Citat:
Ursprungligen postat av
flipflap
Det har debatterats i några inlägg om telefonintervjuer. Jag har Ganska mycket med unga människor att göra och kommunicerar dagligen med ett hundratal via mess och liknande.
Det intressanata är att de unga SVARAR inte på telefonsamtal! Fråga inte varför, jag vet inte. De finns ibland mess, insta och kik, osv.
Tror ni att något institut har metoder att nå dessa? Skicka brev , som SCB gjode till min 13 åriga dotter som hon skulle fylla i hur hon blivit behandlad på internet? ( ni vet kränkningar o bla bla)
Alltså, hör själva...DET statliga institutet som skall mäta hur ungdomar hanterar och bemöts på internet skickar *trumvirvel* ett 20 sidigt frågeformular i papper, som skall fyllas i med en penna, till en 13 åring. *står mållös*
Så kontentan är att jag tror och misstänker att telefoninstitut (brevinstitut) "skjuter på måfå in i mörkret" och att de saknar insikt och självkritik.
Opinion är inte riktigt mätbart just nu, vi är i en brytningstid.

Var det inte med en passus om att enkäten kan besvaras via webb också

, jag har fått liknande enkäter från kommunen om service och resvanor.
Sida upp och sida ned av frågor, blev trött bara av att se den.
Sen en annan sak, hur många idag har av ren lättja fast telefoni via bredbandet, men inte orkat koppla in en fast telefon.
Sifos metoder är inte tillförlitliga.