Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Det är 85% som vill bevara hyresregleringen så det är några fler än jag och några vpk:are. Du är en minoritet och ska betala mer fastighetskatt, slopat ränteavdrag och ROT och bidra till samhället så alla har det schyst.
Jag ser dock inte de 85%.
Alla ni 85% skulle naturligtvis ta ansvar för hyresregleringen, och öppna era plånböcker och göra frivilliga inbetalningar in till t ex allmännyttan, så de kan bygga bort köerna och hyra ut till bruksvärdeshyror.
Men jag ser inte att ni gör det. Ni kan inte vara 85%. Du måste ha sett fel. Hur många är ni som frivilligt betalar in till ett fastighetsbolag som bygger och hyr ut till bruksvärdeshyra? Kan ni kanske vara 0.85%. Eller är ni kanske 85 personer i landet.
Du verkar fö inte ingå i de som vill ha hyresreglering.
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Man ska inte behöva försaka alla nöjen, kläder och resor som ung bara för att kunna köpa en bostad och ha någonstans att bo och belåna sig för flera miljoner för en 1:a bara för att ni rikstöntar föredrar den livsstilen. Inte heller för att kunna spara pengar när man bor med era idiotidéer om marknadshyror som i USA där arbetare aldrig kan ta sig ifrån lågstatuslivet.
Det är ni som vill göra samhället sämre med era märkliga klasshatande tankegångar. Vi andra är vana vid hyresreglering och låga bostadspriser och jag vet bara hur bra allt var för 10-11 år sen och ännu bättre innan det. Så sent som år 2010-2012 kunde man köpa en villa utanför stockholm som var orenoverad för bara 2.5 miljoner. Idag är priset dubbelt upp pga av er älskade kreditbubbla.
Men det ordnar du och alla andra som har samma uppfattningar.
Ni tar av era egna pengar och bygger (och kanske köper) hyreshus, som ni sedan hyr ut till bruksvärdeshyra. Eller ännu lägre hyra. Och så täcker ni förlusterna ur era egna plånböcker.
Lite underligt bara att ni inte gör det. Nu när du har identifierat behovet.
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
jag tjänar strax över 30 och är nästan miljonär. Jag kan köpa men kommer aldrig göra det om med dessa priser då jag har låg kostnad i min hyresrätt i a-läge och jag kommer aldrig betala marknadshyra och minska mitt sparutrymme från 15k till 7k.
Man är en riktig idiot ifall man skuldsätter sig med över 2 miljoner för en 1.5a på 45m2.
Men det låter ju utmärkt. Då skänker du den miljonen till allmännyttan. Då kan dom bygga mer eller hyra ut till lägre hyra.
Varför har du inte redan skänkt dom din miljon???