2016-09-27, 18:58
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) För att det är spännande och roligt?

2) Nej jag skulle sannolikt bli lite kåt.

Men 99% blir inte våldtagna de har frivilligt sex och ångrar det efteråt. Om kvinnan inte har fått stryk då har hon inte blivit våldtagen.

Om man gör motstånd får man skylla sig själv. Om en man gjorde motstånd när han blev rånad och blev skjuten skulle alla säga samma sak.

Men det bygger på att kvinnan är rädd och kvinnor reagerar på rädsla med sexuell upphetsning. De reagerar på "rape cues" med sexuell upphetsning också. Så reaktionen på att bli våldtagen är att man blir kåt inte att man fryser.

1) Föreställ dig en vanlig tjej som våldtar en vanlig snubbe. Kommer mannen att frysa av rädsla då?

2) Det finns i princip inga sexuella övergrepp av män mot kvinnor det är bara kvinnor som ljuger och fantiserar för att vill bli våldtagna.

1) Att få en kuk i sig är per definition sex.

2) Att bli misshandlad (inom rimliga gränser) är sexuellt upphetsande.

3) Men attt tvångsmatas med kuk är det.

4) Go get laid och kom över dina mentala problem.
En person som blir dödshotad kan också reagera med sexuell upphetsning (erektion, lubrikation). Inte bara genom frysning. Det finns de som kissar eller bajsar på sig i ren och pur skräck. Reaktionerna varierar från individ till individ.

För övrigt bemöter jag inte en uppenbart rubbad "kvinnas" svar, utan säger mycket kortfattat följande:

Sök professionell hjälp för dina mentala problem. Du har inte alla hästar i stallet när du yttrar dig på detta sätt om våldtäktsoffer och förnekar vetenskapens rön om våldtäkter och diverse reaktioner före, under och efter övergreppet.

Du borde fan sättas fast i en skampåle på ett valfritt torg och skämmas. Skulle det inte hjälpa då rekommenderas tvångströja och tunga psykofarmaka. Som sista utväg borde du själv personligen uppleva att bli brutalt våldtagen under dödshot. Förhoppningsvis kan det ge dig det uppvaknande och den insikt du behöver för att kunna sätta dig in i offrens traumatiska upplevelser. Istället för att ringakta, skuldbelägga och håna dem samt kalla dem för lögnare.

Jag tycker verkligen synd om dig. Beklagar.

End of Discussion
Citera
2016-09-27, 19:04
Medlem
Citat:
1) Men om man gillar mat och blir tvingad att äta då är det bra eller hur? Typ man är sugen på glass sen kommer någon och trycker in glass i munnen på dig.

2) En vuxen kvinna kan uppskatta att få sex även om hon inte vill från början? Om man ska bli påsatt oavsett kan man lika gärna ligga stilla och njuta av det.

Nej. Om man gillar mat och blir tvingad att äta så är det inte bra. Inte ens om det är glass. Faktum är att sånt kan få en människa att aldrig mer äta glass frivilligt i resten av livet och/eller att spy vid blotta åsynen av något glassliknande.

Punkt två stämmer säkert för din del men inte för andra kvinnor som uppskattar sex. Jag vet att du inte kan förstå vad jag menar, din stackare.
Citera
2016-09-27, 19:19
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Är du oskuld? Vet du hur en avsugning går till? Ett samlag? Du ser alltså inga skillnader.? Oj.
Sexuellt övergrepp är sexuellt övergrepp vare sig det handlar om knull eller påtvingat oralsex.
Citera
2016-09-27, 19:25
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
En person som blir dödshotad kan också reagera med sexuell upphetsning (erektion, lubrikation). Inte bara genom frysning. Det finns de som kissar eller bajsar på sig i ren och pur skräck. Reaktionerna varierar från individ till individ.

Men nu talar vi om våldtäkt. Och kvinnor reagerar generellt på våldtäkt med sexuell upphetsning. Så vad är problemet?

Citat:
För övrigt bemöter jag inte en uppenbart rubbad "kvinnas" svar, utan säger mycket kortfattat följande:

Här är en bild från idag som visar att jag är kvinna, http://www.imagebam.com/image/571b32506684621

Citat:
Sök professionell hjälp för dina mentala problem. Du har inte alla hästar i stallet när du yttrar dig på detta sätt om våldtäktsoffer och förnekar vetenskapens rön om våldtäkter och diverse reaktioner före, under och efter övergreppet.

1) Skulle någon tycka synd om män som blev våldtagna av kvinnor? Nej de skulle tycka att mannen hade tur som fick sex. Så tänker kvinnor om kvinnor som blir våldtagna av män också.

2) Det finns ingenting vetenskapligt i att man fryser av att bli våldtagen det är det dummaste som jag har hört. Borde det inte gälla män som blir våldtagna av kvinnor också i så fall?

Citat:
Du borde fan sättas fast i en skampåle på ett valfritt torg och skämmas. Skulle det inte hjälpa då rekommenderas tvångströja och tunga psykofarmaka. Som sista utväg borde du själv personligen uppleva att bli brutalt våldtagen under dödshot. Förhoppningsvis kan det ge dig det uppvaknande och den insikt du behöver för att kunna sätta dig in i offrens traumatiska upplevelser. Istället för att ringakta, skuldbelägga och håna dem samt kalla dem för lögnare.

Du menar "ta min kuk annars dödar jag dig"? big lol.
Citera
2016-09-27, 19:25
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
1) För att det är spännande och roligt?

2) Nej jag skulle sannolikt bli lite kåt.

Men 99% blir inte våldtagna de har frivilligt sex och ångrar det efteråt. Om kvinnan inte har fått stryk då har hon inte blivit våldtagen.

Om man gör motstånd får man skylla sig själv. Om en man gjorde motstånd när han blev rånad och blev skjuten skulle alla säga samma sak.

Men det bygger på att kvinnan är rädd och kvinnor reagerar på rädsla med sexuell upphetsning. De reagerar på "rape cues" med sexuell upphetsning också. Så reaktionen på att bli våldtagen är att man blir kåt inte att man fryser.

1) Föreställ dig en vanlig tjej som våldtar en vanlig snubbe. Kommer mannen att frysa av rädsla då?

2) Det finns i princip inga sexuella övergrepp av män mot kvinnor det är bara kvinnor som ljuger och fantiserar för att vill bli våldtagna.

1) Att få en kuk i sig är per definition sex.

2) Att bli misshandlad (inom rimliga gränser) är sexuellt upphetsande.

3) Men attt tvångsmatas med kuk är det.

4) Go get laid och kom över dina mentala problem.

Nej, den som gör motstånd brukar ofta hyllas för sitt mod men en del kommer även att säga "vad dumdristigt att göra motstånd".

Grejen är att du inte vet något om någonting överhuvudtaget. Du förkastar vetenskapen och förlöjligar våldtäktsoffer. Sen har du "jag tror att jag skulle bli kåt" som argument för att ingen annan upplever våldtäkt som fruktansvärt. Du har varken vetenskapliga belägg, empirism eller våldtäktsoffers utsgor till stöd för dina påståenden. Det gör dig inte direkt trovärdig.
Citera
2016-09-27, 19:28
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Nej. Om man gillar mat och blir tvingad att äta så är det inte bra. Inte ens om det är glass. Faktum är att sånt kan få en människa att aldrig mer äta glass frivilligt i resten av livet och/eller att spy vid blotta åsynen av något glassliknande.

Punkt två stämmer säkert för din del men inte för andra kvinnor som uppskattar sex. Jag vet att du inte kan förstå vad jag menar, din stackare.

1) Men om man är hungrig och blir tvingad att äta är det väl bra?

2) Nope det gäller för alla kvinnor om man blir fysiskt stimulerad ett tag då blir man mentalt upphetsad. Därför är våldtäkt trams för att om mannen bankar på kvinnan tillräckligt länge kommer kvinnan att börja gilla det.
Citera
2016-09-27, 19:31
Medlem
Laylahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Du sade nej, du gjorde motstånd. Solklar våldtäkt.Han visste att du inte ville eftersom du sade det till honom och försökte få bort honom. När du insåg att det inte gick, gav du upp. Fullt mänskligt och troligen mycket vanligt. Hoppas du inte anklagar dig själv här.
Jag har klandrat mig själv mycket över vad som hände... Tänkt att jag borde ha gjort mer. Men som sagt, jag kunde inte.
När jag läser hur andra verkar se på saken låter det som att det inte var en våldtäkt, att jag får skylla mig själv.
Jag kände mig iallafall besudlad.

För övrigt hade jag precis påbörjat ett förhållande med den här killen. Det fanns ingen alkohol med i bilden heller.

Citat:
Vet du hur jag vet att du är en fulgubbe som trollar? Man lägger sig inte i en mans säng om man inte vill ha sex med honom och om mannen tafsar reagerar man med att bli kåt (speciellt om han tvingar dig lite) inte med frysa (seriously?).

Men kvinnor är de som falskanmäler flera 1000 våldtäkter varje år? Det visar att kvinnor har en sjuk fixering vid våldtäkt och egentligen är besatta av att bli våldtagna.
Efter att ha läst dina inlägg i tråden kan man inte annat än tro att det är du själv som är ett troll. Eller är du så korkad på riktigt? Då valde du åtminstone ett passande användarnamn.

Låter på dig som att sängen bara finns till för att ha sex i. På hans rum fanns ingen soffa och föräldrarna satt i vardagsrummet, då använder man sängen om man ska kolla på film. Men med din logik så borde vi väl ha suttit på golvet.
Och nej, normalt reagerar man inte med att bli kåt av tafsande om man inte har lust. Men det kanske du gör?
Citera
2016-09-27, 19:32
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Nej, den som gör motstånd brukar ofta hyllas för sitt mod men en del kommer även att säga "vad dumdristigt att göra motstånd".

Grejen är att du inte vet något om någonting överhuvudtaget. Du förkastar vetenskapen och förlöjligar våldtäktsoffer. Sen har du "jag tror att jag skulle bli kåt" som argument för att ingen annan upplever våldtäkt som fruktansvärt. Du har varken vetenskapliga belägg, empirism eller våldtäktsoffers utsgor till stöd för dina påståenden. Det gör dig inte direkt trovärdig.

1) Men vem gör motstånd mot att få sex? Hur dum i huvudet är man då? Om en man blev våldtagen av 5 kvinnor och gjorde motstånd så att de sköt honom skulle alla tycka att han var en idiot. Han kunde ha fått sex med 5 kvinnor men lyckades dö istället.

2) Det finns ingen vetenskap bakom det här. Vill du hävda det får du replikera det genom att induce den här frys reaktionen under labb förhållanden. Lycka till bro.

3) Men vad är fruktansvärt med att få sex? Det är ett bisarrt påstående.

4) Mitt belägg är att ingen tycker synd om män som blir våldtagna av kvinnor. Alla förstår att det var en bra upplevelse för mannen. Att det skulle vara annorlunda för kvinnor är bara trams.
Citera
2016-09-27, 19:36
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laylah
Efter att ha läst dina inlägg i tråden kan man inte annat än tro att det är du själv som är ett troll. Eller är du så korkad på riktigt? Då valde du åtminstone ett passande användarnamn.

Låter på dig som att sängen bara finns till för att ha sex i. På hans rum fanns ingen soffa och föräldrarna satt i vardagsrummet, då använder man sängen om man ska kolla på film. Men med din logik så borde vi väl ha suttit på golvet.
Och nej, normalt reagerar man inte med att bli kåt av tafsande om man inte har lust. Men det kanske du gör?

1) Länka till domen.

2) Man går inte och tittar på fim med en man om man inte vill ligga med honom.

3) Man blir kåt av att bli tafsad på?
Citera
2016-09-27, 19:38
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Men nu talar vi om våldtäkt. Och kvinnor reagerar generellt på våldtäkt med sexuell upphetsning. Så vad är problemet?

Här är en bild från idag som visar att jag är kvinna, http://www.imagebam.com/image/571b32506684621

1) Skulle någon tycka synd om män som blev våldtagna av kvinnor? Nej de skulle tycka att mannen hade tur som fick sex. Så tänker kvinnor om kvinnor som blir våldtagna av män också.

2) Det finns ingenting vetenskapligt i att man fryser av att bli våldtagen det är det dummaste som jag har hört. Borde det inte gälla män som blir våldtagna av kvinnor också i så fall?

Du menar "ta min kuk annars dödar jag dig"? big lol.
Fortsätt du med ditt pladder. De här människorna har avsevärt mycket bättre verklighetsförankring än vad du har.
http://www.sodersjukhuset.se/Avdelningar--mottagningar/Mottagningar/Akutmottagning-for-valdtagna/Vanliga-reaktioner-efter-en-valdtakt-eller-ett-valdtaktsforsok/

Du kan ju läsa lite om våldtäkt här istf på dina novellforum.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics
Senast redigerad av Cineasten 2016-09-27 kl. 19:42.
Citera
2016-09-27, 19:40
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Hahaha!
Då var det alltså helt rätt att bränna kärringar förr
Eftersom lagen följdes.
Du har säkerligen gutalagen i åtanke, inte sant? På medeltiden betraktades våldtäkt på samma sätt som mordbrand, förräderi och mord som ett brott som kunde leda till dödsstraff. (källa wiki)

Då förstår jag att du tyckte att det var bättre för män att bränna kärringar än att själva avrättas för våldtäkter eller böta för kladdanden på kvinnor. Att ha händerna på bröst och underliv gav faktiskt lägre böter än de på anklar, vader och armbågar.

Idag räknas det som överlagt mord att tutta eld på kvinnor. Oavsett om de är "batikhäxor" eller inte. Osis för dig.
Citera
2016-09-27, 19:48
Medlem
Laylahs avatar
Citat:
1) Länka till domen.

2) Man går inte och tittar på fim med en man om man inte vill ligga med honom.

3) Man blir kåt av att bli tafsad på?

1) Det finns ingen dom, din idiot! Du läste uppenbarligen inte mitt inlägg.

2) Skojar du eller? Låter som du tycker det är en jävla plikt att knulla bara man umgås och gör saker tillsammans.

3) Ja, man blir det om man har lust att ha sex. PUNKT.

Nu är du bara löjlig i överkant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in