Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-02, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
En länk? Förklara i stället vad du menar med det du själv påstår.

Du har frågat efter Trumps skatteplaner - d.v.s hur saker betalas för. Länken ger dig dem.

Citat:
Hur ska Trump göra USA great again om han bara ska införa nya "grejer" utan att ta pengar någonstans ifrån? Hur ska han göra?

Exakt så som alla andra amerikanska politiker. Och nu menar jag inte ungefär likadant, utan exakt likadant. Det vill säga: man hoppas att intäkterna täcker utgifterna. Eller så bryr man sig inte. Tänk: Obama. Tänk: Bush. Tänk: Clinton. Och så vidare.
2016-10-02, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag förstår mig inte på hur du tänker. Du verkar se det som en självklarhet att en kandidat som inte står för något har en trogen bas. Låt vara att det är så. Men en sådan bas kan inte gärna bestå av fler än några hundra personer.

Varför skulle någon stötta Trump egentligen när han inte står för något?

Att han inte har en aning om ekonomi eller annars bara skiter i det gör ju det direkt konstigt inte sant?
2016-10-02, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Hur ska du ha det? Antingen begår illegaler brott eller ej.

Antingen kommer det en massa knark från Mexiko eller så gör det inte det.

Antingen gör man något åt det eller ej. De sol inte vill göra något åt det gömmer sig bakom någon vantolkning av vad Trump har sagt. Vad ska de annars göra?

Skulle tro att alla politiker i USA struntar i det och hoppas att det går bra eller så skiter de i det.

https://www.youtube.com/watch?v=-FvkFUN8jyQ
2016-10-02, 21:55
Medlem
Citat:
Varför skulle någon stötta Trump egentligen när han inte står för något?

Ja, nu tittar du på ett inlägg som jag skrev för långt över ett år sedan. Och sedan dess har jag bevisats ha fullständigt och totalt rätt om Trump och om de andra kandidaterna för nomineringen.

Det här är viktigt nu: du anser inte att Trump står för något. Andra håller inte med dig. Alltså röstar de annorlunda än du skulle rösta. För att de inte är du.

Citat:
Att han inte har en aning om ekonomi eller annars bara skiter i det gör ju det direkt konstigt inte sant?

Nej.

Det här med ekonomi är inte ditt gebit. Du visste ju inte hur det här med skatter funkar.
2016-10-02, 22:27
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Hur tolkar du det att Trump inte visar upp sina deklarationer?
Att han inte har något att vinna på att visa att han personligen antagligen betalar väldigt lite i skatt.
Senast redigerad av bludderbladder 2016-10-02 kl. 22:29.
2016-10-02, 22:29
Medlem
Snapcounts avatar
"Debatten" förefaller att gå hög angående Trump i tråden.., dessvärre så blir det lite dåligt med substans i tråden som går i "jämna vågor"..

Även om man kan bli trött på endel skribenters upphöjande av Trump.., så blir man beklagligtvis helt uppgiven utav anti-Trump skribenter, som förefaller att äta allt vad SVT serverar..

Hur som haver med Trump och skattesnusk, så ger Giuliani och Christie honom sitt oavkortade stöd.

Den amerikanske presidentkandidaten Donald Trump er et geni dersom han har unngått å betale føderal inntektsskatt, sier to av hans politiske støttespillere.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2016/10/02/195246228/trump-hylles-som-skatte-geni

Själv som "pro-Trump" ser jag veckan närmast som en katastrof.

Det var nu han skulle göra sitt officiella genombrott. Det börjar bli ont om tid..
2016-10-02, 22:32
Medlem
zergrushs avatar
Vad är då oddsen för att Donald kommer uppfylla sina kampanjlöften?
https://twitter.com/forexposure_txt/status/782331571839770624
Citat:
Donald Trump refused to pay the bill. He told the caterer, “I know you are new at this, and when you tell people you catered MY wedding, you will get more business than you could ever dream of. So I am doing you a favor. And when I do favors, I don’t pay. End of discussion.”

She couldn’t believe it — she sent numerous bills — ignored. She threatened to sue — he said “Go ahead. I don’t lose in court.” She explored suing, but came away knowing it would cost her high legal bills, and wouldn’t be worth it. After more than six months of his stonewalling she ended up paying her staff out of her own pocket, though couldn’t pay them fully or she’d be out of business. So Trump stiffed not only her, but her staff, her chefs, her busboys.
Den republikanske presidentkandidaten.
2016-10-02, 22:36
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Vad är då oddsen för att Donald kommer uppfylla sina kampanjlöften?
https://twitter.com/forexposure_txt/status/782331571839770624Den republikanske presidentkandidaten.

Och vad vill du säga med det ?
(har du fått höra Trumps version ?)

Tror du på allt vad du läser om på internet ?
Senast redigerad av Snapcount 2016-10-02 kl. 22:40.
2016-10-02, 22:39
Medlem
Ondahamsterns avatar
Det finns en sak som jag undrar över och det är hur kommer Trump supportrarna i tråden att reagera om han förlorar?

Vi vet redan att Clinton supportrarna förhoppningsvis kommer att acceptera förlusten osv om hon förlorar och att vissa av de i USA som är anti-Trump kommer att lämna landet, men hur kommer ni i tråden att reagera om han förlorar och hur tror ni det går i USA om det sker?
2016-10-02, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det finns en sak som jag undrar över och det är hur kommer Trump supportrarna i tråden att reagera om han förlorar?

Vi vet redan att Clinton supportrarna förhoppningsvis kommer att acceptera förlusten osv om hon förlorar och att vissa av de i USA som är anti-Trump kommer att lämna landet, men hur kommer ni i tråden att reagera om han förlorar och hur tror ni det går i USA om det sker?

Frågan här är ju kommer Trump acceptera förlusten ?

Skulle inte bli förvånad om han utropar nyval.
2016-10-02, 22:51
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=aCNZeBkSRrc

Trump verkar ha lätt att fastna och älta. Hur länge ska han dra upp detta tro? Någon behöver bara kasta in en munsbit så hugger han igen. Hans totala oförmåga att bena ut vad som är värt att engagera sig i kommer att göra det svårt för honom att fokusera i nästa debatt.

Han blir antagligen så där för att han är van att folk inte säger emot honom så han tappar humöret.

Nästa debatt så kommer han nog att försäga sig rejält. Undrar vad det ska handla om!?
2016-10-02, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Frågan här är ju kommer Trump acceptera förlusten ?

Skulle inte bli förvånad om han utropar nyval.

Skulle inte bli förvånad om han säger de mest konstiga saker då. Fast han kanske har hyrt personal som ska stänga in honom och hindra honom att säga något på ett halvår?

Jag har hittills nog tänkt mig att han hade en chans att vinna men den verkar försvinna rätt fort nu. Hans oförmåga att förbereda sig för en debatt som han vetat om så länge visar ju att han är rökt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in