2016-08-22, 17:51
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Skulle gärna ta lite badass demoner från Diablo serien. Tror nästa hjälte blir från Warcraft då det lär släppas lagom till nya expansionen? Inte lirat något starcraft så vet inte vad man skulle ta därifrån.

Då legion snart är här så tror jag att det inte kommer bli någon mer warcraft hero innan dess iaf. Det vi kommer få se är starcraft/overwatch champs. Skulle dock vara kul med mer diablo champions, jag är inget direkt fan av overwatch tex.
Vol´jin dock skulle vara en passande warcraft hero, då det inte finns några troll alls just nu. Och han är trots allt den nuvarande aktiva warchiefen för horde.
Citera
2016-08-22, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Då legion snart är här så tror jag att det inte kommer bli någon mer warcraft hero innan dess iaf. Det vi kommer få se är starcraft/overwatch champs. Skulle dock vara kul med mer diablo champions, jag är inget direkt fan av overwatch tex.
Vol´jin dock skulle vara en passande warcraft hero, då det inte finns några troll alls just nu. Och han är trots allt den nuvarande aktiva warchiefen för horde.

Zarya och den där pseudoprotoss lönnmördaren är nästa hjältar som kommer.
Citera
2016-08-22, 18:01
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Zarya och den där pseudoprotoss lönnmördaren är nästa hjältar som kommer.

Ja nästa 2, men jag talar om något som eventuellt kan komma som inte är bekräftat . Alla som nu sätt senaste trailern vet nog om att just dem 2 kommer hehe. Kanske vol´jin blir mycket senare dock, om han nu kommer. Men nått troll bör finnas med till slut.
Citera
2016-08-22, 20:21
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
pseudoprotoss lönnmördaren
Alarak.
Citera
2016-08-30, 19:03
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Trait

Sadism
You deal 100% bonus Ability damage versus enemy Heroes.​

Basic Abilities

Discord Strike (Q)
After a 0.5 second delay, deals damage to enemies in front of you and silences them for 1.5 seconds.
Telekinesis (W)
Push yourself and any enemies hit from the targeted point toward the targeted direction. Enemies pushed by Telekinesis also take light damage.
Lightning Surge (E)
Deals damage to an enemy and all enemies between you and the target. You are also Healed for 75% of the damage dealt to Heroes.

Heroic Abilities

Counter Strike (R)
Become Protected and channel for 1 second. If you are attacked during this time, you will send a shockwave forward that damages enemies in its path.
Deadly Charge (R)
Channel and then charge in the targeted direction, dealing damage to all enemies in your path. Charge distance increases based on the amount of time spent channeling, up to 1.6 seconds.
While channeling, movement commands will cancel Deadly Charge at no cost. Taking damage will interrupt channeling.

Låter som en fin assasin, samt op. Men det brukar ju de nya hjältarna vara i de 3 första veckorna.
Citera
2016-08-30, 23:31
Medlem
Wang-Jingweis avatar
När kommer nästa season av Hero League? Sa de inte runt veckan med 23:e augusti? Har inte det varit?
Citera
2016-08-31, 00:01
Medlem
Epicediums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Låter som en fin assasin, samt op. Men det brukar ju de nya hjältarna vara i de 3 första veckorna.

Nu överdriver du, otroligt många heroes som varit underpresterande vid launch. Räcker med att ta relativt nya exempel som Medivh och Chromie. Man blir ju dock lite biased och memorerar de som är OP mer eftersom de då syns överallt.

Citat:
Ursprungligen postat av Wang-Jingwei
När kommer nästa season av Hero League? Sa de inte runt veckan med 23:e augusti? Har inte det varit?

Det blev förlängt pga community feedback, är dock inte insatt i detaljerna bakom det. Värt att nämna är att första säsongen aldrig var riktigt ristad i sten, den var öppen för förändringar om så behövdes.
Citera
2016-08-31, 17:59
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epicedium
Nu överdriver du, otroligt många heroes som varit underpresterande vid launch. Räcker med att ta relativt nya exempel som Medivh och Chromie. Man blir ju dock lite biased och memorerar de som är OP mer eftersom de då syns överallt.

Det blev förlängt pga community feedback, är dock inte insatt i detaljerna bakom det. Värt att nämna är att första säsongen aldrig var riktigt ristad i sten, den var öppen för förändringar om så behövdes.

Överdriver inte alls. Li ming, Grey, Tracer och Guldan var alla riktigt starka när dom släpptes , till och med the butcher var ett monster.
Citera
2016-09-25, 05:23
Medlem
Korders avatar
Alltså, när man hittat en match (kör Quick Match) och ser siffrorna vid spelarnas avatar - är inte det deras lvl? För nu har jag spelat mot folk som är lvl 30-40 och skit och det går kalasbra trots att jag själv är lvl 7 (antar att jag matchas mot så förhållandevis höglevlade spelare eftersom jag sitter och lirar mitt i natten/tidig morgon).

Vet inte hur snabbt man levlar, så lvl 40 kanske inte är allt för många timmars spelande, men jag vet ju för fan knappt vad jag pysslar med. Enda mobat jag lirat innan är Smite, och det är ju helt annorlunda mot dessa top downs. Detta är första matcherna jag lirar sen jag testade den stängda betan...
Citera
2016-09-25, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Alltså, när man hittat en match (kör Quick Match) och ser siffrorna vid spelarnas avatar - är inte det deras lvl? För nu har jag spelat mot folk som är lvl 30-40 och skit och det går kalasbra trots att jag själv är lvl 7 (antar att jag matchas mot så förhållandevis höglevlade spelare eftersom jag sitter och lirar mitt i natten/tidig morgon).

Vet inte hur snabbt man levlar, så lvl 40 kanske inte är allt för många timmars spelande, men jag vet ju för fan knappt vad jag pysslar med. Enda mobat jag lirat innan är Smite, och det är ju helt annorlunda mot dessa top downs. Detta är första matcherna jag lirar sen jag testade den stängda betan...
Lv 40 är inte så jättehögt. Det är ungefär 200 matcher (lite beroende på om du har stimpack, och om du spelar i party med vänner).
Citera
2016-09-25, 14:48
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danielwerner
Lv 40 är inte så jättehögt. Det är ungefär 200 matcher (lite beroende på om du har stimpack, och om du spelar i party med vänner).

Ja okej. Ändå lite skillnad på 200 och mina 5 (samt typ 10 mot AI:n för ett år sen ). Hade en nybörjare i Smite mött folk som lirat 200 matcher hade han ju blivit smiskad åt helvete, undantagslöst. Ser det dock bara som positivt om inlärningskurvan inte är lika brant i HotS. Dock väldigt märklig matchmaking. Gick in i en match nu med och möter en lvl 25 samt fyra lvl 40 medan jag i mitt lag har fyra lvl 40. Jag är lvl 8...

Ställer en fråga till; vad är XP Contribution? Försökte googla mig lite till det, men det enda jag hittade var att det är hur mycket XP man fått i en match. Varför heter det i så fall "Contribution"? Jag tolkar ordet som att laget delar på XP:n och att siffrorna visar hur mycket varje medlem har bidragit. Hittade dock inget som säger att det är så, som sagt.

Och finns det något i post match-statistiken av värde, eller ska man bara skita i alla siffror?
Senast redigerad av Korder 2016-09-25 kl. 14:55.
Citera
2016-09-26, 15:40
Medlem
Ferdawoons avatar
Hmm, testade att logga in i Heroes förut för att köra lite daily quests snabbt mot AIn. Noterar dock att min Quest-button är grå och inte klickbar! Körde en snabb runda mot AIn med randoms och de alla hade fått daily quests som vanligt.
Någon som har några idéer på vad jag gjort fel? Hur får jag tillbaka Daily quests?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in