Troll eller inte, men kom tillbaka och skriv hur det kändes när du blev våldtagen och fick en kuk uppstoppad i röven på dig.
Jag har inte blivit våldtagen men jag skulle inte tycka att det var en big deal om jag blev det. Det är bara hysteriska kvinnor som hetsar upp sig över det.
Jag har inte blivit våldtagen men jag skulle inte tycka att det var en big deal om jag blev det. Det är bara hysteriska kvinnor som hetsar upp sig över det.
Så om du inte har blivit våldtagen, tycker jag du ska hålla käften.
Aha, de enda inläggen du har skrivit på FB är i denna tråd, så antingen är du ett troll eller det djur som du använder som nickname.
Alltså icke trovärdig, just a waste of time.
Senast redigerad av Doleo 2016-09-26 kl. 15:37.
Aha, de enda inläggen du har skrivit på FB är i denna tråd, så antingen är du ett troll eller det djur som du använder som nickname.
Jag förstår inte riktigt ditt argument här.
Rätta mig om jag har fel, har man inte fått en kuk i röven så får man inte ha en åsikt, är det så du menar?
Jag antar: "för att du säger det", eller nåt?
Jag förstår inte riktigt ditt argument här.
Rätta mig om jag har fel, har man inte fått en kuk i röven så får man inte ha en åsikt, är det så du menar?
Jag antar: "för att du säger det", eller nåt?
Babianen skriver ju att "han" inte har blivit våldtagen så hur kan man ha en åsikt om det då?
Btw, den här tråden börjar närma sig sandlådenivå, I'm out of here!
Senast redigerad av Doleo 2016-09-26 kl. 16:18.
1) Varför?
2) Jag har blivit tafsad på en gång jag tyckte inte att det var en big deal jag tyckte mest synd om killen. Jag tror inte att jag skulle känna annorlunda om jag blev våldtagen.
Ska vi nu gemensamt acceptera att kvinnor inte kan ta något som helst ansvar för sin sexualitet? De kan inte på något sätt visa att de inte vill knulla, de kan inte prata, inte röra sig, inte göra något motstånd. Kontentan av det hela är att vi män måste ansvara för kvinnors sexualitet, precis som muslimerna så ofta hävdar. Kanske är detta vägen framåt.
I syfte att skydda kvinnor från våldtäkt OCH männen från att, omedvetet begå våldtäkt, måste vi alltså hindra kvinnor från att hamna i riskfyllda miljöer, dvs miljöer där det finns män - vi är ju alla potentiella våldtäktsmän. Detta MÅSTE vara den logiska slutsatsen vi drar. Eftersom kvinnor inte kan ta eget ansvar här, måste det ju vara upp till oss.
Jag fick denna frysreaktion när jag blev våldtagen.
Vi låg i sängen och kollade på film när han började tafsa. Jag sa "nej...", knuffade bort hans händer och trodde han skulle respektera att jag inte ville. Men han svarade bara "jo..!" och fortsatte tafsa. Direkt reagerade min kropp med att frysa till, jag kunde bara inte röra mig. Tycker han borde ha märkt att jag som förlamad låg på rygg med stora ögon och stirrade upp i taket, men icke...
Jag hade gråten i halsen när han var klar med sitt. Efteråt, när jag gick hem, var jag väldigt skakig och funderade över vad som just hänt. På den tiden förstod jag inte att det var en våldtäkt, jag var en oerfaren tonåring när det inträffade.
Killen var några år äldre och cirka 2 decimeter längre än mig.
Så, absolut kan man få en frysreaktion.
Jag känner ett djupt hat gentemot dessa kvinnor som kan anklaga en man för våldtäkt bara för att hämnas. Det är så otroligt vidrigt och sjukt gjort, dessutom förstör det trovärdigheten för de kvinnor som blivit utsatta för våldtäkt på riktigt!
Ni är simpla, usla och ondskefulla människor. Hur kan ni leva med er själva?
Ett mycket bra inlägg som tål att upprepas:
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Frysreaktion är högst troligt ett väldigt vanligt biologisk reflex du ser hos många arter.
I en ohållbar situation så spelar du död, hjärnan slår av etc.
räddat livet på mången björnjägare genom vår historia.
Vi människor travar dock runt och tror oss alltid vara tänkande och logiska varelser som i varje situation kan stå där och analysera fram bästa reaktionen. Och vid fysiskt våld, stark fara så tror vi att slå tillbaka alltid är det bästa och de som alla "borde" välja. Och detta är vad vår kultur ständigt försöker mata oss med. Men nu är inte vår hjärna så funtad, den låter amygdala bestämma.
Faran här är att människor som blivit misshandlade eller våldtagna och när detta skedde hade ett fysiskt reaktionsmönster de själva, eller omgivningen, inte fattar, dvs frysning får problem med sin bearbetning och skuld.
Och är detta denna artikel handlar om.
Och om jag nu får påpeka detta, är det inte lite mer märkligt sexuellt beteende att ha sex med en "fryst" människa? eller att som du nu verkar tycka, att det ska vara ok ha sex med någon som inte rör sig, responderar etc?
Kände att jag måste göra ett inlägg här. Kommer förmodligen ångra mig redan imorgon, men stämningen i tråden verkar mest handla om hur kvinnor ljuger om våldtäkt. Vilket jag inte tycker är okej...
Jag hoppas att det finns en snäll moderator som skulle kunna ta bort mitt inlägg ifall jag skulle ångra mig senare...
Senast redigerad av Laylah 2016-09-26 kl. 22:07.