Vad vi vet, är ju att Fing B är sönderblankad. Hade själv en tro att rapporten Q3 skulle innebära en förändring, men inte nu längre.
Blankarna tror på en minskad marknadsandel för Fing kommande år och att smartcarden inte blir aktuellt förrän 2018, om ens då.
Teknikutvecklingen kan springa ifrån smartcarden. Snart kommer alla betalningar ske över mobilen och korten blir bara nyttjade i nödfall, när batteriet är slut, mobilen stulen etc.
Men att då satsa på en dyr FPS på korten tror jag blir en alltför kostsam lösning då korten endast kommer att användas tillfälligtvis när mobilen inte fungerar som den ska.
Blankarna kommer inte att släppa aktien, om det nu inte skulle komma några oväntande remarkabla goda nyheter för FPC, vilket jag i nuläget har svårt att tänka mig.
Konkurrensen ökar ju helt uppenbart med Qualcomm och Goodix. Det ser vi ju på de mobiler de har DW i. Smartcarden skulle ju lanseras Q3 men än har vi inte sett eller hört något om det.
Tror inte längre att Fing B är den självklara aktien på börsen. Kan se hur den harvar runt 100 kr en längre tid för att sen trilla ner till ca 70 kr.