2016-09-30, 14:05
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Alla män som vill sitta i tråden och gnälla om att brudar är dumma i huvudet kan gott ta och läsa på om hur sådana här relationer fungerar, vilken typ av människor som (generellt sett) är GM och vilken typ av människor som (generellt sett) är BO. Om ni fortfarande inte fattar efter att ha läst på om samhället, könsroller, psykopati, kvinnohat, relationsdynamik och allt annat relaterat så är det faktiskt ni som är dumma i huvudet.

Gnäller inte om att brudar är dumma i huvudet, det finns ju liknande fall om än betydligt ovanligare i omvända förhållanden med. Men det som jag hänger upp mig på att redan omedelbart i denna relationen så utsattes hon för misshandel och hot. Och stannar kvar efter det!!! samt har den kontakt hon har med han. Hon har dessutom berättat för sin kompis enligt förhör att hon visste att han suttit 12 år på kåken och vår "Djurgårdshulligan" och att han mördat en person innan. Förklara då för mig som är en helt normalt funtad person hur i helvete könsroller,psykopati,kvinnohat samt relationsdynamik fungerar i det fallet?
Jag kan mer förstå att i en relation som inledningsvis är underbar under något år övergår till allt mer kontrollerande för då har ju den personen som utsätter den andra haft tid på sig att bryta ner och skapa denna situation under en tid. I det här fallet med Lotta så börjar det omedelbart i princip och hon är medveten om dårens bakgrund. Jag får inte ihop detta alls, men jag är nog dum i huvudet!
Citera
2016-09-30, 14:06
Bannlyst
M säger att L köpt steroider av han? Samt att dom i stort sett vart halvcolatorskar ändå sedan slutet av feb, vad säger obduktionsvaren på detta?? ej hunnit så långt i fuppen.
Citera
2016-09-30, 14:15
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Gnäller inte om att brudar är dumma i huvudet, det finns ju liknande fall om än betydligt ovanligare i omvända förhållanden med. Men det som jag hänger upp mig på att redan omedelbart i denna relationen så utsattes hon för misshandel och hot. Och stannar kvar efter det!!! samt har den kontakt hon har med han. Hon har dessutom berättat för sin kompis enligt förhör att hon visste att han suttit 12 år på kåken och vår "Djurgårdshulligan" och att han mördat en person innan. Förklara då för mig som är en helt normalt funtad person hur i helvete könsroller,psykopati,kvinnohat samt relationsdynamik fungerar i det fallet?
Jag kan mer förstå att i en relation som inledningsvis är underbar under något år övergår till allt mer kontrollerande för då har ju den personen som utsätter den andra haft tid på sig att bryta ner och skapa denna situation under en tid. I det här fallet med Lotta så börjar det omedelbart i princip och hon är medveten om dårens bakgrund. Jag får inte ihop detta alls, men jag är nog dum i huvudet!

Om det stämmer att hon visste att han hade suttit på kåken i 12 år så var nog Lotta inte så värst smart trots allt.

Då visste hon ju hela tiden vad hon skaffade för typ av kille.
Citera
2016-09-30, 14:16
Medlem
Mooskys avatar
Jag läser vad kontaktpersonen han haft på Hall säger om honom och vad han talade om då han satt i någon grupp. Han menade att ska man döda någon ska man se till att vara på psyk innan så man får rättspsykiatrisk vård istället för fängelse.
Vilken felaktig bedömning han måste har gjort.
Citera
2016-09-30, 14:21
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Några citat från Cantwells artikel om fallet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article23618174.ab

Kort sagt, Lotta hade varit vid liv om hon inte gjort det ödesdigra felvalet att tänka med en annan kroppsdel än hjärnan, man måste vara både blind och döv för att inte fatta att MJ är smuts av den värsta sort, det sägs ju att vi män tänker med kuken men uppenbarligen så är kvinnor lika primitiva.

Tja, det är väl minst 4-5 tjejer i den här FU, och ingen av dom var väl medveten om att han skulle kunnat slå ihjäl dom. Det är väl mer så att samhället misslyckats att ha den här typen av människa inlåst. Det är ganska uppenbart att han ställde sig in först och sedan presenterade sig och det är alltid svårare att komma ifrån en stalker. Du försöker lägga skuld på offret och det är ganska misslyckat eftersom samhället hade flera chanser att undvika att Martin begick fler mord.
Citera
2016-09-30, 14:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag läser vad kontaktpersonen han haft på Hall säger om honom och vad han talade om då han satt i någon grupp. Han menade att ska man döda någon ska man se till att vara på psyk innan så man får rättspsykiatrisk vård istället för fängelse.
Vilken felaktig bedömning han måste har gjort.
Var i FUP hittar du detta?
Citera
2016-09-30, 14:23
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Förklara då för mig som är en helt normalt funtad person hur i helvete könsroller,psykopati,kvinnohat samt relationsdynamik fungerar i det fallet?

Varför ska jag förklara något som redan förklarats tusentals gånger av andra? Är du intresserad på allvar kan du googla dig till dina svar, för de finns i massor på internätet.

Citat:
Ursprungligen postat av victortich
M säger att L köpt steroider av han? Samt att dom i stort sett vart halvcolatorskar ändå sedan slutet av feb, vad säger obduktionsvaren på detta?? ej hunnit så långt i fuppen.

analysrapporten i FUP ger att MJ är helt fullproppad av steroider, dock ingen koks. Kola försvinner ju dock på bara några dagar.
Citera
2016-09-30, 14:31
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Var i FUP hittar du detta?

728 729 i del3 2 av 2

Citat:
W kom och tänka på något han sa då han var på Hall. Det var sommaren 2015, då han satt i en diskussion med andra intagna. Martin hade sagt att det var mycket lättare att vistas på rättpsykiatrin än i fängelse.
Då var det någon av de intagna som frågat om man kunde påverka så att man hamnade på
rättpsykiatrin istället.
Martin hade då sagt att om han någon gång begår ett brott eller mörda någon, så ska han se
till att han söker vård innan så att det finns dokumenterat vilket gör det lättare att dömas till rättspsykiatrisk vård.

Citera
2016-09-30, 14:38
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Varför ska jag förklara något som redan förklarats tusentals gånger av andra? Är du intresserad på allvar kan du googla dig till dina svar, för de finns i massor på internätet.

Vilka tusentals andra? Du kan ju förklara istället eftersom du uppenbarligen vet enligt ditt tidigare inlägg! Kan ju inte vara så svårt för dig, då slipper jag kolla tusen andra i den frågan. Är mycket intresserad av ditt svar för jag försöker förstå det här? Utan att vara dum i huvudet eller anses vara det av någon som dig. Det blir extra intressant att få ditt klargörande i det här och redovisat det som du har läst på om samhället, könsroller, psykopati, kvinnohat, relationsdynamik och allt annat relaterat.
Citera
2016-09-30, 14:41
Medlem
Måste säga - utan att öht skuldbelägga henne i detta på något sätt - att det är förvånande hur mycket L faktiskt spelar med i hans jargong, jamsar tillbaka, ömsom beskyller honom för otrohet och ömsom förklarar sin kärlek, bjuder in till lite sex en eftermiddag... det är som om hon blivit medberoende och fallit in i liknande mönster som han på bara några månader. Jag vet inte, det kanske är klassiskt.

Därtill detta vansinniga och destruktiva användande av Facebook?! Lägg till mig, blocka mig! Ser att du är online din jävel, varför har du den bilden? Blockad! Lägg till mig! ONLINE NU IGEN?

Sorglig läsning är det i alla fall, enligt mig har han uppvisat ALLA tecken på att vara en verkligt läskig och labil kille bara några veckor in i relationen. Man önskar ju att man kunde åka tillbaka i tiden och bara ruska om henne...
Citera
2016-09-30, 14:43
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Måste säga - utan att öht skuldbelägga henne i detta på något sätt - att det är förvånande hur mycket L faktiskt spelar med i hans jargong, jamsar tillbaka, ömsom beskyller honom för otrohet och ömsom förklarar sin kärlek, bjuder in till lite sex en eftermiddag... det är som om hon blivit medberoende och fallit in i liknande mönster som han på bara några månader. Jag vet inte, det kanske är klassiskt.

Därtill detta vansinniga och destruktiva användande av Facebook?! Lägg till mig, blocka mig! Ser att du är online din jävel, varför har du den bilden? Blockad! Lägg till mig! ONLINE NU IGEN?

Sorglig läsning är det i alla fall, enligt mig har han uppvisat ALLA tecken på att vara en verkligt läskig och labil kille bara några veckor in i relationen. Man önskar ju att man kunde åka tillbaka i tiden och bara ruska om henne...

Om man känner till den här typen av förhållande och män, så ser man att hon tidigt är helt slut.
Går sjukskriven och på psykiatrin och där framkommer hur hon mår. Hon försöker tidigt att komma ifrån honom vilket blir än mer hot och stalking. Ibland säger dom saker bara för att hålla personen lugn. Varför skrev hon ner och antecknade saker samt dokumenterade skadorna han gav henne?
Du inbillar dig väl inte att hon ville ha den här mannen?
Citera
2016-09-30, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Om man känner till den här typen av förhållande och män, så ser man att hon tidigt är helt slut.
Går sjukskriven och på psykiatrin och där framkommer hur hon mår. Hon försöker tidigt att komma ifrån honom vilket blir än mer hot och stalking. Ibland säger dom saker bara för att hålla personen lugn. Varför skrev hon ner och antecknade saker samt dokumenterade skadorna han gav henne?
Du inbillar dig väl inte att hon ville ha den här mannen?

Jag inbillar mig att man som offer faktiskt kan inbilla sig att man är kluven.
Något är det ju som gör att hon ändå åker och träffar honom och svarar på sms.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in