Citat:
Hallå där ,vet du inte att just Israel och Ukraina har mycket goda handelsförbindelser och även mycket goda politiska relationer, vilket ju Kiev har med dom flesta demokratier hör i världen. Poroshenko verkar faktiskt var en politiker av rang eftersom han skapat så mycket politiskt mervärde för Ukraina i omvärlden bl,a just i Israel. Till skillnad mot Moskva har ju Kiev förstått det nödvändiga i att skapa bra relationer med sina grannar och med övriga världen, något man har gott av framöver. <Ukraina har i alla fall vänt en förlamande rysk ekonomi till ett embryo av västerländsk ekonomi och framåttänkande. Kan Kiev fortsätta sin reformpolitik och få landet på rejäla fötter inom några år så ha man ju lyckats mer än väl med tanke på den ryska ockupationen och stödet till terroristerna i öster. I just närmandet till väst har ju Kiev ett stort stöd från befolkningen så kursen är lagd och ingen gråter för det.
Lucas, jag förstår dig inte. Stödjer du Bandera och Babi Yar? Svara på frågan, du som är Israel-vän. Jag är inte mosaisk trosbekännare, men jag hatar övergrepp. Där dog polacker, judar, Sovjet-soldater och andra och ganska grymt.
Poroshenko och Rada kan ha satt de israeliska handelsförbindelserna i fara. Han vill ha israeliska investeringar och sedan tjafsar han med Israels president. Det ledamöter i Rada sade var som minor i handelsförbindelserna.
Lägg märke till att en israelisk politiker säger ifrån angående Bandera. Det har tidigare varit märkligt tyst från Israel. Att presidenten säger ifrån motverkar en del av den misstänksamhet, som har riktats mot det judiska folket/eliten i samband med händelserna i Ukraina och på Krim. Är inte det i ditt intresse?
Svenska Birgitta Olsson, en Israel-vän som Gudrun Schyman, vill idag att en Nurnbergrättegång ska åtala muslimska extremister. Förstår du att en sådan rättegång kan bli aktuell efter de många ukrainska övergreppen? Inte bara Donbass har lidit, synagogor har attackerats och civila försvunnit i SBU-källare.