2016-06-18, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nej, jag jämför dig med en pedofils tänkande. Likheten är att dom tror sig se att barnet själva väljer och det samma gör du. Sen hade dom inget förhållande i den mening du avser att upprepa ständigt.
Han ansåg säkert detta men det gjorde inte Lotta utan hon ville alltså inte ha honom.
Du får nog inse att du inte kommer vidare här för du har varken lagen eller saklighet med dig.
Dina egna erfarenheter och åsikter gäller inte då lagstiftaren säger sitt.

Men det vet ju ej du eller nån annan på
denna tråd vilken form av relation dom haft, genom
att Lotta valt att vara så hemlighetsfull.
Citera
2016-06-18, 21:42
Medlem
satanslillebrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Är de kvinnohatande brödernas mamma vid liv?

Nej hon dog då MJ var 6 år(?).
Citera
2016-06-18, 21:43
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Ovasett om det handlade om dagar, veckor eller en månad så hade ju Lotta ett val: avsluta relationen, anmäla brottet och stå för anmälan.

Citat:
sno
Själv är jag inte ett dugg förvånad över att GM och hans bror härmade den enda uppfostrarens beteende som de hade känt till under sin uppväxt - mammans. Mellan 5 och 12år fick fylltanten uppfostra GM precis som hon ville. Dvs. med knytnävarna. Inget under att GM hade stora svårigheter att i pubertetsåldern anpassa sig till styvmammans regler och familjen sökte hjälp utifrån.

Så bröderna hade inget val menar du? Bara Lotta som hade ett val enligt dig.
Tror du snärjer in dig själv i ett mycket uppenbart bittert hat.
Citera
2016-06-18, 21:45
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satanslillebror
Nej hon dog då MJ var 6 år(?).
Mamman lever inte utan avled 2006.
Citera
2016-06-18, 21:46
Medlem
satanslillebrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag tror inte att Martin slog vid första träffen, men vännerna har ju intygat att första smällen KOM relativt fort - inom några veckor bara.

Ovasett om det handlade om dagar, veckor eller en månad så hade ju Lotta ett val: avsluta relationen, anmäla brottet och stå för anmälan. Hon hade också möjlighet att gömma sig under en tidsperiod så att idioten hann lugna ner sig - som han gjorde under de två månaderna han satt inne och exflickvännen gjorde slut.

OM kvinnan däremot gör som Lotta: klagar till sin omgivning men dels förbjuder dem att agera dels låter bli att agera själv - då är det nära ögat att säga att hon även bär ansvaret över sitt öde på sina axlar.

Jag tror alla har fattat din sneda syn på saken, du har tjatat i flera dagar. Ett tips om du träffar en tjej sitt inte och tjata som du gör här för då lär hon dra efter ett tag.
Senast redigerad av satanslillebror 2016-06-18 kl. 21:50.
Citera
2016-06-18, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
Men det vet ju ej du eller nån annan på
denna tråd vilken form av relation dom haft, genom
att Lotta valt att vara så hemlighetsfull.

Att Lotta inte berättade om någon relation till GM är inte alls hemlighetsfull utan synnerligen naturligt om dom inte hade någon.

Relationen fanns i GMs fantasi för att HAN bestämt sig för att ha en med Lotta. Sedan stalkade han henne mest troligt dygnets alla timmar. Stå utanför porten när hon gick på jobbet, följde efter henne, på avstånd ibland och/eller kontakt, väntade på henne när hon slutade jobbet, ringde och SMSade mm

Att "bli av" med en sådan person är inte det lättaste, snarast tvärtom. VET jag detta? Jag utgår från att han använt samma modus operandi som de tidigare ex flickvänner kan berätta om.
Citera
2016-06-18, 22:02
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att Lotta inte berättade om någon relation till GM är inte alls hemlighetsfull utan synnerligen naturligt om dom inte hade någon.

Relationen fanns i GMs fantasi för att HAN bestämt sig för att ha en med Lotta. Sedan stalkade han henne mest troligt dygnets alla timmar. Stå utanför porten när hon gick på jobbet, följde efter henne, på avstånd ibland och/eller kontakt, väntade på henne när hon slutade jobbet, ringde och SMSade mm

Att "bli av" med en sådan person är inte det lättaste, snarast tvärtom. VET jag detta? Jag utgår från att han använt samma modus operandi som de tidigare ex flickvänner kan berätta om.
Ex-flickvänner, till skillnad ifrån Lotta menar du?

Jag är alldeles övertygad om att han hade mer relation med henne än tvärtom, men lika övertygad är jag om att hon gett honom något att gå på. I alla fall att hon var med på noterna inledningsvis, tror inte att han bara valde ut henne på facebook helt utan vidare och sen körde på trots noll och nada respons från motparten.
Citera
2016-06-18, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du vet inget om hennes möjligheter. Du vill bara att kvinnan i sammanhanget ska vara så dålig och usel som möjligt, så du kan ge kräket en möjlighet till offerkofta och ursäkter till varför han dödade henne. Samma visa kör du fast med olika sjuka förklaringar. Inse du har problem.

Det är de här kvinnorna som har fått problem. Mitt liv fortsätter som vanligt..
Citera
2016-06-18, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Ex-flickvänner, till skillnad ifrån Lotta menar du?

Jag är alldeles övertygad om att han hade mer relation med henne än tvärtom, men lika övertygad är jag om att hon gett honom något att gå på. I alla fall att hon var med på noterna inledningsvis, tror inte att han bara valde ut henne på facebook helt utan vidare och sen körde på trots noll och nada respons från motparten.

Lotta kanske skämdes inför sin syster och ville inte erkänna att hon de facto HADE en relation med en tungt kriminell man.

Hennes väninnor däremot - som dessutom själva hade liknande erfarenheter - fick veta sanningen.
Citera
2016-06-18, 22:25
Medlem
FlamingBacons avatar
Jag tycker för övrigt att dylika människor gott kan avrättas, eller i sämsta fall låsas in på livstid. Denne underliga figur borde förklaras som icke-lämplig när han som sjuttonåring dödsmisshandlade en annan man.

Tjejer verkar vara förtjusta i mordiska kvinnomisshandlare, både denne figur och dennes bror verkar inte ha några problem med att hitta nya "offer". Riktigt roliga formuleringar överlag, de låter ungefär såhär: "Jo, jag tycker att det är jättekul att umgås med Martin och höra honom berätta hur han dödsmisshandlade en vakt, skojig kille att hänga på krogen med.". Socialt trevlig mördare låter för övrigt som ett riktigt kap.

Noterade för övrigt att flashbackfavoriten Jerzy Sarnecki är för övrigt ute och påpekar att bättre straff inte alls löser problemen.

EDIT: Förstår mig inte på den mycket underliga propagandatermen "hat emot kvinnor". Jag kanske är lite udda, men inte borde något som mördar män och misshandlar kvinnor beskrivas som "kvinnohatare".

Citat:
Det är tredje gången han döms för att han misshandlat kvinnor han har varit i en relation med, men första gången det resulterar i ett fängelsestraff.

Kan någon förklara detta? Är det inte olagligt att misshandla folk, eller får man bara böter?
Senast redigerad av FlamingBacon 2016-06-18 kl. 22:35.
Citera
2016-06-18, 22:30
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Han försökte dessutom få henne att säga upp bekantskapen med sina vänner, få henne uppsagd från sitt jobb och stänga in henne så mycket som möjligt!
Citera
2016-06-18, 22:45
Medlem
Garderobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Hoppas han tas om hand på fängelset. Vet att såna som slår kvinnor inte är speciellt populära där.
Det vore en välgärning. Men hur troligt är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in