Citat:
Ursprungligen postat av
perVers2.1
Nähä? Sa dom inget om i skolan, det vågar jag sätta pengar på.
Det är så sällan,, eller faktiskt aldrig, jag dränker folk. Men man vet inte, rätt som det är står man där och funderar och då ska jag tänka på dig. Tack!
Vi vet väl egentligen inte i vilket skick offret var eller om det fanns medhjälpare. Det gör det rätt svårt att förstå hur det hela gick till.
I vissa fall hade det nog räckt med en hink eller påse med vatten. I andra mer "personal" som hjälp.
Att flytta en kropp från huset ner till sjön, ensam utan att riskera lämna spår, är inte det svårt för en ensam förövare?
Även om dukningen på bryggan känns arrangerad så kanske det ändå är där eller i dess närhet som det tragiska skedde?
Just
därför att dukningen på bryggan känns arrangerad!
Föreställer jag mig att han har slocknat där, av spetsad alkohol (alkohol var nog det enda de letade efter, eftersom JMs berättelse verkade så plausibel - liknande händelser är så vanliga på sommaren, men utan dödlig utgång). Han ligger på bryggan, hon rullar honom över kanten lutar sig över den och trycker ned hans huvud.
Arrangerar det lilla supébordet.
Annat att betänka: en sjöbotten är inte som en poolbotten - den är inte kaklad. Är det sandigt, så går det att gå på, men inte att ta ordentligt fäste för en kamp. Finns där större stenar så är de slippriga och halkiga. Ren dy ska vi inte tala om.
Jag har inget emot bryggteorin. Barnpoolsteorin kommer som god tvåa, eftersom det går, om än inte så lätt, att dra en kropp över gräset ned mot bryggan och rulla den över kanten eller till vattenbrynet och sedan dra in den under bryggan.
Så ser jag möjligheterna inför mitt inre öga.