Citat:
Ursprungligen postat av
Alpha101
Jag ser dock inte de 85%.
Alla ni 85% skulle naturligtvis ta ansvar för hyresregleringen, och öppna era plånböcker och göra frivilliga inbetalningar in till t ex allmännyttan, så de kan bygga bort köerna och hyra ut till bruksvärdeshyror.
Men jag ser inte att ni gör det. Ni kan inte vara 85%. Du måste ha sett fel. Hur många är ni som frivilligt betalar in till ett fastighetsbolag som bygger och hyr ut till bruksvärdeshyra? Kan ni kanske vara 0.85%. Eller är ni kanske 85 personer i landet.
Du verkar fö inte ingå i de som vill ha hyresreglering.
Men det ordnar du och alla andra som har samma uppfattningar.
Ni tar av era egna pengar och bygger (och kanske köper) hyreshus, som ni sedan hyr ut till bruksvärdeshyra. Eller ännu lägre hyra. Och så täcker ni förlusterna ur era egna plånböcker.
Lite underligt bara att ni inte gör det. Nu när du har identifierat behovet.
Men det låter ju utmärkt. Då skänker du den miljonen till allmännyttan. Då kan dom bygga mer eller hyra ut till lägre hyra.
Varför har du inte redan skänkt dom din miljon???
Det kom en undersökning på det för några mån sen som visade 85% vill inte ha marknadhyror. Du är en minoritet.
Nej jag har en karriär inom en annan bransch och har inte kunskapen inom byggteknik eller något företag. Jag hade gärna köpt fastigheter till att börja med så fort jag har mer kapital, behövs några millar och sen på äldre dar kanske man kan bygga. Jag har knappt fyllt 30, finns ingen i min ålder förutom som som är födda i övre medelklass eller överklassen som har kapital att bygga hyresfastigheter.
Jag röstar på socialdemokratin istället så att du får lätta på lädret och betala någon hundring eller två extra i månaden på skatten för subventioner.

Det är bara betala eller så flyttar du till Singapore eller USA och käkar någon extra premium risbufé för dina insparade skattemedel.