2016-09-30, 13:08
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Best?

Nej det är det inte, det mest blankade bolaget är Intrum Justitia.

Mest, skulle det stå. Intrum är det mest blankade nu ja, det är därför jag skriver att OM ytterligare 0,12 procentenheter blankas så är FING det mest blankade.
Senast redigerad av Stygotius 2016-09-30 kl. 13:11.
2016-10-03, 17:20
Medlem
Alltså, fingägarna på Placeraforumet är bara för mycket!

Att blankarna fortsätter att öka kan inte accepteras! Nu skriver de till FI, uppdrag granskning, tv4, tidningarna...så jävla patetiskt så man skäms!

Uppenbarligen tror en del att Fing kommer att tappa, och korten kan dröja länge, men NEJ så får det inte vara enligt sekten! Tycker faktiskt det är en säljsignal i sig....

Tror många köpt dyrt över 500:- gamla kursen, och nu är fångar som vägrar realisera en förlust.

Jag ser en uppsida i fing fortfarande men det kan dröja.
2016-10-03, 19:04
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
Att blankarna fortsätter att öka kan inte accepteras! Nu skriver de till FI, uppdrag granskning, tv4, tidningarna...så jävla patetiskt så man skäms!

Haha, ja. Det där gäller alla sektaktier. WNT, TMG, och så vidare.
2016-10-03, 19:30
Medlem
utan.att.stannas avatar
Blir illamående av sektens tjat om blankare. Synd för det car en trevlig tid en gång för lönge sedan.
2016-10-04, 10:09
Medlem
Crowhater alltså! Den mannen har fått hybris, helt jävla urspårad!

Sitter o skriver i aggressiv ton, att man SKA INTE SÄLJA om ett bud kommer!
Nej småspararna ska HÅLLA IHOP och vänta på högre bud...

Alltså..vem fan är han att sitta o domdera? Jag säljer när fan jag vill, trejdar hur mycke jag vill, ska han skita i.

Crow har blivit en patetisk jävel. Längtar till den dagen han säljer, vilken hönsgård det blir!
2016-10-04, 10:32
Medlem
Harry_s avatar
Citat:

Alltså..vem fan är han att sitta o domdera? Jag säljer när fan jag vill, trejdar hur mycke jag vill, ska han skita i.

Crow har blivit en patetisk jävel. Längtar till den dagen han säljer, vilken hönsgård det blir!

du gör som du vill
2016-10-04, 18:02
Medlem
zorb89s avatar
Citat:

Nja här har han 100% rätt.

Kan själv förklara detaljerna om det sker och budet faktiskt kommer.

MSI flaggade upp med 16m köpoptioner för ett par dagar sedan så många saker känns skumt.

Men som sagt, tänker inte göra något jätteinlägg om något som KANSKE håller på att hända men kommer skriva här om så sker.
2016-10-04, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Nja här har han 100% rätt.

Kan själv förklara detaljerna om det sker och budet faktiskt kommer.

MSI flaggade upp med 16m köpoptioner för ett par dagar sedan så många saker känns skumt.

Men som sagt, tänker inte göra något jätteinlägg om något som KANSKE håller på att hända men kommer skriva här om så sker.

Förstod jag det här rätt nu? Att MSI ställt ut 16 miljoner köpoptioner för att eventuellt nyttja vid bud?
2016-10-04, 22:26
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtz
Förstod jag det här rätt nu? Att MSI ställt ut 16 miljoner köpoptioner för att eventuellt nyttja vid bud?
Blivit lite osäker, ska dubbelkolla det med någon större makt.
2016-10-05, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Blivit lite osäker, ska dubbelkolla det med någon större makt.
Låter ju lite skumt alltså. DM'a gärna vid eventuellt svar. Du är grym zorb keep the work up!
2016-10-05, 20:54
Medlem
LexComs avatar
Citat:

Uppenbarligen tror en del att Fing kommer att tappa, och korten kan dröja länge, men NEJ så får det inte vara enligt sekten! Tycker faktiskt det är en säljsignal i sig....

Tror många köpt dyrt över 500:- gamla kursen, och nu är fångar som vägrar realisera en förlust.

Man behöver ju inte vara Einstein för att upptäcka att det pågår en del märkliga saker med alla körningar. Massiva dumpningar av aktier för att knocka warranter och driva ner kursen vid specifika tillfällen. Stora positioner som läggs in i callen som sedan tas bort precis innan öppning/stängning.

För att inte tala om märkliga analyser och konstiga artiklar.

Tittar man på intrum justitia som väl är det enda bolaget med ett högre antal blankade aktier så ser man inte alls samma körningar upp och ner av anonyma mäklare. Min enkla teori runt det är att man i de allra flesta fall när man ligger kort på ett uppriktigt sätt tror att aktien är på väg ner och man likt långliggare sitter relativt lugnt i båten och inväntar nedgången för att sedan täcka.

Varför ser vi inte det lugna beteende i FPC? Jag tror helt enkelt att det är något annat som ligger bakom. Om det är så enkelt så att det samarbetas för att få ner kursen så att blankarna kan täcka sina positioner eller om det är något annat mer komplicerat vet jag inte. Men de massiva körningarna av anonyma mäklare är inte normal.

Sedan kan jag hålla med om att det skriks för mycket i placeras forum även om det i vissa fall finns fog för det.
2016-10-05, 22:30
Medlem
Citat:

Absolut roligast på det forumet är att fansen där går fullständigt bananas när någon tycker fel, skriver en artikel med fel innehåll eller gräver i storägarens skumraskaffärer.. anmäler varje nedgång till alla möjliga myndigheter och gråter över att de tycker att storägaren blir dömd i förväg osv..

Att storägaren sen själv sitter och gör exakt samma sak när det gäller diverse olika personer som han anklagar för brott, deltagare konspirationer osv.. hänger ut folk till höger och vänster jublar de över och försvarar...

Ifrågasätter någon det så heter det att han har all rätt att utnyttja det fria ordet.. OK, borde inte det gälla även de som är emot honom då??

Håller med i vad någon annan skrev.. antagligen sitter en jäkla massa småsparare fast med alldeles för stor insats köpt på alldeles för hög nivå i hopp om 1000 nya % enligt vad forumgudarna utlovat..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in