Citat:
Ursprungligen postat av
girlang
Tack för kunskap. Då ändrar jag mig igen och tror som jag gjorde från början på hinken. I samband med alkohol och tramadol. Tramadol i samband med alkohol försämrar andningsförmågan och kan om det vill sig väldigt illa upphöra helt. Tvåa kommer nu barnpoolen. Jag tror att JM är ganska bekväm och vill inte att det ska vara onödigt omständigt och arbetssamt.
Överdos?
I det här inlägget, i en granntråd:
(FB) Kvinnlig chef på flyktingboende tvingade pojkar till sex
uppges att JM sagt att Aki dog av en överdos. Inlägget gjordes 2016-06-17.
Inlägget ger ett genomgående initierat intryck, utom att tidsangivelsen
för Akis drunkning är felaktig.
Om uppgiften stämmer, varför har JM sagt så?
Var det för att förklara hur han kunde drunkna så nära bryggan?
Var det för att det skulle finnas en förklaring om en av de många analyser som inte gjordes,
hade gjorts och visat på någon substans i Akis blod eller urin?
Uppgiften om överdos är IMO intressant. Om den är riktig borde det gå att hitta var den kommer från.
Sedan får ju JM berätta varför hon sade så, om hon nu gjorde det.
Andra personer i Akis omgivning kan säkert bekräfta eller dementera om han hade ett missbruk.
Här är inlägget från 2016-06-17 i sin helhet:
Citat:
Ursprungligen postat av
Potifar2
Nu kommer lite klargöranden (???), har ikväll precis snackat med en person ifrån Eskilstuna, som är insatt:
Johanna har jobbat på Soc och hade under tiden 2 st afghaner hemma hos sig, familjehem. Sen startade hon boendet i Arboga och det var ren jävla misär, blev nedstängt efter ca 2 mån. Samtidigt sa hon upp sig från Soc. När boendet lades ned fick en eller flera av killarna bo hemma hos henne istället, i familjehem, bla en arab från Syrien som synts mycket på hennes fb.
Äldsta dottern Amanda har tydligen två barn med en arab. Näst äldsta dottern Julia har ett barn, med en afghan (Jafar) och dom flyttar fram och tillbaka, isär och ihop. Jafar jobbade även som tolk på boendet. Julia har tidigare i tonåren haft grava drogproblem och suttit inlåst på ungdomshem eller vad det kallas. Johanna har även en vuxen son. Dessa tre delar far.
Den näst äldsta sonen har hon med en annan pappa. Och sedan har hon ett tvillingpar med en tredje pappa. Den tredje pappan skiljde hon sig ifrån i höstas, och i våras hittades han död på Johannas föräldrars landställe, drunknad med alkohol i blodet. Närstående spekulerar i om Johanna har haft med det att göra, då de har bråkat mycket och hon själv säger att han dog pga överdos.
Johannas föräldrar och storasyster är rätt täta och mycket skötsamma, "fina" människor. Föräldrarna äger även lägenheten och hennes bil. Dom har även gett henne pengar att betala en skatteskuld med, dock opererade hon brösten för de pengarna istället och anklagade Julia för att ha stulit pengarna.
–