Citat:
Ursprungligen postat av
Alpha101
Så här skrev du:
Dvs kanske. Du vet inte, men gissar.
Du borde väl iaf hålla lite koll på vad du skriver. Framförallt när jag påtalar det. Istället tar du och annonserar ut att du står med brallorna nere. Så att alla ska se det.
Och inga svar på resten.
-------------
Jag har i sig inget bekymmer med din gissning. Men det är en gissning och inte fakta.
Herre gud!!

Exakt vad varje lägenhet kostade kan inte jag veta. men den nivån rörde det sig om på 1970 talet. Betalade själv 30 000 men det var inte grundinsatsen efter som det var ett andrahandsköp.
1979 köpte min kompis en nybyggd HSB 4:a på Reimersholme, Stockholms innerstad insats 80 000. Fakta! Marknadspriset är i dag 8 miljoner! Uppskattning eftersom den inte är såld!
Jämförbart aktuellt HSB Broparken Norra Djurgårdsstaden 4;or kostar 8,1 till 11,2 miljoner
Tror du löner och priser allmänt ökat i motsvarande grad d.v.s. 100 gånger?
Vi betalade snabbt av vår skulder. Ni dagens bostadskonsumenter som köper nu med mångmiljonlån kommer att sitta med Svarte Petter.
Ni ifrågasätter inte ens vad som är fel utan babblar om överkonsumtion. Räkan man in mångmiljonområden där invandrarna bor så är trängseln total större i dag.
Specifikt i de områden där invandare bor är det mycket större trängsel i dag än för 30 år sedan. Svensson hade 2 max 3 barn, invandrarna har 4, 5 eller 6 barn ibland 8 och så bor gammelfarfar där och mormor och en kusin från Irak.