2016-09-25, 12:26
Avslutad
Han har ju bevisligen gjort mkt bra för bolaget men hans twittrande borde han lugna sig med kan jag tycka.
2016-09-25, 14:23
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
På Twitter skriver Johan Carlström att FPC skall öka sitt marknadsvärde upp till 3 gånger inom 24 månader. Är detta seriöst att skriva så? Borde en storägare verkligen bete sig på det viset?
Om det ligger ett fientligt bud och gömmer sig kanske det blir förståeligt om det kommer "150kr, deal or no deal?".

Tyvärr saknas kunskaperna i ägarlistan.

2016-09-26, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Han har ju bevisligen gjort mkt bra för bolaget men hans twittrande borde han lugna sig med kan jag tycka.

Det har man ju önskat i flera år nu. Det lär dock inte hända.
2016-09-28, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det har man ju önskat i flera år nu. Det lär dock inte hända.

Anonymous Broker
811 764 Netto köp idag

Vad vet Anon som ni inte vet?

För att underlätta för de som har inte så mycket tid att läsa alla kommentar i olika FPC Forum

http://fingerprints.club/viewforum.php?f=5

Prognos - Aktiekurs - Snacka andra Aktier mm - Fingerprints.club
2016-09-28, 16:58
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VeriteHeaton
Anonymous Broker
811 764 Netto köp idag

För att underlätta för de som har inte så mycket tid att läsa alla kommentar i olika FPC Forum

http://fingerprints.club/viewforum.php?f=5

Prognos - Aktiekurs - Snacka andra Aktier mm - Fingerprints.club

Går ju dock också att vända på det..

Anonymous Broker
-5 934 195 793 Netto sälj (kr) 1 månad
2016-09-29, 01:24
Medlem
Vad vi vet, är ju att Fing B är sönderblankad. Hade själv en tro att rapporten Q3 skulle innebära en förändring, men inte nu längre.

Blankarna tror på en minskad marknadsandel för Fing kommande år och att smartcarden inte blir aktuellt förrän 2018, om ens då.
Teknikutvecklingen kan springa ifrån smartcarden. Snart kommer alla betalningar ske över mobilen och korten blir bara nyttjade i nödfall, när batteriet är slut, mobilen stulen etc.
Men att då satsa på en dyr FPS på korten tror jag blir en alltför kostsam lösning då korten endast kommer att användas tillfälligtvis när mobilen inte fungerar som den ska.
Blankarna kommer inte att släppa aktien, om det nu inte skulle komma några oväntande remarkabla goda nyheter för FPC, vilket jag i nuläget har svårt att tänka mig.

Konkurrensen ökar ju helt uppenbart med Qualcomm och Goodix. Det ser vi ju på de mobiler de har DW i. Smartcarden skulle ju lanseras Q3 men än har vi inte sett eller hört något om det.

Tror inte längre att Fing B är den självklara aktien på börsen. Kan se hur den harvar runt 100 kr en längre tid för att sen trilla ner till ca 70 kr.
2016-09-29, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123

Tror inte längre att Fing B är den självklara aktien på börsen. Kan se hur den harvar runt 100 kr en längre tid för att sen trilla ner till ca 70 kr.

Det är väl bara att sälja om du tycker det är så jobbigt
2016-09-29, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomenia
Det är väl bara att sälja om du tycker det är så jobbigt

Har redan sålt av allt i omgångar men tänkte jag skulle in billigt igen.
2016-09-29, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
Har redan sålt av allt i omgångar men tänkte jag skulle in billigt igen.

Men om du tänkte att du skulle komma in billigt igen, finns där förväntningar om någon sort, eller hur? Men som du borde vet, om och när FPC får ett stort order från Mastercard eller Visa, kommer det att studsa upp jäkla fort. Och där finns en risk att du sitter på perrongen? Jag är inte villig att ta risken, nerverna...
2016-09-29, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeriteHeaton
Men om du tänkte att du skulle komma in billigt igen, finns där förväntningar om någon sort, eller hur? Men som du borde vet, om och när FPC får ett stort order från Mastercard eller Visa, kommer det att studsa upp jäkla fort. Och där finns en risk att du sitter på perrongen? Jag är inte villig att ta risken, nerverna...

Jag tror inte på nåt lyft i närtid men vill in och köpa billigt för att sälja av efter nån uppgång på 3-4 kr.
2016-09-30, 12:59
Medlem
Stygotiuss avatar
Blankningarna i FING puttrar på bra och är upp nästan 3 procentenheter senaste månaden. Blankas 0,12 procentenheter till är FING det best blankade bolaget på Stockholmsbörsen.
2016-09-30, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Blankningarna i FING puttrar på bra och är upp nästan 3 procentenheter senaste månaden. Blankas 0,12 procentenheter till är FING det best blankade bolaget på Stockholmsbörsen.

Best?

Nej det är det inte, det mest blankade bolaget är Intrum Justitia.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in