2016-09-30, 14:48
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Jag inbillar mig att man som offer faktiskt kan inbilla sig att man är kluven.

Förvisso, men tidigt syns signalerna att ring inte hit. Jag är psykiskt slut låt mig vara.
Det är inte lätt att komma loss från den här typen av män. Inte ens en anmälan räckte eftersom åklagaren inte hade videoförhör med henne. Ett svek helt enkelt.
Citera
2016-09-30, 14:52
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Om det stämmer att hon visste att han hade suttit på kåken i 12 år så var nog Lotta inte så värst smart trots allt.

Då visste hon ju hela tiden vad hon skaffade för typ av kille.

Ja hon visste det från allra första början. Helt galet... svårt att förstå att hon stannar kvar. Det finns i FUP i förhör med hennes syster Camilla, hon hade berättat för henne att han suttit på kåken i 12 år,mördat och var en fotbollshuligan. Ingen skugga över Lotta och det är rent fördärvligt det som hände henne men man önska nu att hon kunde haft kraft att ta sig ur och insett från början att det var en psykopat av rang!
Citera
2016-09-30, 14:54
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Vilka tusentals andra? Du kan ju förklara istället eftersom du uppenbarligen vet enligt ditt tidigare inlägg! Kan ju inte vara så svårt för dig, då slipper jag kolla tusen andra i den frågan. Är mycket intresserad av ditt svar för jag försöker förstå det här? Utan att vara dum i huvudet eller anses vara det av någon som dig. Det blir extra intressant att få ditt klargörande i det här och redovisat det som du har läst på om samhället, könsroller, psykopati, kvinnohat, relationsdynamik och allt annat relaterat.
Jag fattar inte heller ska jag säga. Jag fattar inte heller hur kvinnor tänker som vill ha en mupp som är tatuerad på skallen. Lotta är ju inte ensam om det heller.

En annan kvinna, Angelica, är ju tillsammans med Martin samtidigt som Lotta och beskriver också fall där hon hotas med stenar, knivar, krokar och gud vet vad.

Sedan avslutar hon förhöret med följande på frågan "Hur mår du idag":
"Det är upp och ned. Det jobbigaste är att jag tycker om honom. Jag har skuldkänslor att veta att hela Sverige hatar honom och veta att jag tycker om honom. Samtidigt kan jag inte koppla ihop honom till den personen som var med Lotta. Med mig var han en helt annan person"

HAN HOTADE FÖR HELVETE MED ATT MOSA HENNES ANSIKTE MED EN STEN!!!

Jag fattar inte. Jag kommer nog aldrig fatta detta beteende.
Citera
2016-09-30, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Förvisso, men tidigt syns signalerna att ring inte hit. Jag är psykiskt slut låt mig vara.
Det är inte lätt att komma loss från den här typen av män. Inte ens en anmälan räckte eftersom åklagaren inte hade videoförhör med henne. Ett svek helt enkelt.

Är helt med dig! Hon var helt enkelt inte just då mentalt stark nog att orka stå upp mot detta psyko. Man märker det mot slutet att hon vädjar snarare än att ryta ifrån... Och han kände väl av och utnyttjade just det. Usch.
Citera
2016-09-30, 15:14
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag fattar inte heller ska jag säga. Jag fattar inte heller hur kvinnor tänker som vill ha en mupp som är tatuerad på skallen. Lotta är ju inte ensam om det heller.

En annan kvinna, Angelica, är ju tillsammans med Martin samtidigt som Lotta och beskriver också fall där hon hotas med stenar, knivar, krokar och gud vet vad.

Sedan avslutar hon förhöret med följande på frågan "Hur mår du idag":
"Det är upp och ned. Det jobbigaste är att jag tycker om honom. Jag har skuldkänslor att veta att hela Sverige hatar honom och veta att jag tycker om honom. Samtidigt kan jag inte koppla ihop honom till den personen som var med Lotta. Med mig var han en helt annan person"

HAN HOTADE FÖR HELVETE MED ATT MOSA HENNES ANSIKTE MED EN STEN!!!

Jag fattar inte. Jag kommer nog aldrig fatta detta beteende.

Nej det är helt obegripligt för mig! Två likadana råkar han träffa, den ena slår han ihjäl till den milda grad att hon är helt oigenkännlig och den andra skall han krossa huvudet på med en sten. Hur fan träffas sådan här människor? Finns det ett speciellt Tinder som heter "psykopat söker musa" eller?? Jag får inte ihop logiken alls i det och den här jävla dåren kommer sannolikt göra om det igen. Längre fram i livet! Jag hoppas dock att han får en strömkabel i duschen när han duschar på Kumla eller några medfångar skär halsen av han. Han har förbrukat sin rätt att leva totalt... han skall bort!
Citera
2016-09-30, 15:21
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

Berörde det långt bak i tråden och jag kommenterar gärna igen....det stora sveket kommer inte från åklagare eller polis.
Det stora sveket kom ifrån Lottas familj, släktingar och i viss mån även vänner.

Det räcker inte med att Lotta och andra vet att mannen är en galning som hotar Lotta och antagligen kommer att ha ihjäl henne.
Polis och åklagare måste kunna bevisa det.
Det är inte så att jag på något sätt försvarar polis och åklagare. Men jag vill mena att Lottas familj skulle ha agerat "ryggrad" åt Lotta då hon var så knäckt.
Citera
2016-09-30, 15:36
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Berörde det långt bak i tråden och jag kommenterar gärna igen....det stora sveket kommer inte från åklagare eller polis.
Det stora sveket kom ifrån Lottas familj, släktingar och i viss mån även vänner.

Det räcker inte med att Lotta och andra vet att mannen är en galning som hotar Lotta och antagligen kommer att ha ihjäl henne.
Polis och åklagare måste kunna bevisa det.
Det är inte så att jag på något sätt försvarar polis och åklagare. Men jag vill mena att Lottas familj skulle ha agerat "ryggrad" åt Lotta då hon var så knäckt.

tror Lotta lade fram allt till sin släkt så att dom inte skulle behöva omyndigförklara henne eller inhysa henne, tror hon helt enkelt inte ville ligga dom till last.
Citera
2016-09-30, 15:51
Medlem
Har skummat igenom valda delar av FUP:en och det är verkligen skum läsning... Fattar inte Martins vänners inställning till honom, fattar desto mindre "flickvännen" Angelicas "kärlek".

Sen när man läser sms-konversationen Martin och Lotta haft sedan de träffades... WTF!?

Ingen skuld på Lotta, det är självklart inte hennes fel... Men varför? Hur dåligt man än mår psykiskt, hur pissigt man än mår? Varför?

Inser att jag är på tok för frisk för att förstå... Men jag kan inte tänka mig att någon skulle fortsätta visa intresse för mig om jag så bara lånade citat från en femminutersperiod från valfri tidpunkt skrivna av Martin. Tvärtom skulle jag förmodligen bli lämnad hyfsat omgående... Att få svar som dom Lotta skickade känns uteslutna, då snackar jag inte om svaren som är bara vänliga... Utan om de när hon efter veckor av psykiskt misshandel ändå säger sig älska Martin, att hon vill bo ihop med honom, att han är den enda i hennes hjärta osv.

Känns som att rättsväsendet skulle skött detta på ett annat sätt från första början.

I övrigt har min åsikt stärkts om att det blir livstids fängelse för mord. Att det är mord känns självklart och ganska lättbevisat med det som framkommit. Tror dessutom på ett långt fängelsestraff, minst 30år då jag har svårt att se, efter vad jag läst, att Martin någonsin kommer anses riskfri att släppa ut i friheten igen. Rättspsyk tror jag inte på, även om tanken att det förmodligen vore det bästa gnager. Oavsett kommer hans frihet de närmsta decennierna vara kraftigt begränsad.
Citera
2016-09-30, 16:04
Medlem
Mimurs avatar
Oavsett hur långt fängelsestraff han får så har han kommit billigt undan! Hon kom inte undan med livet i behåll...
Citera
2016-09-30, 16:06
Medlem
Yinool0401s avatar
Finns så mycket felaktigheter i tråden.

Det råder ju verkligen inget som helst tvivel om att dom två var ett par. Det är klart som korvspad att dom var ihop, framförallt i början så förnekades det av folk i närheten av Lotta.

Båda två har någon mental störning, det är see no evil hear no evil över storyn. Dvs två mentala sjukdomsfall som på något stört sett interagerar.

Sen att den ene visade sig vara mer störd än den andra såg vi alla.
Citera
2016-09-30, 16:35
Medlem
För 511:e gången på expressens löpsida. De verkar aldrig tröttna. Folk blir mördade varje vecka känns det som. Är deras liv inte lika intressanta?
Citera
2016-09-30, 16:42
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Har skummat igenom valda delar av FUP:en och det är verkligen skum läsning... Fattar inte Martins vänners inställning till honom, fattar desto mindre "flickvännen" Angelicas "kärlek".

Sen när man läser sms-konversationen Martin och Lotta haft sedan de träffades... WTF!?

Ingen skuld på Lotta, det är självklart inte hennes fel... Men varför? Hur dåligt man än mår psykiskt, hur pissigt man än mår? Varför?

Inser att jag är på tok för frisk för att förstå... Men jag kan inte tänka mig att någon skulle fortsätta visa intresse för mig om jag så bara lånade citat från en femminutersperiod från valfri tidpunkt skrivna av Martin. Tvärtom skulle jag förmodligen bli lämnad hyfsat omgående... Att få svar som dom Lotta skickade känns uteslutna, då snackar jag inte om svaren som är bara vänliga... Utan om de när hon efter veckor av psykiskt misshandel ändå säger sig älska Martin, att hon vill bo ihop med honom, att han är den enda i hennes hjärta osv.

Känns som att rättsväsendet skulle skött detta på ett annat sätt från första början.

I övrigt har min åsikt stärkts om att det blir livstids fängelse för mord. Att det är mord känns självklart och ganska lättbevisat med det som framkommit. Tror dessutom på ett långt fängelsestraff, minst 30år då jag har svårt att se, efter vad jag läst, att Martin någonsin kommer anses riskfri att släppa ut i friheten igen. Rättspsyk tror jag inte på, även om tanken att det förmodligen vore det bästa gnager. Oavsett kommer hans frihet de närmsta decennierna vara kraftigt begränsad.
jag håller fullständigt med! jag är vuxen kvinna, men jag förstår mig inte på vissa andra kvinnor och deras kvinnosyn. det är inte bara mänen som har förnedrade syn, utan kvinnor själva som nervarderar sig i stor omfattning.
både Lotta och Angelica är exempel på detta, de hade ju samma tolerans mot kräket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in