2016-03-18, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Enbent? De tillverkar ju en (nåja) produkt, så det är inte en rättvis beskrivning.

Kinestelefonerna du skriver om omsätter enorma pengar, men du vet såklart att FPC sitter i mobiler som i allra högsta grad finns i resten av världen också. Min Nexus 5x ligger här bredvid, för att nämna ett exempel.

Jag har också en Nexus 5X och tycker att fingerprinten fungerar finfint men det har ju egentligen inte med saken att göra.

Frågan är ju om FPC får tyngre investerare intresserade av aktien?

Har själv aktier i FPC men tror mer att det är lite kört med kursuppgångar i år. Blankningen är där för att stanna och så länge det inte finns större investerare så är det lätt att "köra" kursen.

Positivt är att omsättningen minskar..intresset för "trade" minskar...aktien blir mer stabil.

Kan på sikt medföra att intresset at blanka aktien också avtar.
2016-03-18, 21:43
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
FPC behöver stå med båda benen stadigt i marken. De behöver ha mer ägg i sin produktkorg annars så lär blankarna inte köpa tillbaka i år utan kommer att avvakta till 2017 innan de köper tillbaka och då under en riktig rysardipp.

Tills dess så styr de kursen som de vill. De sänker lätt Q1 rapporten och de kommande rapporterna om nu inte det finns några större tyngre investerare. Squeeze...glöm det!

Kursen kommer att stabiliseras av blankarna runt 450 - 500 kr. 500 och däröver ser vi aldrig mer!

Sen är väl frågan om en blankare lämnar så kommer säkert en ny hungrig baisseblankare..
Märkligt att du intagit denna position just nu och kan se in i framtiden? Varför såg du inte detta för 1-2 månader sedan om du var så bombsäker när aktien hoppade runt 5-600 kr? Jävla goja alltså. Det har bara gått 4 månader sen december, en piss i havet i det långa loppet. Så varken du, jag eller någon annan kan veta vad som händer en månad fram eller till sommaren.
2016-03-18, 21:47
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Vi har nivåer till sommaren (juni-juli) på minst 650 och troligtvis ATH över 700. Annars kan ni kalla mig Elof.
2016-03-18, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Vi har nivåer till sommaren (juni-juli) på minst 650 och troligtvis ATH över 700. Annars kan ni kalla mig Elof.

Elof, tror att vi ligger högre än i dag till hösten men det bli segt ATH mot november. Tror inte på ATH under 2016.

Om Du kan vänta och har tålamod så ser vi säkert kursuppgång mot slutet av 2017 och då ser vi
kurser runt 250 efter splitten.

Eller hur Elof??

Sen skall man inte glömma det skyfall som ligger om lur gällande ett mertal av Avanza ägare som bara längtar efter en kurs att sälja av till. Detta motverkar en kursuppgång på sikt. under 2016...
Senast redigerad av Builder123 2016-03-18 kl. 22:11.
2016-03-19, 03:39
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Elof, tror att vi ligger högre än i dag till hösten men det bli segt ATH mot november. Tror inte på ATH under 2016.

Om Du kan vänta och har tålamod så ser vi säkert kursuppgång mot slutet av 2017 och då ser vi
kurser runt 250 efter splitten.

Eller hur Elof??

Sen skall man inte glömma det skyfall som ligger om lur gällande ett mertal av Avanza ägare som bara längtar efter en kurs att sälja av till. Detta motverkar en kursuppgång på sikt. under 2016...
Trams. Ifall dina spådomar skulle slå in kallar jag dig Olof. Hej Olof!
2016-03-19, 09:54
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Jag har också en Nexus 5X och tycker att fingerprinten fungerar finfint men det har ju egentligen inte med saken att göra.

Frågan är ju om FPC får tyngre investerare intresserade av aktien?

Har själv aktier i FPC men tror mer att det är lite kört med kursuppgångar i år. Blankningen är där för att stanna och så länge det inte finns större investerare så är det lätt att "köra" kursen.

Positivt är att omsättningen minskar..intresset för "trade" minskar...aktien blir mer stabil.

Kan på sikt medföra att intresset at blanka aktien också avtar.
Dessa blankare tillskrivs nästan superkrafter. Kan någon förklara varför?
2016-03-19, 11:01
Medlem
Det är synd att tråden har förlorat har tappat så mycket i kvalité sedan stammisarna lämnade tråden.

Ni som klagar om blankarna, vad är fel med blankningen? Alla vill tjäna pengar på sina sätt.
2016-03-22, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maconero
Det är synd att tråden har förlorat har tappat så mycket i kvalité sedan stammisarna lämnade tråden.

Ni som klagar om blankarna, vad är fel med blankningen? Alla vill tjäna pengar på sina sätt.

Ibland är blankarna, eller de som nu trycker ner kursen, riktigt bra. Som idag då jag kunde gå in och köpa på mig på kurser runt 430. Det är verkligen ett reapris!

Man får passa på för snart går den upp mot 450 igen och då är det bara att sälja av.
2016-03-22, 17:30
Medlem
Citat:
Nu är vi på väg mot 500 kr!!!
Blankningarna ser ut att misslyckas..Tror dock på ett par "körningar" nästa vecka och då gäller det att vara beredd med köpknappen då dippen kommer. Sakta men säker så ser vi 500 komma. .
Skall vi tippa en Fingfredag nästa veckas fredag?

Hehe ja vad ska man säga om nivån på skribenterna i tråden? Smått komiskt och underhållande är det i alla fall
2016-03-22, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datan.
Hehe ja vad ska man säga om nivån på skribenterna i tråden? Smått komiskt och underhållande är det i alla fall

Jaha..vad är det för fel i mitt inlägg då? Jag är övertygad att förr eller senare kommer FPC att uppnå en kurs mot 450 kr. 500 kr var väl lite att ta i...men du måste också beakta att mitt tidigare inlägg var för ett tag sen...mycket förändras under tiden...

Idag ser vi att FPC kan komma upp mot 450 kr, kanske redan denna vecka!!! Och då är det sälj läge förståss!!!

Sen har jag så svårt att förstå att haussare på Placera forum som hela tiden haussar aktien på alla möjliga sätt. I höstas, november, var det "kanske Samsung" som haussade kursen..sen OMX30..."det blir trångt när alla skall in" och sen "uppköp kommer att ske..blankarna bye bye"...sen Samsung igen..och desperat.... "FPC kommer att köpas för 1500 kr eller därutöver per aktie"..
och nu "när alla blankare skall köpa tillbaka kommer kursen att gå rocket!!!!"

Så länge inte FPC har några större stöttor i form att större banken, kreditinstitut, så lär aktien vara
blankarnas och traidernas favorit. Vill de att aktien skall dippa så fixar de en dipp och vice versa.
Skall Du traida i aktien...gå på dagstraiding!!!

Jag säger bara...lyssna inte på sekten på Placera...De är bara efter att haussa aktien upp till onåbara höjder!!
Senast redigerad av Builder123 2016-03-22 kl. 18:32.
2016-03-22, 18:35
Medlem
Citat:
Jaha..vad är det för fel i mitt inlägg då? Jag är övertygad att förr eller senare kommer FPC att uppnå en kurs mot 450 kr. 500 kr var väl lite att ta i...men du måste också beakta att mitt tidigare inlägg var för ett tag sen...mycket förändras under tiden...

Idag ser vi att FPC kan komma upp mot 450 kr, kanske redan denna vecka!!! Och då är det sälj läge förståss!!!

Sen har jag så svårt att förstå att haussare på Placera forum som hela tiden haussar aktien på alla möjliga sätt. I höstas, november, var det "kanske Samsung" som haussade kursen..sen OMX30..."det blir trångt när alla skall in" och sen "uppköp kommer att ske..blankarna bye bye"...sen Samsung igen..och desperat.... "FPC kommer att köpas för 1500 kr eller därutöver per aktie"..
och nu "när alla blankare skall köpa tillbaka kommer kursen att gå rocket!!!!"

Så länge inte FPC har några större stöttor i form att större banken, kreditinstitut, så lär aktien vara
blankarnas och traidernas favorit. Vill de att aktien skall dippa så fixar de en dipp och vice versa.
Skall Du traida i aktien...gå på dagstraiding!!!

Jag säger bara...lyssna inte på sekten på Placera...De är bara efter att haussa aktien upp till onåbara höjder!!

450? Fått lära mig i denna tråden att det är 850 som gäller?
2016-03-22, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
450? Fått lära mig i denna tråden att det är 850 som gäller?

Ha ha ha ha ha

Kan vara läge att gå in och checka nu! I Avanza Forum nu gällande Fingerprints...Där är ingen hejd på hur de haussar kursen....
Senast redigerad av Builder123 2016-03-22 kl. 18:58.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in