2016-09-27, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
http://www.expressen.se/nyheter/kungligt/fridolin-nobbade-prinsparet-tva-ganger/

Har ni sett det här då? Jag är ingen vän av Fideli heller, men han är i alla fall en minister. Varför ska han tvingas träffa slampan Sofia, och varför måste han be om ursäkt för att han prioriterat viktigare saker som möten med skolaktörer? Uppgifter som faktiskt INGÅR i hans arbete.

Sofias intresse för "näthat", bottnar ju inte i någonting annat än att hon fått läsa oaptitliga sanningar om sig själv på nätet. Hon bryr sig inte om någon annan än sig själv. Jag tycker att det är HEMSKT att en massa hårt arbetande seriösa personer inom politik, skola o.s.v. nu måste spela med i detta.

Och dopet var ju en väldigt privat familjeangelägenhet, sådant måste man också ha rätt att tacka nej till. Enligt Magdalena Ribbing är en inbjudan till t.ex. dop, bröllop, födelsedagsfest just det: en vänlig INBJUDAN. Inte en kallelse, och man behöver inte be om ursäkt eller ge några skäl till varför man tackar nej. Det är bara att tacka nej.

Sofias intresse för "näthat", bottnar ju inte i någonting annat än att hon fått läsa oaptitliga sanningar om sig själv på nätet. Hon bryr sig inte om någon annan än sig själv.

Så sant....Så sant! Är man en ormflicka så är man.
Citera
2016-09-30, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Uppgifterna som kommer upp vid en sökning är att Silvia är 170 cm, Victoria 172 cm och Madeleine 170 cm. Isåfall skulle Sofia kunna vara 163-165 cm. Undrar dock om detta stämmer...
Wikipedia är ju inte helt tillförlitligt.

Söker man så kommer det upp olika uppgifter om medellängden för kvinnor i Sverige men i genomsnitt verkar det ligga på 165-166 cm så det räknas ju inte som "kort".
https://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4nniskans_kroppsl%C3%A4ngd

Modellagenturer lägger alltid på x antal centimeter i längd (på en kortare modell) eftersom det gör modellen mer attraktiv och lättare att boka.

Silvia är absolut inte 170 cm. Har sett henne i verkligheten på nära håll när de invigde ngn allé eller vad det var på Sofiero. Jag ör 1.68 och Silvia var betydligt kortare. Jag blev förvånad över att hon var så kort.
Citera
2016-10-01, 06:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolouise
Silvia är absolut inte 170 cm. Har sett henne i verkligheten på nära håll när de invigde ngn allé eller vad det var på Sofiero. Jag ör 1.68 och Silvia var betydligt kortare. Jag blev förvånad över att hon var så kort.

Ja, jag vet många som har träffat de kungliga personligen som säger just det, att de blivit förvånade över att de är så korta - för de ser inte så korta ut på bild. Men som jag skrivit tidigare så beror ju det på att de kungliga väljer sina medarbetare (de som de ofta syns tillsammans med på bilder, typ adjutanter och hovdamer) så att dessa ska vara antingen lika långa som de själva eller kortare. Och de utländska statscheferna och deras fruar som man ser våra kungligheter ta i hand på bilder, är ju också vanligen korta p.g.a. de flesta nationaliteter i världen ÄR korta. Jämfört med det som VI ser som normalt alltså, eftersom vi svenskar är ett långt folk. (Drottning Margrethe däremot, som är drygt 180 cm har jag för mig, tornar ju alltid över de små presidenterna och kungarna hon tar i hand!)
Citera
2016-10-01, 09:15
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Det är alltid svårt att bedöma längden från bilder, och det gäller inte bara knugligheter. Sist tror jag det var en bekant som bytte några ord med Carola, och som noterade att hon verkar längre på bild och offentliga sammanhang. Det är helt enkelt ett generellt fenomen.

Däremot är det lite pikant, och löjligt, att man inte får påpeka att Jokern är något under medellängd.
Citera
2016-10-01, 09:19
Medlem
Hon må vara kortväxt, men hon är en jävla stor falskspelare och Golddigger...... Bara inväntar den dagen apanaget dras in för C-P och Madeleine. Då kanske knugen får försörja sin familj med sina egna pengar som så många andra föräldrar får göra och lilla "prinsessan" kanske också måste bidra till försörjningen och hur länge fixar hon det utan att gå tillbaka till "modellandet" som ju är det enda hon egentligen kan
Citera
2016-10-01, 09:24
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bibbsan
Hon må vara kortväxt, men hon är en jävla stor falskspelare och Golddigger...... Bara inväntar den dagen apanaget dras in för C-P och Madeleine. Då kanske knugen får försörja sin familj med sina egna pengar som så många andra föräldrar får göra och lilla "prinsessan" kanske också måste bidra till försörjningen och hur länge fixar hon det utan att gå tillbaka till "modellandet" som ju är det enda hon egentligen kan

...vid det laget är hon nog för gammal för "modellandet". Hon lär ha fött flera barn då också.
Citera
2016-10-01, 14:53
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolouise
Har också sett Silvia och Kungen på nära håll, några meters avstånd och blev lika förvånad som du över att båda två är lika korta.
Citera
2016-10-06, 01:38
Medlem
Ok, min mamma prenumererar på Svensk Dam..... Blev lite lätt förvånad då Sofia bl.a. prydde omslagsbilden...med en lätt självbelåten min.... Samt citat... ; ' Jag var nog menad att bli Prinsessa'.... Ok....😜
Citera
2016-10-06, 08:53
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Je-Suis-C
Ok, min mamma prenumererar på Svensk Dam..... Blev lite lätt förvånad då Sofia bl.a. prydde omslagsbilden...med en lätt självbelåten min.... Samt citat... ; ' Jag var nog menad att bli Prinsessa'.... Ok....😜

Det finns ett talesätt som är mycket sant: "det värsta med dåligt självförtroende är att det är fel människor som lider av det". Och tvärtom - som det gäller i det här fallet - är lika sant. Människor som absolut inte är lämpliga till olika yrken, positioner, ämbeten och funktioner ger sig med glatt mod in i dem, medan andra som skulle ha varit mycket bättre inte vågar. TROR att dom inte duger.
Citera
2016-10-06, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Je-Suis-C

Det är just det saken handlar om, när man läser om senaste undersökningen där folket vill se indraget apanage till den utökande familjen.

Det som framförs som gulligt av svensk dam är just det som är början till slutet på monarkin. Att tävla i vem som shoppar bäst och flest klänningar eller barnvagnar utarmar monarkin och belyser vad det är för folk som huserar i den ätten som är vårt kungahus.
Citera
2016-10-06, 09:30
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är just det saken handlar om, när man läser om senaste undersökningen där folket vill se indraget apanage till den utökande familjen.

Det som framförs som gulligt av svensk dam är just det som är början till slutet på monarkin. Att tävla i vem som shoppar bäst och flest klänningar eller barnvagnar utarmar monarkin och belyser vad det är för folk som huserar i den ätten som är vårt kungahus.

Ja, jag tror att liksom Silvia var den som räddade kvar monarkin, på 1970-talet när det blåste röda vindar och folket var redo för republik - men kom att vilja ha kvar kungahuset ändå bara för att de älskade sin nya, vackra, älskliga, väluppfostrade drottning. Så kommer Sofia att vara den som slutligen får Sverige att avskaffa monarkin. För även folk som i princip vill ha monarki som statsskick, kommer att rösta på republik i en folkomröstning bara för att slippa se Sofias självbelåtna min och fula tänder och tandkött. Sanna mina ord!
Citera
2016-10-06, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, jag tror att liksom Silvia var den som räddade kvar monarkin, på 1970-talet när det blåste röda vindar och folket var redo för republik - men kom att vilja ha kvar kungahuset ändå bara för att de älskade sin nya, vackra, älskliga, väluppfostrade drottning. Så kommer Sofia att vara den som slutligen får Sverige att avskaffa monarkin. För även folk som i princip vill ha monarki som statsskick, kommer att rösta på republik i en folkomröstning bara för att slippa se Sofias självbelåtna min och fula tänder och tandkött. Sanna mina ord!

Jag håller med dig i din analys. Men det du beskriver om Silvia är sant, men hon saknar ett genuint kulturellt intresse och den värdegrund som för ett kungahus vidare.

Det räcker inte att vara vacker och representativ, det måste finnas något mer att föra vidare till barnen!

Jag tänker på kvinnliga förebilder (och motsatser) som drottningarna Elizabeth och Margrethe. Det går inte att vara emot monarki när dessa kvinnor representerar sitt folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in