Jag tycker för övrigt att dylika människor gott kan avrättas, eller i sämsta fall låsas in på livstid. Denne underliga figur borde förklaras som icke-lämplig när han som sjuttonåring dödsmisshandlade en annan man.
Tjejer verkar vara förtjusta i mordiska kvinnomisshandlare, både denne figur och dennes bror verkar inte ha några problem med att hitta nya "offer". Riktigt roliga formuleringar överlag, de låter ungefär såhär: "Jo, jag tycker att det är jättekul att umgås med Martin och höra honom berätta hur han dödsmisshandlade en vakt, skojig kille att hänga på krogen med.". Socialt trevlig mördare låter för övrigt som ett riktigt kap.
Noterade för övrigt att flashbackfavoriten Jerzy Sarnecki är för övrigt ute och påpekar att bättre straff inte alls löser problemen.
EDIT: Förstår mig inte på den mycket underliga propagandatermen "hat emot kvinnor". Jag kanske är lite udda, men inte borde något som mördar män och misshandlar kvinnor beskrivas som "kvinnohatare".
Citat:
Det är tredje gången han döms för att han misshandlat kvinnor han har varit i en relation med, men första gången det resulterar i ett fängelsestraff.
Kan någon förklara detta? Är det inte olagligt att misshandla folk, eller får man bara böter?