2016-09-28, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Inte tillräckligt många befarar jag.
De finns.När Trump är alternativet och Bernie nu aktivt stöttar Clinton så kommer det självklart gynna henne!Många republikaner gör det ju också,och det kan nog finnas en liten Bradley-effekt i motsatt riktning också!Trump riskerar ju också att råka i klorna på div rådgivare iom att han är så okunnig!
2016-09-28, 22:54
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Det tror jag inte.

Många av hans supportrar är besvikna över att han inte gav Hillary en större fight och inte kämpade hårdare för att bli presidentkandidat. Han kunde bråkat och ställt till med ett smärre kaos på och inför demokraternas konvent om han hade velat, men han valde att inte ställa till med bråk inför öppen ridå och skada partiet ännu mer. Hoppet dog för många att han var deras man när han ställde sig bakom och stödde Hillary och dom kommer inte rösta alls och det gynnar Trump.

Det är inte uteslutet att många av dem röstar på Trump.

Sanders väljare är precis som Trumps väljare framför allt en protest mot eliten och allt den står för. Clinton tjänar däremot elitens intressen.

Om man vill se hur dessa väljare resonerar rekommenderar jag deras forum:

www.jackpineradicals.com

Det hejas mer på Trump än på Clinton där, även om man tycker illa om dem båda.
2016-09-28, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Vad är värre än ett kärnvapenkrig med Ryssland?

Det "värsta" som skulle kunna hända med Trump som president är en eller två atombomber i Mellanöstern.

Det värsta som skulle kunna hända med Clinton som president är att jorden går under pga att den dumma fittan ständigt hetsar ett land som sitter med 1,790 atombomber redo att avfyras.
Knappast USA och Ryssland som kommer skicka bomber på varandra!Finns gott om nationer som har kärnvapen.Vill man ha idioten Trump som rör till saker ännu mer?NEJ TACK!!
2016-09-28, 22:58
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

Sanders väljare är precis som Trumps väljare framför allt en protest mot eliten och allt den står för. Clinton tjänar däremot elitens intressen.

www.jackpineradicals.com

Tack för länken. Roligt att se omvända världen av reddit/the_donald
2016-09-28, 23:00
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimvoro
Knappast USA och Ryssland som kommer skicka bomber på varandra!Finns gott om nationer som har kärnvapen.Vill man ha idioten Trump som rör till saker ännu mer?NEJ TACK!!

Trump kan i värsta fall ställa till med krig. Han är oberäknelig.

Clinton vet vi kommer att starta nya krig. Hon har ett track record som förskräcker.
2016-09-28, 23:02
Bannlyst
Citat:

Clinton vet vi kommer att starta nya krig. Hon har ett track record som förskräcker.
Får hoppas hon anfaller rätt land eller grupp när det blir dags!
2016-09-28, 23:06
Medlem
bill claytons avatar
Citat:

www.jackpineradicals.com

Ja du ser, man hatar Clinton till den grad att man hellre röstar på Trump.

Jag blir mer och mer övertygad att Clinton torskar i valet.
2016-09-28, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ja du ser, man hatar Clinton till den grad att man hellre röstar på Trump.

Jag blir mer och mer övertygad att Clinton torskar i valet.
Tror du Bernies supportrar lockas av nån som gillar waterboarding,Putin och som inte tror på global warming etc?
2016-09-28, 23:19
Medlem
bill claytons avatar
Citat:

Clinton startar krig i utlandet men med Trump så blir det inbördeskrig.

Det bubblar redan nu under ytan att så många svarta skjuts ihjäl av polisen men i de fall oroligheter och upplopp har uppstått så har Obama lyckats lugna den svarta befolkningen. När han avgår och klanten Trump tar över då kommer skiten träffa fläkten.
2016-09-28, 23:20
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Nej jag håller inte med, det är en mycket stor chans att Trump blir president. Och jag säger inte att Clinton skulle bli så mycket bättre än Trump, eller jo förresten lite bättre skulle hon nog bli men det kvittar det blir Trump som vinner.

En majoritet av det amerikanska folket vill inte ha någon av dom två. Men folket är desillusionerat och apatiskt och skiter i vad som händer. Låt skiten braka åt helvete rejält det är kanske rätt medicin för landet i slutändan.

Kan du ge några argument varför Trump vinner? Clinton ökar oavsett vad hon än gör. Hon kan ljuga, inte gör något, göra bra ifrån sig, ändå ökar hon i mätningarna. Clinton lär bli Obama X2 som president. Trump lär nog inte fixa allt som han lovar, men han kommer till 100% skapa fler jobb då jobb skapas igenom att man underlättar för att skapa jobb, något som Trump är 10000% expert på.

Jag kan hålla med att dem är inte populära. En okunnig "politiker" som talar högt om sig själv och hans företag, en korrupt politiker som öppet är korrupt inför alla och har dessutom ett falskt beteende. Men jag tror att folk röstar nog på korruption än att få höra sanningen.

Rätta mig om jag har fel.
2016-09-28, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vore trevligt om man visste vad du svarade på, känns som en runda i jeopardy..

Va!?

Jag ger dig fakta och du besvarar mig sådär?

Citera mig igen, tack.

Ser fram emot det, men neeever gonna happen.
2016-09-28, 23:23
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Hahaha tack för lektionen!

Men det är sant. Alla anti-anti-etablisimansfolk röstar bara för vad som inte gynnar dem. Det kan vara HBQT eller islam.
Sander supportes är så. Clinton supporters också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in