2016-09-27, 19:49
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Fortsätt du med ditt pladder. De här människorna har avsevärt mycket bättre verklighetsförankring än vad du har.
http://www.sodersjukhuset.se/Avdelningar--mottagningar/Mottagningar/Akutmottagning-for-valdtagna/Vanliga-reaktioner-efter-en-valdtakt-eller-ett-valdtaktsforsok/

Du kan ju läsa lite om våldtäkt här istf på dina novellforum.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics

1) Skulle män som blev våldtagna av kvinnor säga samma saker?

Citat:
”Jag känner mig smutsig och äcklig. Får knappt i mig någon mat. Det går inte att sova, tankarna mal och jag har mardrömmar.”

”Det känns som om det står i pannan på mig, som om alla ser på mig vad jag blivit utsatt för.”

”Det känns som att faror lurar överallt, jag törs knappt ta mig ut, hoppar till om någon i tunnelbanan står nära mig”

”Varför hände det? Varför just jag? Var det något jag sa eller gjorde?”

2) Dude alla kvinnor vet att det som jag säger stämmer du gör bara bort dig genom att vara en white knight.
Citera
2016-09-27, 19:53
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laylah
1) Det finns ingen dom, din idiot! Du läste uppenbarligen inte mitt inlägg.

2) Skojar du eller? Låter som du tycker det är en jävla plikt att knulla bara man umgås och gör saker tillsammans.

3) Ja, man blir det om man har lust att ha sex. PUNKT.

Nu är du bara löjlig i överkant.

1) Men om du hävdar att du är en kvinna som blev våldtagen (right?) då gick du självklart till polisen som grep mannen, det ledde till åtal, mannen blev dömd och du kan lägga upp domen.

2) Man umgås tillsammans för att få sex.

3) Nej man blir det även om man inte har lust.
Citera
2016-09-27, 20:49
Medlem
Laylahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Men om du hävdar att du är en kvinna som blev våldtagen (right?) då gick du självklart till polisen som grep mannen, det ledde till åtal, mannen blev dömd och du kan lägga upp domen.

2) Man umgås tillsammans för att få sex.

3) Nej man blir det även om man inte har lust.
1)
Citat:
Efteråt, när jag gick hem, var jag väldigt skakig och funderade över vad som just hänt. På den tiden förstod jag inte att det var en våldtäkt, jag var en oerfaren tonåring när det inträffade.
Tycker du att det låter som att jag sprang till polisen? Jag höll tyst om det och försökte bara glömma det. Flera år senare berättade jag om händelsen för en vuxen, som talade om för mig att jag blivit utsatt för våldtäkt.
Nu är det 10 år sedan det inträffade och jag har gått vidare. Skrev bara i tråden för att så många verkade vara totalt oförstående om hur det är att uppleva en frysreaktion.

2) Du har synnerligen ett sjukt sätt att se på relationer och förhållanden.

3)
Citera
2016-09-27, 21:01
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laylah
1)
Tycker du att det låter som att jag sprang till polisen? Jag höll tyst om det och försökte bara glömma det. Flera år senare berättade jag om händelsen för en vuxen, som talade om för mig att jag blivit utsatt för våldtäkt.
Nu är det 10 år sedan det inträffade och jag har gått vidare. Skrev bara i tråden för att så många verkade vara totalt oförstående om hur det är att uppleva en frysreaktion.

2) Du har synnerligen ett sjukt sätt att se på relationer och förhållanden.

3)

1) Du är en kvinna som inte visste vad våldtäkt är? Och när du fick veta vad det är då gick du inte till polisen heller? Då kan det inte ha varit så farligt eller hur?

2) Du är synnerligen sjuk för att du ljuger om att ha blivit våldtagen på Internet?

3) Varför skulle kvinnor inte bli kåta av att bli tafsade på?
Citera
2016-09-27, 21:10
Medlem
Sir Dwains avatar
Det här med frysreaktionen är nog inget som kommer påverka domstolar direkt, iallafall inte innan man kan vara ganska säker på att vetskapen om detta ingår i gemene mans kunskap. Man bedömer intentioner i domstolar, upplevde kvinnan det som att hon blev våldtagen, om svar ja, då är hon ett offer, det i sig innebär inte att mannen ska dömas. För att mannen ska dömas måste det bevisas att han dessutom rimligtvis bör ha förstått att hon var osugen (eller förstås förstått att hon inte var i skick att ge något besked alls, t ex sovande).

Man kanske borde lägga till en paragraf (eller vad nu korrekt terminologi är, jag är ingen jurist) där man säger att samlag ska avbrytas om kvinnan beter sig som vad man bör misstänka är en frysreaktion.
För relativt många män är sex någonting hyfsat sällsynt och speciellt, värt mycket, om då kvinnan inte gör särskilt mycket så är väl det trist men det kan man väl stå ut med, vill inte kasta bort det här tillfället, så kan man nog resonera.
Dessutom, hur ska man egentligen bete sig för att snyggt avbryta sex som man tror att båda är med på men där man är besviken på kvinnans inlevelse. Det kanske finns de som "våldtar" motvilligt för att slippa såra kvinnans känslor..

Citat:
2) Man går inte och tittar på fim med en man om man inte vill ligga med honom.

Ha!, om det ändå vore så.. jag hade en tjejkompis jag relativt ofta såg på film med, oftast hos mig, och jag vet med all säkerhet att hon aldrig ville ligga med mig.
Citera
2016-09-27, 22:02
Medlem
Pansarveckets avatar
Det var länge sen jag läste eller hörde ordet besudlad.
Tycker det har en rätt sexig klang jag...
Citera
2016-09-27, 23:34
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Men nu talar vi om våldtäkt. Och kvinnor reagerar generellt på våldtäkt med sexuell upphetsning. Så vad är problemet?

1) Skulle någon tycka synd om män som blev våldtagna av kvinnor? Nej de skulle tycka att mannen hade tur som fick sex. Så tänker kvinnor om kvinnor som blir våldtagna av män också.

2) Det finns ingenting vetenskapligt i att man fryser av att bli våldtagen det är det dummaste som jag har hört. Borde det inte gälla män som blir våldtagna av kvinnor också i så fall?
Hot om våld är vanligt vid våldtäkter. Att få erektion eller lubrikation i dessa sammanhang är bara en fysisk reaktion och inte något tecken på att brottsoffren skulle ha lust till sex. Sexuell upphetsning betyder alltså inte att den påtvingade sexualakten är njutbar. På motsvarande sätt är en hysteriskt skrattande person mycket måttligt road av att bli kittlad mot sin vilja.

1) Det är endast du som tänker att kvinnor har tur som blir våldtagna av män eftersom de då får sex. Normalt funtade kvinnor är lyckligtvis inte som du. Det har du visat prov på här i flera trådar genom din besatta glorifiering av våldtäktsmän och ditt sjukligt dyrkande av våldtäkter.

Det finns faktiskt män som blir våldtagna av kvinnor och lider psykiskt av det efteråt, t ex den här stackars killen. Han blev både överfallen av fem tjejer och utsatt för gruppvåldtäkt genom att få något föremål uppkört i anus. Om han blev paralyserad eller inte låter vara osagt. Men händelsen satte hur som helst djupa spår i hans psyke. Han grubblade mycket över varför det hände just honom och upplevde händelsen som något skamligt.

2) Jodå, en stor andel av våldtäktsoffren (både män och kvinnor) reagerar med frysning. Det är vetenskapligt belagt att frysning är ett fenomen som förekommer vid traumatiska och hotfulla händelser där offer upplever extrem fruktan, t ex naturkatastrofer, grova våldtäkter, rån under vapenhot och andra farliga situationer. Ett klassiskt exempel: bärplockaren som "spelar död" med en rasande björn över sig.

Nu droppar jag diskussionen med dig. Det är lönlöst att försöka få till en seriös debatt med en sinnesrubbad toka. Du är ingenting annat än en tragisk parodi på en kvinna.
Citera
2016-09-27, 23:59
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det var länge sen jag läste eller hörde ordet besudlad.
Tycker det har en rätt sexig klang jag...
Sexig klang? Besudlad? Men då tycker du likadant om fläckad, vanärad, oren, vanhelgad, nedsmutsad, skändad och övriga hmm.. sexiga synonymer.

En besudlad kropp, t ex när en 16 årig oskuld blir våldtagen och får sin kropp skändad. Tycker du då att ordet våldtäkt har en sexig klang?
Citera
2016-09-28, 00:56
Medlem
Pansarveckets avatar
Mmm, skändad var också lite sexigt, men det gäller inte gravar.
Så jävla metal ska man inte vara längre.
Citera
2016-09-28, 06:49
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Hot om våld är vanligt vid våldtäkter. Att få erektion eller lubrikation i dessa sammanhang är bara en fysisk reaktion och inte något tecken på att brottsoffren skulle ha lust till sex. Sexuell upphetsning betyder alltså inte att den påtvingade sexualakten är njutbar. På motsvarande sätt är en hysteriskt skrattande person mycket måttligt road av att bli kittlad mot sin vilja.

1) Nej det är inte vanligt. Men vi kan låtsas att det är det,

- "Ha sex med mig annars får du stryk".

- "Åh nej inte sex, vad som helst men inte det, jag är oskuld och har aldrig sett en kuk förut, den är så stor hur ska jag få in den".

really?

2) Självklart är det skönt att bli påsatt även om man inte vill. Efter ett tag blir man kåt och vill att mannen ska fortsätta.

Citat:
1) Det är endast du som tänker att kvinnor har tur som blir våldtagna av män eftersom de då får sex. Normalt funtade kvinnor är lyckligtvis inte som du. Det har du visat prov på här i flera trådar genom din besatta glorifiering av våldtäktsmän och ditt sjukligt dyrkande av våldtäkter.

1) Alla kvinnor tänker så de säger bara inte det högt för att det inte är PK.

2) Jag gillar inte våldtäkt du projicerar.

Citat:
Det finns faktiskt män som blir våldtagna av kvinnor och lider psykiskt av det efteråt, t ex den här stackars killen. Han blev både överfallen av fem tjejer och utsatt för gruppvåldtäkt genom att få något föremål uppkört i anus. Om han blev paralyserad eller inte låter vara osagt. Men händelsen satte hur som helst djupa spår i hans psyke. Han grubblade mycket över varför det hände just honom och upplevde händelsen som något skamligt.

Jag talar om vanligt vaginal sex. Ingen tycker att det är hemskt för en man att tvingas sätta på en eller flera kvinnor tvärtom det är nåt som många män skulle betala (eller ge vad som helst) för att få uppleva.

Citat:
2) Jodå, en stor andel av våldtäktsoffren (både män och kvinnor) reagerar med frysning. Det är vetenskapligt belagt att frysning är ett fenomen som förekommer vid traumatiska och hotfulla händelser där offer upplever extrem fruktan, t ex naturkatastrofer, grova våldtäkter, rån under vapenhot och andra farliga situationer. Ett klassiskt exempel: bärplockaren som "spelar död" med en rasande björn över sig.

1) Män reagerar med frysning när de blir våldtagna av kvinnor? Bevis för det?

2) Hur är att bli anfallen av en björn jämförbart med att en man vill ha sex med dig? Du har kanske inte haft sex med en man och det är därför som du tror det?

Citat:
Nu droppar jag diskussionen med dig. Det är lönlöst att försöka få till en seriös debatt med en sinnesrubbad toka. Du är ingenting annat än en tragisk parodi på en kvinna.

Svara på mitt argument, varför skulle kvinnor bli rädda av att en man vill ha sex med dem? Det finns ingenting att vara rädd för i den situationen. Man kan bli lite rädd av att mannen hoppar på en och sliter i kläderna men det är bara upphetsande.

Citat:
Sexig klang? Besudlad? Men då tycker du likadant om fläckad, vanärad, oren, vanhelgad, nedsmutsad, skändad och övriga hmm.. sexiga synonymer.

En besudlad kropp, t ex när en 16 årig oskuld blir våldtagen och får sin kropp skändad. Tycker du då att ordet våldtäkt har en sexig klang?

Om jag skulle ha blivit våldtagen när jag var 16 år så skulle jag ha varit jätteglad.
Senast redigerad av Babianen 2016-09-28 kl. 06:52.
Citera
2016-09-28, 07:51
Medlem
Pansarveckets avatar
Var det ingen mer än jag som noterade timingen mellan diskussionen om samtyckeslag och "frysreaktionen". Att de råkade komma samtidigt, lite som den sortens "släpp" brukar göra?

Hjärntvätt pågår.
Säg nej till hjärntvätt.
Citera
2016-09-28, 07:54
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Var det ingen mer än jag som noterade timingen mellan diskussionen om samtyckeslag och "frysreaktionen". Att de råkade komma samtidigt, lite som den sortens "släpp" brukar göra?

Hjärntvätt pågår.
Säg nej till hjärntvätt.
Du tror alltså inte att någon kan bli paralyserad av skräck vid ett överfall? Enkel kurs i Psykologi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in