Citat:
Ursprungligen postat av
Returpapper
Herre gud!!

Det var alltså nu först som du insåg vilket fel du gjort. Du behöver kolla bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av
Returpapper
Exakt vad varje lägenhet kostade kan inte jag veta. men den nivån rörde det sig om på 1970 talet. Betalade själv 30 000 men det var inte grundinsatsen efter som det var ett andrahandsköp.
1979 köpte min kompis en nybyggd HSB 4:a på Reimersholme, Stockholms innerstad insats 80 000. Fakta! Marknadspriset är i dag 8 miljoner! Uppskattning eftersom den inte är såld!
Jämförbart aktuellt HSB Broparken Norra Djurgårdsstaden 4;or kostar 8,1 till 11,2 miljoner
Tror du löner och priser allmänt ökat i motsvarande grad d.v.s. 100 gånger?
Men vad har det med saken att göra. Den handlade om att du skulle visa hur du mäter upp bostadsbrist.
Eventuellt får du visa hur boendeutgiften ökat med åren, om du nu hävdar det. (Det ser ut som du har sådan tankar men du är inte direkt klar och tydlig). Där har du dock ett problem med grafen från HGF som visar en minskning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Returpapper
Vi betalade snabbt av vår skulder. Ni dagens bostadskonsumenter som köper nu med mångmiljonlån kommer att sitta med Svarte Petter.
Nja, det var hög inflation då. Så den reala räntekostnaden efter skatt var låg. Och "ränteutgiften" blev mest "amortering". Ovanpå det så fanns räntesubventioner om bostaden var relativ ny.
Varför skulle folk sitta med Svarte Petter om de har en bostad som är billigare än nyproduktion?
Citat:
Ursprungligen postat av
Returpapper
Ni ifrågasätter inte ens vad som är fel utan babblar om överkonsumtion. Räkan man in mångmiljonområden där invandrarna bor så är trängseln total större i dag.
Berätta hur du mäter upp vad det nu är du menar är fel. Jag ser bara att du blir svarslös när jag plockar fram fakta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Returpapper
Specifikt i de områden där invandare bor är det mycket större trängsel i dag än för 30 år sedan. Svensson hade 2 max 3 barn, invandrarna har 4, 5 eller 6 barn ibland 8 och så bor gammelfarfar där och mormor och en kusin från Irak.
Fastighetsbolagen har regler för hur många som får bo i deras lägenheter. Det är inte så många som du tror.