2016-09-28, 08:33
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Du tror alltså inte att någon kan bli paralyserad av skräck vid ett överfall? Enkel kurs i Psykologi?

1) Inte om det är en kvinna som blir överfallen av en man. Det beror på,

a) män är inte särskilt skrämmande för kvinnor.

b) det är dominans alltså en man som håller ner dig och knullar dig. Alla kvinnor tycker att det är väldigt upphetsande.

2) En enkel kurs i evolutions-psykologi borde lära dig att alla kvinnor idag är avkomma till kvinnor som blev våldtagna under evolutionen och tyckte om det. Därför är kvinnor anpassade för att gilla våldtäkt.

3) Titta på de kvinnor de senaste åren som har gjort motstånd och blivit dödade. De flesta förde inte sina gener vidare eller hur? De kvinnor som inte gjorde motstånd (och gillade det) överlevde och kommer sannolikt att reproducera sig.

4) Därför är det bullshit att kvinnor mår dåligt av våldtäkt eller fryser av rädsla tvärtom kvinnor söker aktivt upp våldtäkts-situationer för att de njuter av att bli våldtagna.
Citera
2016-09-28, 08:46
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Men om man är hungrig och blir tvingad att äta är det väl bra?

2) Nope det gäller för alla kvinnor om man blir fysiskt stimulerad ett tag då blir man mentalt upphetsad. Därför är våldtäkt trams för att om mannen bankar på kvinnan tillräckligt länge kommer kvinnan att börja gilla det.
Om man är hungrig äter man av fri vilja. Få tycker om att få mat intryckt i käften av någon vårdslös jävel.
Hade du jobbat inom äldreomsorgen hade du begripit det.
Citera
2016-09-28, 08:49
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
1) Men vem gör motstånd mot att få sex? Hur dum i huvudet är man då? Om en man blev våldtagen av 5 kvinnor och gjorde motstånd så att de sköt honom skulle alla tycka att han var en idiot. Han kunde ha fått sex med 5 kvinnor men lyckades dö istället.

2) Det finns ingen vetenskap bakom det här. Vill du hävda det får du replikera det genom att induce den här frys reaktionen under labb förhållanden. Lycka till bro.

3) Men vad är fruktansvärt med att få sex? Det är ett bisarrt påstående.

4) Mitt belägg är att ingen tycker synd om män som blir våldtagna av kvinnor. Alla förstår att det var en bra upplevelse för mannen. Att det skulle vara annorlunda för kvinnor är bara trams.
Tusentals våldtäktsoffers empiriska bevis väger tyngre än ditt skitsnack.

Grejen är att du inte vet något om någonting överhuvudtaget. Du förkastar vetenskapen och förlöjligar våldtäktsoffer. Sen har du "jag tror att jag skulle bli kåt" som argument för att ingen annan upplever våldtäkt som fruktansvärt. Du har varken vetenskapliga belägg, empirism eller våldtäktsoffers utsgor till stöd för dina påståenden. Det gör dig inte direkt trovärdig.
Citera
2016-09-28, 08:51
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
1) Länka till domen.

2) Man går inte och tittar på fim med en man om man inte vill ligga med honom.

3) Man blir kåt av att bli tafsad på?

Jo, män och kvinnor umgås som vänner. Att du inte begriper det eller har några vänner är inte mitt problem.

Grejen är att du inte vet något om någonting överhuvudtaget. Du förkastar vetenskapen och förlöjligar våldtäktsoffer. Sen har du "jag tror att jag skulle bli kåt" som argument för att ingen annan upplever våldtäkt som fruktansvärt. Du har varken vetenskapliga belägg, empirism eller våldtäktsoffers utsgor till stöd för dina påståenden. Det gör dig inte direkt trovärdig.
Citera
2016-09-28, 08:53
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
1) Men om du hävdar att du är en kvinna som blev våldtagen (right?) då gick du självklart till polisen som grep mannen, det ledde till åtal, mannen blev dömd och du kan lägga upp domen.

2) Man umgås tillsammans för att få sex.

3) Nej man blir det även om man inte har lust.
Människor umgås ofta av sociala skäl, inte av sexuella. Jag umgås inte med mina vänner för att jag vill knulla med dem.
Citera
2016-09-28, 09:00
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Om man är hungrig äter man av fri vilja. Få tycker om att få mat intryckt i käften av någon vårdslös jävel.
Hade du jobbat inom äldreomsorgen hade du begripit det.

Men tänk om man är hungrig men inte har hunnit äta den dagen sen kommer någon och trycker in mat i munnen på dig. Då är det awesome eller hur?

Citat:
Tusentals våldtäktsoffers empiriska bevis väger tyngre än ditt skitsnack.

Vad är fruktansvärt med att få en kuk i sig?
Citera
2016-09-28, 09:34
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Men tänk om man är hungrig men inte har hunnit äta den dagen sen kommer någon och trycker in mat i munnen på dig. Då är det awesome eller hur?

Vad är fruktansvärt med att få en kuk i sig?
Idiot. Det är inte fantastiskt på något sätt alls. Jag vill inte bli matad om jag kan äta själv.

Gå ut och bli gruppvåldtagen, kom tillbaka sen och berätta hur kul det var när 5 äckel satte på dig gång på gång, slog dig, sparkade dig, ströp dig, nöp dig hårt, bet dig, körde upp trasiga flaskor i fittan och röven och slutligen dumpade dig i vattnet i söndertrasade kläder. Du kommer säkert uppskatta det din dumma jävel.
Citera
2016-09-28, 09:39
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Idiot. Det är inte fantastiskt på något sätt alls. Jag vill inte bli matad om jag kan äta själv.

Gå ut och bli gruppvåldtagen, kom tillbaka sen och berätta hur kul det var när 5 äckel satte på dig gång på gång, slog dig, sparkade dig, ströp dig, nöp dig hårt, bet dig, körde upp trasiga flaskor i fittan och röven och slutligen dumpade dig i vattnet i söndertrasade kläder. Du kommer säkert uppskatta det din dumma jävel.

1) Du är bara butthurt för att ingen kvinna vill våldta dig.

2) Men det är inte så grupp-våldtäkter ser ut. Gå och läs några domar. Det är vanligt vanilj sex med några killar i rad.
Citera
2016-09-28, 09:43
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
1) Du är bara butthurt för att ingen kvinna vill våldta dig.

2) Men det är inte så grupp-våldtäkter ser ut. Gå och läs några domar. Det är vanligt vanilj sex med några killar i rad.
Nej jag vill inte bli våldtagen, det är riktigt.

Det finns många exempel på grova gruppvåldtäkter. Gruppvåldtäkter är vanligtvis mer våldsamma än våldtäkter utförda av en ensam gm. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gang_rape

Senast redigerad av Cineasten 2016-09-28 kl. 09:46.
Citera
2016-09-28, 09:59
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Nej jag vill inte bli våldtagen, det är riktigt.

Det finns många exempel på grova gruppvåldtäkter. Gruppvåldtäkter är vanligtvis mer våldsamma än våldtäkter utförda av en ensam gm. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gang_rape

1) Länka till ett exempel.

2) Nej för om det är flera män behöver de inte slå kvinnan de kan bara hålla fast henne. Dessutom gör kvinnan mindre motstånd eftersom det är mer upphetsande för henne.
Citera
2016-09-28, 12:10
Medlem
LuluBrooksies avatar
Frysreaktion kan man t ex få om man varit utsatt som ung och fått PTSD utav det. I en triggande, stressfylld, överjobbig situation så fryser benen “till is" och man kan inte röra sig.

Jag trodde alla visste att sånt händer. Verkligen inget ovanligt! Man kan även få frysreaktion om man INTE blivit utsatt men blir t ex hotad. Kroppen "stänger av" i reaktion, istället för att springa eller skrika.

Inget konstigt eller nytt.
Citera
2016-09-28, 13:28
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Du tror alltså inte att någon kan bli paralyserad av skräck vid ett överfall? Enkel kurs i Psykologi?
Jo, jag vet att de finns och de saknar grundläggande överlevnadsinstinkter.
De är typisk kanonmat. Bönderna i schack, fåren alla talar om.
Det är troligen ett aktivt val, och en följd av åratal eller decennier av konflikträdsla.

Ska jag tycka synd om dem?
Patetiskt.

Kan det vara så att de blivit för Disneyfierade? De skulle reagera starkare om det var en katt?

Vad säger din psykologikurs om dessa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in