Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-02, 22:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Frågan här är ju kommer Trump acceptera förlusten ?

Skulle inte bli förvånad om han utropar nyval.

Det vet man aldrig, han verkar ändra sig på den punkten beroende på humör, men frågan är egentligen inte huruvida Trump accepterar en förlust eller inte utan hur hans supportrar ser på det hela, för det kan ju vara så att Trump accepterar det men hans supportrar inte gör det osv.
2016-10-02, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det finns en sak som jag undrar över och det är hur kommer Trump supportrarna i tråden att reagera om han förlorar?

Vi vet redan att Clinton supportrarna förhoppningsvis kommer att acceptera förlusten osv om hon förlorar och att vissa av de i USA som är anti-Trump kommer att lämna landet, men hur kommer ni i tråden att reagera om han förlorar och hur tror ni det går i USA om det sker?
Jag personligen kommer inte bry mig mycket.
Men tror det blir stökigt i USA om valfusket kommer vara i sådan omfattning att man gör Hillary till President.

Men samtidigt har den vita medelåldersmannen, den stora, kanske ända samhällsbärande gruppen hittills bara tagit skiten som stjälpts på dom och det kanske är vad som händer igen.
Så inte så lätt veta.
2016-10-02, 22:56
Medlem
JoeBidens avatar
Äsh, det är lugnt. Presterar han lite bättre till nästa debatt är allt glömt och förlåtet.
2016-10-02, 22:58
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Det finns en sak som jag undrar över och det är hur kommer Trump supportrarna i tråden att reagera om han förlorar?

Vi vet redan att Clinton supportrarna förhoppningsvis kommer att acceptera förlusten osv om hon förlorar och att vissa av de i USA som är anti-Trump kommer att lämna landet, men hur kommer ni i tråden att reagera om han förlorar och hur tror ni det går i USA om det sker?

Ifrån mitt egna blygsamma, och högst amatörmässiga synsätt..

-Världen går inte under.., men USA`s position kommer att bli mer försvagad i.o.m fru. Clintons globalism-fjäsk..(Asien, med Kina tar och hävdar sin plats)

-USA kommer även att börja bli mer "europeiskt" i sin politik (dvs vänster), och under fru Clinton tar det fart.., tror hon kommer att göra myyycket stor skada för USA och Europa.

-Tror att under fru Clinton kommer räntorna globalt sätt.., gå sakta uppöver. Med Trump skulle det gå snabbare..

Även om jag inte ser Trump som en perfekt kandidat (clean coal, massiva skattelättnader) så ser jag honom ett steg i rätt riktning.
2016-10-02, 23:02
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ifrån mitt egna blygsamma, och högst amatörmässiga synsätt..

-Världen går inte under.., men USA`s position kommer att bli mer försvagad i.o.m fru. Clintons globalism-fjäsk..(Asien, med Kina tar och hävdar sin plats)

-USA kommer även att börja bli mer "europeiskt" i sin politik (dvs vänster), och under fru Clinton tar det fart.., tror hon kommer att göra myyycket stor skada för USA och Europa.

-Tror att under fru Clinton kommer räntorna globalt sätt.., gå sakta uppöver. Med Trump skulle det gå snabbare..

Även om jag inte ser Trump som en perfekt kandidat (clean coal, massiva skattelättnader) så ser jag honom ett steg i rätt riktning.

Fast det är inte det jag efterfrågar, jag efterfrågar hur folk skulle reagera om han förlorade och inte vad ni tror händer rent politiskt.
2016-10-02, 23:03
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=aCNZeBkSRrc

Trump var tydligen med i en porrfilm också en gång i tiden enligt länken. Där ser man! Tjock är han också hahahaha

Vilka kommer Trump att skylla på för att han förlorar på då? Tror ni?
2016-10-02, 23:04
Medlem
Citat:
Det vet man aldrig, han verkar ändra sig på den punkten beroende på humör, men frågan är egentligen inte huruvida Trump accepterar en förlust eller inte utan hur hans supportrar ser på det hela, för det kan ju vara så att Trump accepterar det men hans supportrar inte gör det osv.

Fast vad finns det att inte accepterar.

Inte så att någon från flashback åker till USA och demonstrerar efter en förlust.

När det kommer till Trump, förlorar han så blir det golf tills han dör.

Vinner han så tar han över första platsen som historians största person. Eftersom han blir chef för den enda organisation som kan fälla personer som Trump.
2016-10-02, 23:17
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:

Givet att det inte blir något annat, mindre behagligt som väntar. USA är inte Ryssland men Trump har skaffat sig en hel hög mäktiga fiender på bägge sidor av stängslet med sina kampanjmetoder.
2016-10-02, 23:18
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Fast det är inte det jag efterfrågar, jag efterfrågar hur folk skulle reagera om han förlorade och inte vad ni tror händer rent politiskt.

Mera uppgivenhet.., vänta tålmodigt på nästa sk. "populist". Anti-EU, anti-globalism växer ju nog.., på samma sätt som anti-immigration. Pendeln kommer bara att svänga starkare..

När det är sagt så är nog frågan mer "rätt ställd" till röstberättigande i USA. Det är ju deras val..
2016-10-02, 23:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Fast vad finns det att inte accepterar.

Inte så att någon från flashback åker till USA och demonstrerar efter en förlust.

Vinner han så tar han över första platsen som historians största person. Eftersom han blir chef för den enda organisation som kan fälla personer som Trump.

Nej det är helt sant, men det är fortfarande intressant och höra vad supportrar som icke supportrar tänker över det scenariot.
2016-10-02, 23:29
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Mera uppgivenhet.., vänta tålmodigt på nästa sk. "populist". Anti-EU, anti-globalism växer ju nog.., på samma sätt som anti-immigration. Pendeln kommer bara att svänga starkare..

När det är sagt så är nog frågan mer "rätt ställd" till röstberättigande i USA. Det är ju deras val..

Jo, vilket är varför jag efterfrågar vad hans supportrar i denna tråd tycker och tänker samt vad folk i denna tråd tror att de i USA skulle tycka/säga/göra.
2016-10-03, 00:15
Medlem
Citat:
Jo, vilket är varför jag efterfrågar vad hans supportrar i denna tråd tycker och tänker samt vad folk i denna tråd tror att de i USA skulle tycka/säga/göra.
Tror det är precis vad hen besvarade.
Mera uppgivenhet.... Eller snarare är det ju vad användaren känner. Men så jag tror den amerikanska Trumpväljaren kommer känna också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in