Citat:
Ursprungligen postat av
junaz
Kan inte komma ifrån att det känns som att 75% av den här tråden senaste tiden bara handlat om IFK Göteborg...
Vi berör...
Citat:
Ursprungligen postat av
trattfan
Vad är det som händer med PaKa egentligen?? När fan är han tillbaka?
Han sägs inte ha klarat den ökade träningsmängden och därav börjat gå sönder. Ett fenomen som känns som det drabbar rätt många av våra gubbar.
Förövrigt var första halvlek igår den troligen sämsta halvlek jag sett oss göra på jävligt länge. Totalt chanslösa på alla sätt och viss. Sabah slår bort en passning som gör att 1-0 skottet kommer, att sedan Alvbåge ska ta den är en annan femma. Visst tar bollen på handen där och domaren kunde blåst, men Kaspar, Jesper och Jonathan i domarteamet friade och det var inte mycket att säga.
Vi är så jävla usla under 45 minuter att man endast kan vara nöjd över att vi inte redan i paus hade släppt in 5-6 baljor.
Man kan givetvis säga att "hade vi fått in skottet i slutsekunderna av första hade det blivit en annan match" men vafan, det är bara att ta av sig hatten och berömma Kalmar som verkligen steppat upp på slutet.
Jag är medveten om att jag velat se Sabah/Tom istället för Seb men Sabah hade inte en bra dag och att byta in Tom i underläge med 3-0 var givetvis galet iom att han huserade på mitten och inte som en target längst fram.
Varför togs Elias ut? Inte så att han varit dominant men han har ju visat de senaste matcherna att han kan hugga när tillfälle ges, nu kan man givetvis invända mot att vi "vann" andra med 2-1 men det är ju ett resultat av att KFF går ner sig i en säker ledning med.
Dessutom var det kallt.
Nu är säsongen HELT slut. Gefle hemma den 17e blir ungefär lika kul som vägen hem igår i mörka Smålandsskogar...