Citat:
Ursprungligen postat av
ilikepancakes
Det jag anser är att det inte finns något bevis för det.
Clinton har åtminstone inte startat birtherrörelsen. Donald Trump gjorde en enormt stor grej av det och startade rörelsen. Innan han pratade om det var det inte någon som tänkte i de banorna alls.
Att han sen skiter i att betala de miljonerna till välgörenhet han skulle betala om han hade fel är ju ännu en grej i den milslånga listan clownen ljuger om.
Hillary Clinton är tyvärr inte tillräckligt bra på att spela känslospelet. Hon är den mest, den enda, politiskt erfarne men hamnar efter för att folk inte har lika höga förväntningar på hennes motståndare.
Gott vi är överens.
Hillary startade inte rörelsen men jag tror hon försökte utnyttja, eller i vart fall var beredd att utnyttja, frågan 2008. Trump å sin sida red på den vågen länge.
Det som retar mig är dock att Hillary spelar skenhelig. Det påminner om hur hon först sa uttryckligt nej till homoäktenskap för att sedan i en talkshow låtsas som att hon sedan länge varit företrädare för hbtqfrågor.
Det saknar egentligen betydelse att debattera dessa frågor på ett svensk forum där få av oss har rösträtt i det stundande valet. Betydligt intressantare hade varit om parterna här faktiskt samtalade och försökte öppenhjärtigt utröna vad som faktiskt hänt.
Att även Trump har ändrat sig och ljugit är en annan fråga.