Citat:
Ursprungligen postat av
Baisianus
Det där känns som en påhittad historia. En efterhandskonstruktion. Vem stannar hos någon som våldtagit en brutalt i röven så att han kan göra om det? Låter snarare som att hon lider av psykisk ohälsa och inte klarar av att sätta gränser och inbillar sig i efterhand. Jag har träffat på den sortens kvinnor för, kvinnor som själva varit drivande och sedan i efterhand bara ”han tvingade mig”.
Jag tror inte ett skit på det, ärligt talat.
Det började inte med en våldtäkt.
Det började med himlastormande förälskelse. Han var en nördig liten svärmorsdröm. Charmigt leende. Och de två var som sagt löjligt förälskelse i varandra. Sådär så att vi vänner omkring henne tänkte "ok, henne lär vi inte se på ett tag". Därav var det ingen av oss som reagerade när hon försvann totalt från vår vänskapskrets.
När hon återupptog kontakten med oss, var hon som en svårt skadeskjuten fågel. Gick inte att känna igen henne. Och pö om pö kom det fram vad han utsatt henne för: isolering och psykisk misshandel till en början, sedan fysisk misshandel, sjuklig svartsjuka. Hon trodde till slut att hon var en äcklig trasa som ingen ville ha. Men
han var "barmhärtig" och ville ha henne. Och sa sig älska henne tom.
Hon var totalt nedbruten av hans misshandel mot henne, vid första grova våldtäkten. Våldtäkt trodde hon
inte att han var kapabel till... Och hon fick
Frysreaktion.
Utifrån hur han psykiskt misshandlat henne, så trodde hon dock att hon "förtjänade" att bli våldtagen. Dessutom bagatelliserade han våldtäkten inför henne. Så hon var kvar. Traumabindning. Och han utsatte henne för ytterligare en våldtäkt.
Han har även utsatt två andra kvinnor för misshandel, sadistiskt våld osv. Dessa två har heller inte anmält honom.
Och han har själv erkänt vad han gjort mot min vän. Och tom
överdrivet det hela, så det låter ännu sjukare och mer sadistiskt. Han skröt om hur han plågat henne. Jag har hört honom själv.
Nej, hon hade ingen psykiskt ohälsa innan hon träffade honom. Hon var en glad, sprallig och kul tjej. Kunde sätta gränser både för sig själv och för andra.
Men efter sitt förhållande med honom har hon som sagt fått PTSD.
Detta är så pass längesedan att man då inte ens pratade om Frysreaktion vid våldtäkt. Och jag minns att när vi fick kontakt igen och hon till slut började prata om våldtäkten och beskrev hur hon blev som förstelnad, när hon fattade att han skulle våldta henne och inte lyssnade på hennes nej/jag vill inte/inte där. Så lät det logiskt redan då. Och numera finns detta med Frysreaktion som begrepp och visar sig vara rätt vanligt vid våldtäkt.