2016-09-28, 20:23
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Bra inlägg!

Att sverige skulle ligga i topp i våldtäktstatistik är dock en icke sann iakttagelse.
Det var ett vågat uttalande. Låt oss se om vi kan reda ut det där en smula.
Citat:
ja vår statistik visar enorm höga siffror MEN! det beror på:
Seså, inga men nu! Fakta behöver mötas med fakta och inte floskler från genusapologister.
Citat:

1) anmälningsvillighet. Brå beräknar att var 5,6:e kvinna anmäler våldtäkt i Sverige, i andra länder är denna siffra högst troligt avsevärt lägre.
Citat behövs, samt ett syfte till varför denna siffra är den viktiga. För att illustrera varför jag säger så, kommer du få svar du inte gillar längre fram. Du får själv koppla ihop linjerna där du kan.
Citat:
I viss länder är det t.o.m straffbart att bli våldtagen, antingen rent juridiskt, du hamnar i fängelse eller socialt, du blir utrfryst och hamnar i ohållbara livssituationer.
Du och jag vet vilken kultur vi pratar om här. Du har i dessa länder ett åtagande att dölja dig själv, eller skylla dig själv. Att alltid gå med förkläde osv. Lång lista. Bryter du inte mot dem, blir du inte våldtagen. Så har de löst det. Att våldtäkter sker ändå, drabbar då bara såna som får skylla siog själv. De ska straffas för sin dumhet, eller liknande, är väl tanken. Ganska lik tanken att svenska män får skylla sig själv när de har sex med en kvinna, som väljer abort eller inte. Försörjningskravet kvarstår vare sig du får se barnet nånsin eller inte.
Citat:
2) VAD som räknas som våldtäkt skiljer mellan länder. Vilket ger Sverige högre siffror än andra som kanske inte ens betraktar våldtäkt inom äktenskapet som våldtäkt, eller våldtäkt av liten nygift flickbrud på 11 år som våldtäkt, vilket det faktiskt är.
Håller du dig till västländer är lagarna i stort sett de samma. Här sticker Sverige ut avsevärt. Värst i Europa förklara du med flickbrudar?
Det är för många kanske i din post. Vad sägs om att ta reda på fakta?
Citat:
3) Svensk statistik räknar också annorlunda än andra. Här säger vi 1 våldtäkt = 1 våldtäkt. 2 våldtäkter av samma person = 2 våldtäkter. I andra länder statistik är 1 våldtäktsman som våldtagit 20 kvinnor registrerad som 1. eller våldtäkt av 5 kvinnor vid samma tillfälle registrerad som 1 våldtäkt.
Inkorrekt igen.
Citat:
Allt detta sammantaget skapar höga siffror i västvärlden och extremt låga i andra delar.
Att tro att ex. Kongo har lite våldtäkter för att deras polisregister eller domstolsbeslut eller dito visar extremt låga siffror blir alltså så fel det kan bli.
Jag tror inte heller vi har nån som helst koll på länder som inte ingår i västländer med jämförbara civilisationer.
Citat:
Går alltså inte jämföra statistik på detta sätt rakt av. Vill man forska kring detta måste man ta till andra lösningar ex. anonyma enkäter och dito.
Nu till din första siffra: Brå beräknar att var 5,6:e kvinna anmäler våldtäkt i Sverige
År 2015 anmäldes 5860 brott som klassificerades som våldtäkter. Ditt första fel är din procentsats. Den korrekta procenten är 1% enligt NTU för året innan, dvs 2014.
Ponera nu att 10% av dessa är falskanklagelser. Den siffran har nämnts. Men den varierar mellan 9 och 12%. Så jag anger den till 10%.
Antag nu att ytterligare 20% av dessa är fall där tjejen blivit påkommen av sin partner och använder detta som "scapegoat". Antag nu att ytterligare 40% av dessa är sk drinkluder som trodde att de skulle få något "för besväret", men nobbades. Antag att 20% inte ens vet om de blivit våldtagna eller inte. Så kallade "fråga killen om han fått samtycke-fulla tjejer".
Nu till de 50-70% av alla våldtäkter där kvinnan inte kan visa vare sig att hon gjort motstånd eller sagt nej, där ord står mot ord.
En snabb uträkning ger för handen att alltför många ändå döms för våldtäkt. För att det helt enkelt inte var våldtäkt.

Som ung man, eller pojke kan du knappt anmäla det som brott. Att leta efter statistik på hur många domstolar som anser att män inte kan våldtas är lönlöst. Samma statistik hos polisen likaså.
Ingen ser det som ett brott att sätta på småpojkar, så Sverige är fullt eller halvfullt av tanter som satt det i system och trots att domar lyser stort och högt på löpsedlarna kan du inte se det eller ta in det.

Det blir inte bättre av att bli utsatt av män. Eller på fängelser, på idrottshallar, förskolor osv.
Du är varken skyddslös eller marginaliserad som kvinna. Hade du varit man och vetat det jag vet, hade jag haft sympatierna på din sida.
Senast redigerad av Pansarvecket 2016-09-28 kl. 20:26.
Citera
2016-09-28, 22:25
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Länka till ett exempel.

2) Nej för om det är flera män behöver de inte slå kvinnan de kan bara hålla fast henne. Dessutom gör kvinnan mindre motstånd eftersom det är mer upphetsande för henne.
Det är gjort sen tidigare men du tar inte in information.
Citera
2016-09-28, 22:35
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
1) Men det bygger på vad kvinnorna själva rapporterar alltså är det lögn,

du kan göra en studie på folk som säger att de har blivit kidnappade av aliens och 100% kommer att rapportera att de blev kidnappade. Det betyder inte att det är sant eller hur?

2) Det finns ingen date rape heller det är bullshit.

3) För att de vill ha sex med mannen. Sen ångrar de sig efteråt och säger att det var våldtäkt för att få uppmärksamhet. Om en kvinna skulle bli tvingad på riktigt (vilket i praktiken inte förekommer vi talar högst 1% av fallen) då skulle hon bara bli sexuellt upphetsad.

4) Du får citera det som du vill hävda jag tänker inte läsa igenom en massa trams.

5) Nej jag har självklart inte blivit utsatt för sexuella övergrepp varken när jag var 16 år eller senare men jag hade gillat det om jag hade blivit det.

6) Jag har inget speciellt intresse av våldtäkt det är en fas som man går igenom när man är ung sen växer man upp. Men många kvinnor idag växer inte upp (de är sexuellt frustrerade och det slår slint i skallen) så de är kvar på samma sexuella mognads nivå som en 16 åring det är patetiskt och pinsamt.
Någon sorts besatthet av våldtäkt har du eftersom du oavbrutet skriver om och förhärligar just våldtäkt.

Empiri och forskning tyder snarast på att den som snackar skit och ljuger här är du.
Citera
2016-09-28, 22:58
Medlem
lupacs avatar
Citat:
1) Men det bygger på vad kvinnorna själva rapporterar alltså är det lögn,

du kan göra en studie på folk som säger att de har blivit kidnappade av aliens och 100% kommer att rapportera att de blev kidnappade. Det betyder inte att det är sant eller hur?

2) Det finns ingen date rape heller det är bullshit.

3) För att de vill ha sex med mannen. Sen ångrar de sig efteråt och säger att det var våldtäkt för att få uppmärksamhet. Om en kvinna skulle bli tvingad på riktigt (vilket i praktiken inte förekommer vi talar högst 1% av fallen) då skulle hon bara bli sexuellt upphetsad.

4) Du får citera det som du vill hävda jag tänker inte läsa igenom en massa trams.

5) Nej jag har självklart inte blivit utsatt för sexuella övergrepp varken när jag var 16 år eller senare men jag hade gillat det om jag hade blivit det.

6) Jag har inget speciellt intresse av våldtäkt det är en fas som man går igenom när man är ung sen växer man upp. Men många kvinnor idag växer inte upp (de är sexuellt frustrerade och det slår slint i skallen) så de är kvar på samma sexuella mognads nivå som en 16 åring det är patetiskt och pinsamt.
Genom att hänvisa till aliens och kidnappningar byggde du en rejäl halmdocka. Jag diskuterar enbart kvinnornas upplevelser av sexuella övergrepp.

Det är du som pratar en massa skitsnack genom att påstå att våldtäktsoffren ljuger om sina upplevelser och att det bara är högst 1 % av samtliga anmälda våldtäkter som verkligen är det.

2) Date rapes existerar. Googla på termen så får du upp massor av fakta. Men du är väl förstås ett faktaresistent litet nättroll.

3) Det finns en del fall där kvinnan ångrar sig och polisanmäler mannen för våldtäkt. Men absolut inte 99 % av samtliga registrerade våldtäkter som du påstår vara falskanmälningar. Det kan du glömma. Bara dina sjuka fantasier.

Den typiska falskanmälaren är en tonårstjej som säger sig ha blivit våldtagen av en eller flera män, på en offentlig plats men blir till slut motbevisas genom utredning eller att signalementen på förövarna är så vaga.

http://www.ndaa.org/pdf/the_voice_vol_3_no_1_2009.pdf
Amerikansk forskning visar att mellan 2 och 8 % är falska anmälningar.

Liknande siffror i Sverige. Men du ska ha i åtanke att det är endast ca 20 % av alla våldtäkter (ca 100 per dag) som anmäls och kommer till rättsväsendets kännedom.

https://www.advokaten.se/Tidningsnummer/2008/Nr-4-2008-Argang-74/Felaktiga-forestallningar-om-falska-valdtaktsanmalningar-gor-att-de-mest-utsatta-kvinnorna-sviks/
Ca 7 % falska och felaktiga våldtäktsanmälningar. Mer än en tredjedel av målsägande som misstänks för falskanmälningar var psykiskt sjuka, hade sociala problem, alkohol- eller drogmissbrukare, hemlösa eller hade självdestruktiva tendenser. T ex tonårstjejer från trassliga hemförhållanden och med självskadebeteende.

4) Du är ett vetenskapsföraktande, ignorant och faktaresistent nättroll. Ingenting jag behöver bry mig om.

5) Skulle du tycka likadant efter att du blivit brutalt våldtagen och fått din kropp skändad av ett eller flera äckel? Lycka till!

6) Syftar du på dig själv? Du har klart visat att du är sexuellt frustrerad och befinner dig på samma mognadsnivå som en efterbliven 16 årig flicka, både mentalt och sexuellt. Det slår slint i skallen på dig, vilket är patetiskt och pinsamt. Sök vård på närmaste psykiatrisk klinik, så kanske läkaren kan ge dig elchocker eller ännu hellre lobotomi. Sen är du förhoppningsvis mer intellektuellt kapabel att föra en mer seriös och förnuftig debatt.
Citera
2016-09-28, 23:05
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Nej det här är dina egna sexuella fantasier.

När du får en pojkvän kommer du att förstå varför normala kvinnor tycker att kvinnor som blir våldtagna har tur.

Du inser inte att det där är troll?

1) Varför skulle en man reagera med frysning inför att ha sex med en kvinna?

2) Nej jag tror att du är en kvinna som har svårt att få en pojkvän.

3) Du menar "oh nej den här mannen vill ge mig gratis kuk oj så rädd jag blir" really now?

4) Ta en kall dusch.
Att ge dig det välmenande rådet att uppsöka psykiatrisk vård för dina plågsamma minnen från övergrepp är inga sexuella fantasier.

Jag har en fru, ingen pojkvän. Nej, normala kvinnor tycker ABSOLUT INTE att kvinnor som blir våldtagna har tur. Det är enbart din sjuka inställning som säger det.

Det är du som är ett oseriöst troll här på FB. Det finns studier om män som blir våldtagna av kvinnor. T ex den här. Den kan du inte avfärda som troll.

"Previous research indicating that male sex response can occur in a variety of emotional states, including anger and terror, are corroborated. Eleven cases of male sexual molestation by females are classified and described. A post-trauma reaction occurs in which sexual function and psychological state are affected."

1) Varför skulle inte en man kunna reagera med "frysning" genom att med våld eller hot om våld tvingas att penetrera kvinnans vagina? Bevisligen kan han få erektion, men det är en ofrivillig reaktion på gärningskvinnans handfasta beröring.

2) Jag är man och gift.

3) Det skulle du bli om en våldsman typ Hagamannen kastar omkull dig och ger dig "gratis kuk". Fråga hans offer, framför allt hon som nästan blev strypt till döds, om de tyckte det var skönt och ville att han skulle fortsätta. Du kan räkna med att få svar i form av feta smällar.

4) Ta en kall dusch själv.
Citera
2016-09-28, 23:09
Medlem
Pansarveckets avatar
Du som har källor på allt, hur vet du att det bara är 20% av våldtäkterna som anmäls?
Varför heter det mörkertal, när du har så bra koll på siffrorna menar jag?
Citera
2016-09-28, 23:14
Medlem
lupacs avatar
Citat:
1) Ja att bli överfallen av en kåt man är exakt samma sak som att bli anfallen av en björn.

2) Om det stämmer på pungråttor då måste det vara samma sak på människor. Till exempel fåglar kan flyga genom att vifta med vingarna och människor kan flyga genom att vifta med armarna.
1) Nu var det aggressiva och våldsamma sexualbrottslingar vi diskuterar, inte några vanliga kåta män. Om du vill veta hur det kändes att bli överfallen och nästan dödad av en våldtäktsman, fråga Hagamannens sista offer. Hon var så paralyserad av skräck inför hans hot om att våldta henne först och sedan döda henne.

2) Det finns flera studier som säger att "frysning" kan ske hos människor, inte bara hos pungråttor och andra däggdjur.

https://sapac.umich.edu/article/anatomy-trauma-0
"For example, sexual assault survivors frequently disclose “losing the ability to move and/or call out” during the attack which has sometimes been referred to as “rape-induced paralysis”(Marx, et al., 2008, p. 78).

It has been found that sexual assault is a type of traumatic event that causes almost all of the significant features associated with TI in non-human species; specifically “fear, contact and restraint.” In addition, there is evidence that suggests that the characteristics of rape-induced paralysis including “changes in body temperature, numbness, analgesia, uncontrollable shaking, suppressed vocal behavior, and vivid recall of details” bears a resemblance to characteristics known to be tied to TI (p. 79).
"

Fortsätt du med tramset om att jämföra människor med fåglar. Människan är liksom pungråttan ett däggdjur.

Flyg nu iväg från den här diskussionen. Vifta med dina små taniga armar. Kan små nättroll flyga? Det var som fan!
Citera
2016-09-29, 11:55
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Genom att hänvisa till aliens och kidnappningar byggde du en rejäl halmdocka. Jag diskuterar enbart kvinnornas upplevelser av sexuella övergrepp.

Men kvinnorna ljuger. Precis som folk som är offer för alien abductions ljuger.

Citat:
Det är du som pratar en massa skitsnack genom att påstå att våldtäktsoffren ljuger om sina upplevelser och att det bara är högst 1 % av samtliga anmälda våldtäkter som verkligen är det.

Om kvinnan inte fick rejält med stryk (tänk Hagamannen) hur lyckades mannen våldta henne?

Citat:
2) Date rapes existerar. Googla på termen så får du upp massor av fakta. Men du är väl förstås ett faktaresistent litet nättroll.

Lol. När jag gick i skolan hade vi en fet och ful amerikansk kvinna som var besatt av date rape (det skulle vara fysiskt omöjligt för en man att våldta henne) och tvingade oss att gå en kurs i det, vi fick ett stort kompendium med påhittade historier om kvinnor som hade blivit date raped, hon berättade alla sätt som man kunde bli date raped på, att även den snällaste killen skulle våldta om man var ensam med honom, det var helt sjukt. Behöver jag säga att ingen tog det på allvar?

Citat:
3) Det finns en del fall där kvinnan ångrar sig och polisanmäler mannen för våldtäkt. Men absolut inte 99 % av samtliga registrerade våldtäkter som du påstår vara falskanmälningar. Det kan du glömma. Bara dina sjuka fantasier.

Om det var våldtäkt var är skadorna?

Citat:
Den typiska falskanmälaren är en tonårstjej som säger sig ha blivit våldtagen av en eller flera män, på en offentlig plats men blir till slut motbevisas genom utredning eller att signalementen på förövarna är så vaga.

Ja men idag ljuger kvinnor i alla åldrar om våldtäkt.

Citat:
http://www.ndaa.org/pdf/the_voice_vol_3_no_1_2009.pdf
Amerikansk forskning visar att mellan 2 och 8 % är falska anmälningar.

Nej amerikansk forskning visar minst 50%.

Citat:
Liknande siffror i Sverige. Men du ska ha i åtanke att det är endast ca 20 % av alla våldtäkter (ca 100 per dag) som anmäls och kommer till rättsväsendets kännedom.

1) Nej siffrorna är 99% fake i alla länder.

2) Nej alla riktiga våldtäkter blir anmälda eftersom det är omöjligt att dölja att man har blivit seriöst misshandlad.

Citat:
https://www.advokaten.se/Tidningsnummer/2008/Nr-4-2008-Argang-74/Felaktiga-forestallningar-om-falska-valdtaktsanmalningar-gor-att-de-mest-utsatta-kvinnorna-sviks/
Ca 7 % falska och felaktiga våldtäktsanmälningar. Mer än en tredjedel av målsägande som misstänks för falskanmälningar var psykiskt sjuka, hade sociala problem, alkohol- eller drogmissbrukare, hemlösa eller hade självdestruktiva tendenser. T ex tonårstjejer från trassliga hemförhållanden och med självskadebeteende.

Om det inte är fake var är skadorna på kvinnan?

Citat:
4) Du är ett vetenskapsföraktande, ignorant och faktaresistent nättroll. Ingenting jag behöver bry mig om.

Svara på mina argument.

Citat:
5) Skulle du tycka likadant efter att du blivit brutalt våldtagen och fått din kropp skändad av ett eller flera äckel? Lycka till!

Det beror på hur bra påsättningen är men jag skulle inte klaga.
Citera
2016-09-29, 11:56
Medlem
Brukar du ha sex med tjejer som ligger blixtstilla som om de vore döda? Som inte på något sätt deltar i sexet? Inte på något sätt visar att de vill ha sex, eller gör något för dig?
Citera
2016-09-29, 12:00
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Du som har källor på allt, hur vet du att det bara är 20% av våldtäkterna som anmäls?
Varför heter det mörkertal, när du har så bra koll på siffrorna menar jag?
Om du vill veta vad mörkertal är för något så läs detta: "Summan av de oupptäckta och upptäckta men oanmälda brotten är mörkertalet."

Istället för att fråga mig kan du väl läsa NTU:s senaste publikation. Ta en titt på siffrorna där så kan du räkna ut hur många procent av människor i åldern 16-79 år som blivit utsatta för sexualbrott under det aktuella året. BRÅ har ju statistik över antalet anmälningar av nämnda brott.

https://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/valdtakt-och-sexualbrott.html
"Under 2015 anmäldes 18 100 sexualbrott, varav 5 920 rubricerades som våldtäkt. I den Nationella trygghetsundersökningen uppger 1,0 procent att de utsattes för sexualbrott under 2014.

I den Nationella trygghetsundersökningen (NTU) uppger 1,0 procent av befolkningen (16–79 år) att de blivit utsatta för sexualbrott under 2014, vilket motsvarar cirka 76 000 personer.
...
Mest utsatta är kvinnor mellan 16 och 24 år bland vilka 5,0 procent uppger att de har blivit utsatta för sexualbrott under 2014.
"

Plocka nu fram miniräknaren och räkna ut mörkertalet. Så svårt kan det väl inte vara?

Merapis påstående om att var 5-6:e svensk kvinna anmäler våldtäkt gäller inte specifikt för året x eller annat år. Hon menar säkerligen att en av 5 eller 6 kvinnor i världen utsätts för våldtäkt eller våldtäktsförsök under sin livstid.

Inte trodde du väl att 20 % av de svenska kvinnorna anmäler våldtäkt under ett och samma år, t ex 2015? Då skulle hela rättsväsendet braka ihop och digna under bördan av flera hundratusentals anmälningar.
Citera
2016-09-29, 12:02
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Jag har en fru, ingen pojkvän. Nej, normala kvinnor tycker ABSOLUT INTE att kvinnor som blir våldtagna har tur. Det är enbart din sjuka inställning som säger det.

Vilken normal kvinna gillar inte surprise dick?

Citat:
Det är du som är ett oseriöst troll här på FB. Det finns studier om män som blir våldtagna av kvinnor. T ex den här. Den kan du inte avfärda som troll.

"Previous research indicating that male sex response can occur in a variety of emotional states, including anger and terror, are corroborated. Eleven cases of male sexual molestation by females are classified and described. A post-trauma reaction occurs in which sexual function and psychological state are affected."

Ja det finns män som är attention whores också det betyder inte att kvinnor talar sanning.

Citat:
1) Varför skulle inte en man kunna reagera med "frysning" genom att med våld eller hot om våld tvingas att penetrera kvinnans vagina? Bevisligen kan han få erektion, men det är en ofrivillig reaktion på gärningskvinnans handfasta beröring.

För att det är roligt att ha sex? Det blir inte mindre roligt för att man blir tvingad det blir mer roligt då.

Citat:
2) Jag är man och gift.

För att gifta män är besatta av att män våldtar kvinnor.

Citat:
3) Det skulle du bli om en våldsman typ Hagamannen kastar omkull dig och ger dig "gratis kuk". Fråga hans offer, framför allt hon som nästan blev strypt till döds, om de tyckte det var skönt och ville att han skulle fortsätta. Du kan räkna med att få svar i form av feta smällar.

Om man inte gör motstånd då blir man inte skadad statistiskt sett.
Citera
2016-09-29, 12:14
Medlem
Babianens avatar
Citat:
1) Nu var det aggressiva och våldsamma sexualbrottslingar vi diskuterar, inte några vanliga kåta män. Om du vill veta hur det kändes att bli överfallen och nästan dödad av en våldtäktsman, fråga Hagamannens sista offer. Hon var så paralyserad av skräck inför hans hot om att våldta henne först och sedan döda henne.

1) För att en sexualbrottsling är inte bara en kåt man som har gått över gränsen? Han är en super-villain som typ Jokern.

2) Men Hagamannen är lika stor som en average kvinna det känns inte särskilt hotfullt. Det är mer sannolikt att kvinnan överdriver för att få uppmärksamhet.

Citat:
2) Det finns flera studier som säger att "frysning" kan ske hos människor, inte bara hos pungråttor och andra däggdjur.

https://sapac.umich.edu/article/anatomy-trauma-0
"For example, sexual assault survivors frequently disclose “losing the ability to move and/or call out” during the attack which has sometimes been referred to as “rape-induced paralysis”(Marx, et al., 2008, p. 78).

It has been found that sexual assault is a type of traumatic event that causes almost all of the significant features associated with TI in non-human species; specifically “fear, contact and restraint.” In addition, there is evidence that suggests that the characteristics of rape-induced paralysis including “changes in body temperature, numbness, analgesia, uncontrollable shaking, suppressed vocal behavior, and vivid recall of details” bears a resemblance to characteristics known to be tied to TI (p. 79).
"

Fortsätt du med tramset om att jämföra människor med fåglar. Människan är liksom pungråttan ett däggdjur.

Flyg nu iväg från den här diskussionen. Vifta med dina små taniga armar. Kan små nättroll flyga? Det var som fan!

1) Nyckelordet här är,

Citat:
sexual assault survivors frequently disclose “losing the ability to move and/or call out” during the attack which has sometimes been referred to as “rape-induced paralysis”

folk som är offer för alien abductions "frequently disclose" också att de inte kunde röra sig för att aliens har en freeze-ray som gör att folk inte kan röra sig. Ska vi tro på dem också?

2) Det är klart saker som gäller för däggdjur som råttor kan appliceras på människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in