2016-03-02, 23:04
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenB
Vad är det som ni inte förstår?

En vit blond, blåögd kvinna anses som snyggare än en svart.

Kvinnor tycker att mörka män är snyggare. Hört klyschan "Du kommer att möta en lång, mörk man"? Har ni någonsin hört en svensk kvinna säga att drömmannen är vit/blåögd snarare än en mörk fransman/italienare/typ någon från medelhavet.

Är jag verkligen den enda här som förstår det? Alla andra här verkar så frågande.
Det är för att kvinnorna är hjärntvättade av all reklam samt Collinsböckerna. Inte deras inre röst. Så frågan är om man kan säga att hjärntvättade människor tycker en viss sak. Självfallet gör de det men enbart på grund av hjärntvätten.
Citera
2016-04-02, 10:13
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenB
Vad är det som ni inte förstår?

En vit blond, blåögd kvinna anses som snyggare än en svart.

Kvinnor tycker att mörka män är snyggare. Hört klyschan "Du kommer att möta en lång, mörk man"? Har ni någonsin hört en svensk kvinna säga att drömmannen är vit/blåögd snarare än en mörk fransman/italienare/typ någon från medelhavet.

Är jag verkligen den enda här som förstår det? Alla andra här verkar så frågande.
Ytterligt få kvinnor tycker en neger är snyggare än en vit person.
Citera
2016-04-02, 10:17
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ja med "en lång mörk man" syftas knappast på en buntuneger med ett kycklingben i näsan.
Citera
2016-04-10, 14:01
Bannlyst
Ah, upplyftande, hämtade just in direktreklamen från brevlådan. Reklamen för Legoland är helt invandrarfri. Inte en neger eller arab så långt ögat når och barnen i reklamen bär namnen Kasper, Anna, Anton, Helena, Clara, Sofie, Jan och Christian. Det mörkaste jag ser skulle kunna vara en italienare längst fram i någon spårbunden historia.

Det du, Mona Sahlin. Din gamla häxa.
Citera
2016-04-12, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende

Mulatter är snyggast. Victor Ross

Dock märkligt att du säger att vita kvinnor bara gillar vita män. När det finns mängder med trådar här på fb där vita killar säger att blonda kvinnor är fula (spöken utan smink). Du tror inte det kan vara så att man dras till olikheter hos båda könen? Så vi utvecklas liksom.
Citera
2016-09-16, 20:07
Medlem
Tänkte bumpa denna tråd

IKEA älskar rasblanding, men bara då mannen är svart/brun och kvinnan ska vara vit. Här är 3 nya reklamsnuttar som alla har rasblanding och påtvingad multikultur.

https://www.youtube.com/watch?v=i6FAeycz2S4

https://www.youtube.com/watch?v=uBXhdrWr5QM

https://www.youtube.com/watch?v=ePghr5AqAH8

Lägg märke till dom stora mängderna tummen neråt. Självklart tillåter man inte kommentarer.
Citera
2016-09-17, 01:37
Medlem
rtyuios avatar
IKEA går nu i full retard mode och slår på stortrumman för propagandamaskineriet då de sätter in reklam som visar upp hur den nya multikulturella våta drömmen ska se ut för det "nya" Svenska folkhemmet. Med inte mindre än TRE reklamfilmer visar upp att vita kvinnor blir lyckliga med negrer och araber, men inte med vita män.

Vit kvinna med en neger kallad "förälskelsen".

https://www.youtube.com/watch?v=i6FAeycz2S4

En gravid vit kvinna med en arab kallad "värkar".

https://www.youtube.com/watch?v=uBXhdrWr5QM

Och i den tredje reklamfilmen dyker till slut en vit man upp varpå den vita kvinna blänger surt på honom där han ska hämta sitt barn kallad "Varannan vecka"

https://www.youtube.com/watch?v=t6OzlgXY1BY

Budskapet kan inte bli tydligare. Vita kvinnor ska föröka sig med negrer och araber, medan vita män är sådana man skiljer sig med. Vad är det för vidrig feministfitta som kommit på dessa filmerna?
Citera
2016-09-17, 02:01
Bannlyst
Komiskt/ironiskt med tanke på att Ingvar Kamprad är den största nazisten i Sverige.
Och, yes, jag känner snubben.
Citera
2016-09-17, 10:04
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimBastard
Komiskt/ironiskt med tanke på att Ingvar Kamprad är den största nazisten i Sverige.
Ingvar Kamprad är en av de största förebilderna för mej i Sverige, och om han var Nazist i ungdomen struntar jag fullständigt i. Det var många som hakade på Nazismen då det begav sej, men de hade inte Internet eller Google då. De var naiva och visste inte vart det barkade åt. Tänk till lite, ingen normalbegåvad människa skulle sympatisera med Nazismen idag!

Och din språkvård visar på en yngling, du känner inte Ingvar Kamprad alls! DU! Är ett ämne för extremvänstern, min fiende!
Citera
2016-09-17, 10:11
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimBastard
Ingvar är en halvdement fylltratt som knappast har med dagens IKEA-reklam att göra. Reklammakarna är som vanligt halvbögar och mångkulturrunkare som bor på Södermalm, inflyttade från Falköping eller Helsingborg. De är också väl medvetna om att deras största kundunderlag utgörs av araber och negrer, och inte den vita medelklassen.
Citera
2016-09-17, 20:36
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Ingvar är en halvdement fylltratt som knappast har med dagens IKEA-reklam att göra. Reklammakarna är som vanligt halvbögar och mångkulturrunkare som bor på Södermalm, inflyttade från Falköping eller Helsingborg. De är också väl medvetna om att deras största kundunderlag utgörs av araber och negrer, och inte den vita medelklassen.
Kalla kundunderlaget vad du vill, men "multikulti" trendar en del just nu. Ser detta manér hos flera av de större byråerna, bland annat F&B´s reklam för Volvo har nästan kommit att handla mer om vårt blandade ursprung än om själva bilen. Jävligt mycket människor - jävligt lite bil.

Det kommer alltid "nya" kategorier av människor att ta hänsyn till som reklamare, det är inte speciellt länge sedan "Dinkies" var hett, double income no kid, företrädesvis var det bögarna som nu inkluderades mer tydligt i kommunikationen. Vardagsmat idag, Sebbe i ICA-filmerna är ett tydligt exempel. Och de har relativt nyligen, som av en ren händelse, inkluderat en snubbe med utländsk härkomst.

För övrigt gillar jag din beskrivning av populationen på byråerna, även om den kanske inte är helt med verkligheten överensstämmande så ligger det en del i din beskrivning.
Citera
2016-09-18, 08:52
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Kalla kundunderlaget vad du vill, men "multikulti" trendar en del just nu. Ser detta manér hos flera av de större byråerna, bland annat F&B´s reklam för Volvo har nästan kommit att handla mer om vårt blandade ursprung än om själva bilen. Jävligt mycket människor - jävligt lite bil.

Det kommer alltid "nya" kategorier av människor att ta hänsyn till som reklamare, det är inte speciellt länge sedan "Dinkies" var hett, double income no kid, företrädesvis var det bögarna som nu inkluderades mer tydligt i kommunikationen. Vardagsmat idag, Sebbe i ICA-filmerna är ett tydligt exempel. Och de har relativt nyligen, som av en ren händelse, inkluderat en snubbe med utländsk härkomst.

För övrigt gillar jag din beskrivning av populationen på byråerna, även om den kanske inte är helt med verkligheten överensstämmande så ligger det en del i din beskrivning.
Det är givetvis så att reklambyråer är de första att haka på trender. Det ligger liksom i sakens natur. Dock är jag övertygad om att, när dessa nya trender föds, det är beroende av vilka typer av människor som jobbar på byråerna. Däremot tror jag inte att de har någon egentlig agenda med det. De är bara extremt känsliga för vart vindarna blåser, och blir därmed de första (mer eller mindre) att haka på det politiskt korrekta, samtidigt som det säljs in hos kunden som att "detta ligger i tiden".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in