2016-09-24, 03:33
Medlem
supremanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
I Yoggi-reklamen är det väl en vit man och en "rasifierad" kvinna som grälar om jågurten? Eller minns jag fel?

I princip. Fast en riktig man hade klappat till kvinnan om hon försnillade jågurt Irriterande reklam hursomhelst och den kan suga min snutteballe
Citera
2016-09-25, 01:58
Medlem
IKEA - "Där livet händer"

Vit kvinna blir påsatt av en manlig neger i köket, medan pastan stormkokar på spisen.

När får vi i jämlikhetens namn se en vit man sätta på en skön negress invid salladen med en fräsch vinaigrette? På något vis tycks det inte vara inom ramen för reklamen.
Citera
2016-09-25, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
IKEA - "Där livet händer"

Vit kvinna blir påsatt av en manlig neger i köket, medan pastan stormkokar på spisen.

När får vi i jämlikhetens namn se en vit man sätta på en skön negress invid salladen med en fräsch vinaigrette? På något vis tycks det inte vara inom ramen för reklamen.

Negrer är inte bara kärnfysiker, hjärnkirurger och astronauter, utan de knullar slampor av annan hudfärg också, tolkar jag budskapet. Fint av ikea att inte sprida en klish'e om negrer.

Man får dessutom anta att inte ens denne neger tycker om negerkvinnor eftersom han vill para sig med vit kvinna?

Är ingen slump att vithyade åtnjuter störst beundran och värde av alla raser, men att ikea förmedlar denna åsikt förvånar mig. Dög inte en negerkvinna i reklamen som flickvän? Två negrer hade varit för mycket?

Jag tror negrer vill köpa sådant vita köper, men det motsatta är inte korrekt.
Citera
2016-09-27, 21:26
Medlem
Voodooprastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M86A
Men om du nu är så lättstött, varför stänger du inte bara av tv:n när reklamen kommer?

Och blir du lika upprörd över Volvos senaste reklam där Zlatan är med sin blonda fru och barn?

Är ingen stor TV-tittare så är inget jag utstår dagligen direkt. Tycker därför att det kan vara intressant att notera och analysera reklamerna de få tillfällen jag tittar.

Varför är du så intresserad av mina åsikter berörande enskilda reklamer med motspelande rasfrämlingar? Jag tror att de i flesta av fallen är av propagandasyfte, men i Zlatans fall handlar det nog mer om att han är en framgångsrik fotbollsspelare som marknadsför produkten bättre genom att han har en stor fanskara.
Citera
2016-09-28, 03:25
Medlem
Ikea reklamen med vit gravid kvinna och brun negerarab är fan värst.

https://www.youtube.com/watch?v=uBXhdrWr5QM

Ikea lär aldrig släppa reklam med ett snyggt ljust par för då känner sig minoriteter kränkta
Citera
2016-09-28, 10:10
Medlem
Drapåtrissors avatar
Sydöstran propagerar för islam och kvinnoförtryck i sin reklam

Eller tror dom att en leende kvinna med Hijab och en surfplatta speglar verkligheten för muslimska kvinnor? Bara jag som tror att reklamen får motsatt effekt än den tänkta?
http://imgur.com/Om8nL3s.jpg
Citera
2016-09-28, 10:16
Medlem
tokidokis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Eller tror dom att en leende kvinna med Hijab och en surfplatta speglar verkligheten för muslimska kvinnor? Bara jag som tror att reklamen får motsatt effekt än den tänkta?
http://imgur.com/Om8nL3s.jpg
Ingen aning, vad är verkligheten för muslimska kvinnor? Man ser en del sådana här unga utländskor som verkar vara studerande.
Sedan kanske de förväntas gifta sig med en nyimporterad släkting från hemlandet och förvandlas till barnfabrik, det är möjligt t.o.m. troligt, men bilden i sig behöver väl inte ljuga.

Det sorgliga är väl att invasionsarméns kvinnor får posera för en svensk(?) tidning.
Senast redigerad av tokidoki 2016-09-28 kl. 10:19.
Citera
2016-09-30, 18:49
Medlem
Deliberatelys avatar
Företag som fortfarande gör PK-reklam, är de efter i utvecklingen?

Mycket har hänt i Svearnas Rike på kort tid. För blott 6 år sedan så fanns det inget invandringskritiskt parti i riksdagen. I all existerande offentlighet så lovordades invandringen, mångkulturen, mångfalden, och det talades hela tiden om hur synd det var om alla icke-vita, och att dessa goda människor som är lika intelligenta och kunniga som oss, ändå behöver extraprivilegier och extrahjälp och extraresurser på alla möjliga sätt och vis. Deras behov sätts först, och deras kultur ska uppmuntras och kulturorganisationer för icke-vita etniciteter ska finansieras med svenskars skattepengar.

Sedan rubbades bilden. Folket tyckte tydligen inte som alla dittills existerande riksdagspartier, och folk tyckte tydligen inte som alla etablerade medier i landet. Trots all totalt ensidig propaganda från partierna och medierna år ut och år in. De etablerade mediernas och partiernas svar på det var ännu mer intensiv propaganda, och en än större hängivenhet till smutskastning av alla som tyckte något annat än de i invandringsfrågan, eller ens nämnde felaktigheter i propagandan för invandring. Så såg det ut, fram till hösten 2015. Då blev resultatet och den utopi som etablissemanget arbetat för i alla dessa år en fullt utblommad verklighet. Nu var invandringen fri! Vi klarar detta, sa alla etablerade medier och partier förutom sverigedemokraterna. Inga problem! Detta är en ekonomisk vinst! Det är en översvämning av berikning! Sveriges framtidsutsikter är bara rikedom och paradis! Alla såg framför sig berget av guld vi alla snart skulle bo i. Vi klarar detta, sa Löfven. Nästa dag var vi tvungen att arbeta för invandringsstopp, sa Löfven.

Därefter har tonen snabbt ändrats. Invandringen som var en vinst för samhället och ett ekonomisk underverk, var helt plötsligt orsaken till en nära förestående ekonomisk och samhällelig kollaps. Invandrarna var helt plötsligt en enorm ekonomisk börda vi bara sett början av, och invandrarna var helt plötsligt enormt kriminella av sig och invandringsvågen var en våg av laglöshet som polismyndigheten inte kunde hantera. Helt plötsligt var många av de sanningarna om invandrare, och även andra icke-vita etniciteter som zigenare, inte "rasistlögner" längre, utan sanning även hos de politiskt korrekta medierna och partierna.

Helt plötsligt var det där invandringskritiska partiet som inte fanns i riksdagen före 2010, inte bara stödda av 6%, och ej heller 13% 2014, utan i många mätningar hamnade de över 20%, som högst 26%, och var ibland största parti, men låg alltjämt iallafall i samma liga som de största partierna, moderaterna och socialdemokraterna. Helt plötsligt på bara några år, var samhällsklimatet helt förändrat. Svenskarna, som etablissemanget hela tiden påstod förut, var inte mot invandringen, men nu är minst 1/4 offentligt det, mest troligt egentligen många fler.

I detta nya samhällslandskap vi befinner oss i, så blir det tilltagande besynnerligt att beskåda företag i detta land. För några år sedan, så var det tillsynes bra reklam att vara politiskt korrekta. Du fick bara positiva skriverier i etablissemangsmedia, och omskrevs gjorde du garanterat, för PK-media skriver om allt "positivt" de kan hitta om invandringen. Startade du en politiskt korrekt kampanj för "utsatta icke-vita", så hyllades du i spaltmeter i alla etablerade medier. Gjorde du en "normkritisk" reklamannons så prisades du som en gud av PK-media. Om du "tog avstånd från SD och rasism och främlingsfientlighet" så lovordades du för ditt påstådda "mod, rättvisepatos, medkänsla och godhet" från etablissemangsmedia. Och så vidare, och så vidare...

Så var det förut. Det var uppenbart för många mer insatta och nyktra icke-politiskt korrekta analytiker att svenska folket inte alls höll med om invandringen. Egentligen repeterade PK-medierna det själva, genom sina ständiga skriverier om hur rasistiska det svenska folket var, men trots det vara alla tydligen för invandring. Beviset har vi idag några år senare. Svenskarna höll aldrig med, men av någon anledning visade de inte det förrän nu. Om nu en fjärdedel av landets befolkning kan tänka sig att rösta på sverigedemokraterna, hur många sympatiserar då inte med en dramatiskt minskad invandring? Om nu så många är invandringskritiska, hur många kan då tros egentligen sympatisera med etablissemangets invandringsidéer? Antagligen är det rätt få i den skaran.

Frågan blir då varför det fortfarande finns företag som gör politiskt korrekt reklam. I dagens politiska landskap finns det ju inte längre några tvivel om att det inte är gynnsamt för företaget, utan snarare bara skadligt. Folk är less på PK-budskap. Folk blir irriterade på heliga politiskt korrekta godhetsapostlar. Det är förståeligt om företag för några år sedan inte var politiskt insatta utan bara läste på den yta som etablissemangsmedia är, och därför i sin naivitet trodde att reklam med PK-propaganda var bra reklam för företaget, men idag är det bevisat att få sympatiserar med ett sådant budskap. Men ändå ser vi nu och då hur det ploppar upp politiskt korrekt reklam från företag. Frågan man onekligen ställer sig är varför. Det är uppenbart att det inte är gynnsamt för dem, åtminstone inte längre. Är de företagsledare som fortfarande kör på detta koncept rätt efterblivna? Är de så tröga och dåliga på att märka att det mediala och politiska samhällsklimatet är helt annorlunda än för några år sedan?
Citera
2016-09-30, 18:55
Medlem
Dofternas avatar
Hur skulle en politiskt inkorrekt reklam se ut? Bara så jag vet vad jag ska leta efter.
Citera
2016-09-30, 19:18
Moderator
pudelluss avatar
Nuförtiden har nästan all reklam en målgrupp. Reklamnissarna sitter med alldeles för höga löner på alldeles för dyra adresser och ur en populationsgeografisk och målgruppsidentifikatorisk synvinkel alltför stor omfattning i de inre och nedre delarna av Kungl. huvudstaden, där omkring 4-6 procent av den röstberättigade och ofta ekonomiskt och socialt obekymrade lokaka populacen tillgav det sverigedemokratiska partiet sin röst.

Som jag brukar säga: Vänta några år.
Citera
2016-09-30, 19:24
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Hur skulle en politiskt inkorrekt reklam se ut? Bara så jag vet vad jag ska leta efter.
Reklamen behöver inte vara politisk alls. Det är förståeligt om företag inte vill vara politiskt inkorrekta. Men de behöver inte göra politiskt korrekt reklam heller. De behöver bara låta bli att vara politiska.

Det är det som är det intressanta. De behöver inte göra politiskt korrekt reklam. De behöver bara göra vanlig reklam.
Citera
2016-09-30, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Reklamen behöver inte vara politisk alls. Det är förståeligt om företag inte vill vara politiskt inkorrekta. Men de behöver inte göra politiskt korrekt reklam heller. De behöver bara låta bli att vara politiska.

Det är det som är det intressanta. De behöver inte göra politiskt korrekt reklam. De behöver bara göra vanlig reklam.

Och i den vanliga reklamen är det numera nästan alltid en svensk kvinna och en mer eller mindre färgad utlänning som gör något tillsammans, eller, något ovanligare, men på uppåtgående, en svensk man och en mer eller mindre färgad kvinna. Det är så lömsk propaganda att man man vill kräkas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in