland är inte att lita på. Ryssland skulle kunna skjuta ned civila passagerarflygplan igen och skylla på USA som med MH17. Ryskt luftförsvar är inte så stora problem har Israel visat då de slagit ut flera av Assads. Det kan göras från marken också av rebellerna.

Nej jag menar inte Manpad's. Jag menar SAM's, alltså tyngre system. Eftersom ryssarna redan håller sina flyg över den räckvidd som manpads är effektiva.

Det som skulle drabbats hårt av Manpads är helikoptrar eller delar av Syriska flygvapnet som har sämre utrustning där dykningar under 5000 meter är att föredra för bra resultat.

Det var ju det som hände tidigare när Ryssland hade mycket helikoptrar uppe och en del av de blev nedskjutna av manpads. Det var därför Ryssland drog ned på användningen av dessa och istället höll sig till att mestandels använda flyg, eftersom de kan operera utanför den räckvidden.

Att upprätthålla en NFZ med manpads eller för delen bara med SAM's är ju skrattretande.
För en NFZ krävs kontroll över luftrummet, så enkelt är det. För kontroll över luftrummet krävs att Usa eller någon annan har flyg uppe som kan avvisa och skjuta ner ryska flyg när dom vägrar lämna området samt oskadliggöra ryskt luftvärn på marken. För att det ska ske måste någon gå i krig med Ryssland.

Det SAM's kan göra däremot är att jävlas med ryska flyg och plocka ner några enstaka innan posititionen av systemen lokaliseras och antingen göms undan eller blir till skrot .

Så du menar att ryskt luftvärn i Syrien har skjutit på IAF och missat? Sluta snacka skit.

Du vet mycket väl att Ryssland och Israel har fört en dialog samt att det är en enorm skillnad då Israel aldrig har hotat med att införa någon NFZ eller varit ett hot mot Ryska mål.
Senast redigerad av postkran 2016-10-04 kl. 16:26.
Citera
2016-10-04, 19:11
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Att förse grupperingar med SAM är en idé du måste vara ganska ensam om. Nej, Ryssarna flyger inte högt nog. Ryssarna säger själva, såklart, att de är (läs rädda) för att rebellerna ska få möjlighet att försvara sina kvinnor och barn mot de ryska terrorbombningarna. De som kan föra in SAM i området är såklart Turkiet. De har redan visat hur lätt det är att skjuta ner de ryska fascisternas flygplan.

Nej, det är inte en idé jag är ganska ensam om. Det har hittills inte skjutits ner några ryska flygplan av manpads i Syrien, eller menar du på att så är fallet? När hände detta? Jag menar manpads är ju inget nytt i Syrien och enligt dig så har dom inga problem att plocka ned ryssarnas flyg?

Däremot har ryska helikoptrar blivit nedskjutna av manpads eftersom dom inte kan operera på samma höjd som deras flyg.

Ryssarna anser såklart att det är ett hot mot dom och deras allierade att förse deras fiender med vapen övht? Tycker du att det är konstigt eller? Och intressant hur hälften av mitt inlägg ignorerades.

Förvisso är det skitsnack, då även om man passar på att göra av med äldre ammunition så är det långt ifrån bara det som används som du antyder.
Men om det nu är civila som är målet, så gör det ju ingen skillnad vad för bomber dom använder? Lustigt när någon försöker lägga fram ett löst argument för att i nästa rad själv gå emot samma argument.

Kan du inte svara på det jag faktiskt försökre få fram till dig? Hur menar du att en NFZ ska implenteras? Menar du att den ska ske genom att Usa m.fl ska gå i krig mot Ryssland? Eller ska NFZ bara bestå av manpads, då blir det ju inte mycket av en NO FLY ZONE?

Resten av inlägget är offtopic, men du är mer än gärna välkommen att Pma mig inlägget där jag ska skrivit det där vilket jag vet inte kommer hända då jag aldrig har skrivit så.
Senast redigerad av postkran 2016-10-04 kl. 19:24.
Citera
2016-10-04, 19:20
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
Nej, det är inte en idé jag är ganska ensam om. Det har hittills inte skjutits ner några ryska flygplan av manpads i Syrien, eller menar du på att så är fallet? När hände detta?

Jag har inte sagt att så har gjorts heller. Mest beroende på att de få FN-6 som Kuwait skickade skickades får några år sedan innan de ryska fascisterna började hjälpa Assad mörda civila med klusterbomber.

Citat:
Ryssarna anser såklart att det är ett hot mot dom och deras allierade att förse deras fiender med vapen övht? Tycker du att det är konstigt eller? Och intressant hur hälften av mitt inlägg ignorerades.

Förvisso är det skitsnack, då även om man passar på att göra av med äldre ammunition så är det långt ifrån bara det som används som du antyder.

Det är mest gamla förbjudna vapen från sovjet-tiden som ryssarna använder ja, som klusterbomberna.

Men om postkran på flashback påstår att ryssarna inte har något att vara rädda för vad gäller MANPADS så är det fritt fram då. Du får framföra detta till ryssarna.

UK, Tyskland, USA, Frankrike och fler sitter just nu och diskuterar vad de ska göra. Vi får se vad det blir.

Rester av ryssarnas använda klustervapen i Syrien:
https://twitter.com/snhr/status/783336616429547520
Citat:
Image of cluster munition remnants fired by suspected Russian warplanes in Al Taman'a town in Idlib governorate southern suburbs, October 4
Senast redigerad av Xelious 2016-10-04 kl. 19:23.
Citera
2016-10-04, 20:01
Medlem
Russia has confirmed it has sent an S-300 air defence system to its naval base in the Syrian port of Tartus.

http://www.bbc.com/news/world-middle-east-37557138

Ryssarna förstärker upp sitt luftförsvar

Ahrar Sham gnäller att Turkiet ej stödjer dem mera

https://twitter.com/taylieli/status/783343696615964672
Citera
2016-10-04, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrio
Så har mina tankar också gått. Det som ger mig magsår är bara att SVT hela tiden ska utmåla sig som "oberoende" och "kritiskt granskande."

Men som du säger så känns alltså som rewrites av amerikansk media.

En följdfråga då: Finns det något sätt hur "vi" kan påverka svensk media till att granska mer nyanserat? Känns hopplöst när man tittar på nyheterna och de rapporterar om ex mellanöstern.

Tyvärr så visas sanningen oftast långt efter konflikterna, och är man tillräckligt intresserad som jag var av konflikten från mitt eget hemland så tar det inte många timmars efterforskning att komma fram till diverse slutsatser. Slutsatser som oftast är något helt annat än det som rapporterades under konflikten. Med det säger jag inte att enbart en sida ljuger, det ljugs ganska fint på alla sidor, det är när man tar in information från olika käller och kommer fram till en logisk förklarning, där ligger sanningen. Jag menar hur många här inne vet om nedan länk. Konstigt att västmedia inte alls tar upp det, han var ju ändå århundrades "diktator"
http://www.telesurtv.net/english/news/Milosevic-Exonerated-by-International-Tribunal-Media-Is-Silent-20160808-0003.html

Lite OfTopic men mer som en referens till mediadrevet angående Syrien och Bashar al assad.
Citera
2016-10-04, 21:31
Medlem
Får tas med en nypa salt med tanke på källan , men han har stundtals rätt så :

#Damascus agreed & #Russia is ready to send several thousands of special forces & other various units officers this month to #Syria.

https://twitter.com/EjmAlrai/status/783350236475449344
Citera
2016-10-04, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Får tas med en nypa salt med tanke på källan , men han har stundtals rätt så :

#Damascus agreed & #Russia is ready to send several thousands of special forces & other various units officers this month to #Syria.

https://twitter.com/EjmAlrai/status/783350236475449344

Jag gillar Hans twitter, han är kristen och var nylig med i BBC där han debaterade Syrien mot en terrorist sympatör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in