Citat:
Det var ett vågat uttalande. Låt oss se om vi kan reda ut det där en smula.
Citat:
Seså, inga men nu! Fakta behöver mötas med fakta och inte floskler från genusapologister.
ja vår statistik visar enorm höga siffror MEN! det beror på:
Citat:
1) anmälningsvillighet. Brå beräknar att var 5,6:e kvinna anmäler våldtäkt i Sverige, i andra länder är denna siffra högst troligt avsevärt lägre.
Citat behövs, samt ett syfte till varför denna siffra är den viktiga. För att illustrera varför jag säger så, kommer du få svar du inte gillar längre fram. Du får själv koppla ihop linjerna där du kan.1) anmälningsvillighet. Brå beräknar att var 5,6:e kvinna anmäler våldtäkt i Sverige, i andra länder är denna siffra högst troligt avsevärt lägre.
Citat:
Du och jag vet vilken kultur vi pratar om här. Du har i dessa länder ett åtagande att dölja dig själv, eller skylla dig själv. Att alltid gå med förkläde osv. Lång lista. Bryter du inte mot dem, blir du inte våldtagen. Så har de löst det. Att våldtäkter sker ändå, drabbar då bara såna som får skylla siog själv. De ska straffas för sin dumhet, eller liknande, är väl tanken. Ganska lik tanken att svenska män får skylla sig själv när de har sex med en kvinna, som väljer abort eller inte. Försörjningskravet kvarstår vare sig du får se barnet nånsin eller inte.
I viss länder är det t.o.m straffbart att bli våldtagen, antingen rent juridiskt, du hamnar i fängelse eller socialt, du blir utrfryst och hamnar i ohållbara livssituationer.
Citat:
Håller du dig till västländer är lagarna i stort sett de samma. Här sticker Sverige ut avsevärt. Värst i Europa förklara du med flickbrudar?
2) VAD som räknas som våldtäkt skiljer mellan länder. Vilket ger Sverige högre siffror än andra som kanske inte ens betraktar våldtäkt inom äktenskapet som våldtäkt, eller våldtäkt av liten nygift flickbrud på 11 år som våldtäkt, vilket det faktiskt är.
Det är för många kanske i din post. Vad sägs om att ta reda på fakta?
Citat:
Inkorrekt igen.
3) Svensk statistik räknar också annorlunda än andra. Här säger vi 1 våldtäkt = 1 våldtäkt. 2 våldtäkter av samma person = 2 våldtäkter. I andra länder statistik är 1 våldtäktsman som våldtagit 20 kvinnor registrerad som 1. eller våldtäkt av 5 kvinnor vid samma tillfälle registrerad som 1 våldtäkt.
Citat:
Jag tror inte heller vi har nån som helst koll på länder som inte ingår i västländer med jämförbara civilisationer.
Allt detta sammantaget skapar höga siffror i västvärlden och extremt låga i andra delar.
Att tro att ex. Kongo har lite våldtäkter för att deras polisregister eller domstolsbeslut eller dito visar extremt låga siffror blir alltså så fel det kan bli.
Att tro att ex. Kongo har lite våldtäkter för att deras polisregister eller domstolsbeslut eller dito visar extremt låga siffror blir alltså så fel det kan bli.
Citat:
Nu till din första siffra: Brå beräknar att var 5,6:e kvinna anmäler våldtäkt i Sverige
Går alltså inte jämföra statistik på detta sätt rakt av. Vill man forska kring detta måste man ta till andra lösningar ex. anonyma enkäter och dito.
År 2015 anmäldes 5860 brott som klassificerades som våldtäkter. Ditt första fel är din procentsats. Den korrekta procenten är 1% enligt NTU för året innan, dvs 2014.
Ponera nu att 10% av dessa är falskanklagelser. Den siffran har nämnts. Men den varierar mellan 9 och 12%. Så jag anger den till 10%.
Antag nu att ytterligare 20% av dessa är fall där tjejen blivit påkommen av sin partner och använder detta som "scapegoat". Antag nu att ytterligare 40% av dessa är sk drinkluder som trodde att de skulle få något "för besväret", men nobbades. Antag att 20% inte ens vet om de blivit våldtagna eller inte. Så kallade "fråga killen om han fått samtycke-fulla tjejer".
Nu till de 50-70% av alla våldtäkter där kvinnan inte kan visa vare sig att hon gjort motstånd eller sagt nej, där ord står mot ord.
En snabb uträkning ger för handen att alltför många ändå döms för våldtäkt. För att det helt enkelt inte var våldtäkt.
Som ung man, eller pojke kan du knappt anmäla det som brott. Att leta efter statistik på hur många domstolar som anser att män inte kan våldtas är lönlöst. Samma statistik hos polisen likaså.
Ingen ser det som ett brott att sätta på småpojkar, så Sverige är fullt eller halvfullt av tanter som satt det i system och trots att domar lyser stort och högt på löpsedlarna kan du inte se det eller ta in det.
Det blir inte bättre av att bli utsatt av män. Eller på fängelser, på idrottshallar, förskolor osv.
Du är varken skyddslös eller marginaliserad som kvinna. Hade du varit man och vetat det jag vet, hade jag haft sympatierna på din sida.
Senast redigerad av Pansarvecket 2016-09-28 kl. 20:26.
Senast redigerad av Pansarvecket 2016-09-28 kl. 20:26.