Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-08, 13:54
Medlem
Han.Jelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Trump blir ju bara mer och mer av ett sänke för republikanerna.
Hur tänker du där? Ingen annan kandidat för republikanerna skulle kunna få ett så stort folkligt stöd som Donald Trump idag. Han är ju så populär för att han säger vad han tycker och tänker och amerikanerna vill ha förändring och inte ännu en Bush/Clinton i det vita huset och samma gamla politik. Han har ju lugnat sig lite med galna uttalanden den sista tiden. Jag själv tror inte att dessa gamla ''avslöjanden'' kommer skada honom, kanske skrämma bort en del väljare men han har uttryckt sig så här om kvinnor förut också, det är inte något nytt. Bara det inte kommer fram att han säger sådant här nu som politiker.
2016-10-08, 14:00
Medlem
Corey Lewandowski, politisk kommentator på CNN ser Trumps uttalanden som en bagatell och menar att det kanske hade varit relevant om Trump sökte jobb som lärare till en söndagsskola.

Citat:
We're not choosing a Sunday school teacher here.
2016-10-08, 14:04
Medlem
antoneriks avatar
HA HA. Donald Trump är körd nu. Det går att komma undan med mycket, men vad ska damerna i teaparty rörelsen säga när Donald pratar om att "grab them by the pussy"? Han föll på eget grepp så att säga, och jag sörjer honom inte.
2016-10-08, 14:06
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Trump har tappat Florida, North Carolina, Nevada, Ohio och Iowa sedan debatten och är på väg att tappa fler. Enligt fivethirtyeight.com ligger han nu på 18% chans att vinna valet.

Uttalandet om pussies och kissing lär inte stärka hans aktier. Och så har vi andra debatten på gång imorgon kväll som man kan förvänta blir en katastrof.

Hinner republikanerna byta kandidat?
2016-10-08, 14:17
Medlem
C.B.G.s avatar
Så här är det när man har hela etablissemanget emot sig. En 11 (!) år gammal kommentar fällt i ett icke-politiskt sammanhang. En kommentar som, om den kommit från Ted Nugent eller Gene Simmons, på sin höjd orsakat några småleenden men här förmodas den ha bäring på ett helt presidentval.

Jag har inte full koll på det förflutna men jag misstänker att det viktiga valet 1960 mellan Kennedy och Nixon, inte avgjordes pga kommentarer som gjordes 1949.

Trots att pressen mest lyft fram avståndstagande, hycklande republikaner (som förmodligen fällt liknande kommentarer till manliga kompisar i det privata) är syftet förstås att påverka kvinnorna. Eftersom valet blev mycket jämnare än PK-hydran befarat, måste man säkerställa att de kvinnor som sympatiserar med Trump nu ska överge honom.
2016-10-08, 14:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Trump har tappat Florida, North Carolina, Nevada, Ohio och Iowa sedan debatten och är på väg att tappa fler. Enligt fivethirtyeight.com ligger han nu på 18% chans att vinna valet.

Uttalandet om pussies och kissing lär inte stärka hans aktier. Och så har vi andra debatten på gång imorgon kväll som man kan förvänta blir en katastrof.

Lugn, Trump kommer vinna.
2016-10-08, 14:23
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Så här är det när man har hela etablissemanget emot sig. En 11 (!) år gammal kommentar fällt i ett icke-politiskt sammanhang. En kommentar som, om den kommit från Ted Nugent eller Gene Simmons, på sin höjd orsakat några småleenden men här förmodas den ha bäring på ett helt presidentval.

Jag har inte full koll på det förflutna men jag misstänker att det viktiga valet 1960 mellan Kennedy och Nixon, inte avgjordes pga kommentarer som gjordes 1949.

Trots att pressen mest lyft fram avståndstagande, hycklande republikaner (som förmodligen fällt liknande kommentarer till manliga kompisar i det privata) är syftet förstås att påverka kvinnorna. Eftersom valet blev mycket jämnare än PK-hydran befarat, måste man säkerställa att de kvinnor som sympatiserar med Trump nu ska överge honom.

Det här är bastusnack som aldrig passerar filtret. Stefan Löfvén hade blivit avsatt som partiledare i en extrainsatt kongress om något liknande hade grävts fram. Den här karamellen har naturligtvis bevarats hemlig ända till några veckor innan valet. Jag är säker på att Hillary Clinton har vetat om den här inspelningen, och det har gjort henne segerviss.
2016-10-08, 14:23
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Mitt Romney eller varför inte Trumps egna VP Mike Pence.

Rena spekulationer här, men jag tror att om Republikanern byter kandidat nu så kan de gott öka sitt stöd från 18% till 23-28% på en gång.
2016-10-08, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eloger
6 historier där en svartsjuk Hillary säger taskiga saker om kvinnor Bill haft affärer med, det är något alla kan ha förståelse för.

Samt en där hon var en bra försvarsadvokat, enda "felet" var att hon företrädde en klient.

Nej, det är inte i närheten.

Vidrigt av dig att påstå det. Hon säger i en inspelning att hon visste att han var skyldig och skrattar när hon berättar att hon genom diverse rättshaveristiska metoder fick honom fri. Det går enligt mig inte bara att bortförklara med att hon endast företräde sin klient.

http://freebeacon.com/politics/audio-hillary-clinton-speaks-of-defense-of-child-rapist-in-newly-unearthed-tapes/
2016-10-08, 14:46
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.

Nu pratar vi om president och i detta fall spelar det ingen roll om det är 11år gammal samtal.
Det är en väldigt nedvärderande kommentar, såna finns det sällan nått bästföredatum på.

Jämföra en svunnen tid och ett helt annat klimat som de hade 1960, funkar liksom inte.
Hade Trump funnits då och ställt upp som kandidat, så hade han åkt ut första rundan.
2016-10-08, 14:52
Medlem
kristofferGs avatar
Alltid när det kommer till Trump blir det ramaskri. Det kommer inte påverka valet alls tror jag. Han har fått över 200 000 likes på sin facebook-post där han ber om ursäkt. De enda som reagerat är eliten, och de har reagerat med bestörtning, vi får helt enkelt vänta och se efter debatten som kommer. Denna gång tror jag Trump vinner. Och då är det här bortglömt. Hur många "skandaler" har påverkat honom hittills? Inga! Han ligger fortfarande jämsides med Clinton, i pollar som är manipulerade och där demokratväljare är en klar majoritet. Varför skulle detta påverka väljarna?

Edit: klippet där han ber om ursäkt har setts av 6 miljoner.
Senast redigerad av kristofferG 2016-10-08 kl. 14:54.
2016-10-08, 14:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Alltid när det kommer till Trump blir det ramaskri. Det kommer inte påverka valet alls tror jag. Han har fått över 200 000 likes på sin facebook-post där han ber om ursäkt. De enda som reagerat är eliten, och de har reagerat med bestörtning, vi får helt enkelt vänta och se efter debatten som kommer. Denna gång tror jag Trump vinner. Och då är det här bortglömt. Hur många "skandaler" har påverkat honom hittills? Inga! Han ligger fortfarande jämsides med Clinton, i pollar som är manipulerade och där demokratväljare är en klar majoritet. Varför skulle detta påverka väljarna?

Edit: klippet där han ber om ursäkt har setts av 6 miljoner.

Det visar sig, det kan lika väl vara så att detta kan vara lika avgörande som Mitt Romneys 47% tal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in